Webcomics.se söker serietecknare

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Cadial »

APenny4YourThoughts skrev:
larsa66 skrev:
DarkPaladin300 skrev:Så... det här projektet är nu helt död eller?

Jag vill nog inte ge upp än. Men det var ett par veckor sedan vi hörde något av grundaren. Då ville hon ha lite hjälp att genomföra projektet. Tydligen hade hon en kollega från början men nu var hon ensam och kände att hon inte hade tid att driva det själv. Som det verkade är allt förberett att köra igång men det måste väl vara någon vid spakarna antar jag. Själv har jag ingen erfarenhet av sådant. Om det finns nån som är intresserad av det blir hon säkert glad.


Här kommer jag och är krass igen:

Jag är också redo att köra igång ett sånt här projekt imorgon. Det är inte speciellt avancerat att sätta upp en wordpress-hemsida med lite loggor och länkar. Trots att jag inte lagt en enda sekund i tankearbete är jag förmodligen lika redo som webcomics.se att dra igång någonting.

This parrot is no more, tills jag är överbevisad. Är man tre månader försenad på ett projekt som i princip inte kostar en krona, så har man antingen en skev bild av projektledning eller en väldigt optimistisk tidssyn. Det har i ärlighetens namn inte presenterats en enda idé av substans för att locka någon till projektet. Jag anar ett luftslott.

Sensmoralen: Sälj inte skinnet innan björnen är skjuten. En webside-front är, med all respekt, inte värd ett skit i sammanhanget.


Jag var en av de forsta som skickade in en serie, och hade lite mejlkontakt med Maria. Det var mycket mer an "'att satta upp en Wordpress-sida"' som det handlade om; planerna gick verkligen ut pa att fa det hela riktigt snyggt och modernt; och att anvanda nya spannande program osv., program som inte i forsta hand var avsedda for serier, men som hon ville konvertera pa nagot satt. Hon ar grafiker och har gjort saker inom animation ocksa, jag kande att det kunde ha blivit nagot riktigt bra, om bara tiden hade rackt till.
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av DarkPaladin300 »

det finns tid kvar, hon behöver bara mer hjälp
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Labrador Road 26 »

Cadial skrev:...om bara tiden hade rackt till.

DarkPaladin300 skrev:det finns tid kvar, hon behöver bara mer hjälp

Vadan denna tidsbrist, det är väl knappast Jordens undergång som spelar in här? Det vanliga är väl att man jobbar med något tills dess det är färdigt, finns det någon anledning till att det inte skulle fungera i detta fall?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Cadial »

Fick ett mejl fran Maria, och projektet lever; snart, snart...
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av DarkPaladin300 »

Its alive... ITS ALIVE!!
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Linus S »

Cadial: Jag har inte fått något mail ang. det? Skumt.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Cadial »

Linus S skrev:Cadial: Jag har inte fått något mail ang. det? Skumt.

Inget skumt; fast inte ett massutskick; privat. Med lite talamod sa kanske allt gar vagen.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Linus S »

Nyheter:

Webcomics.se kommer att öppnas som planerat, dock lite senare än tänkt.
Detta kommer från skaparen själv.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Mithroth »

Linus S skrev:Nyheter:

Webcomics.se kommer att öppnas som planerat, dock lite senare än tänkt.
Detta kommer från skaparen själv.


Jo, men det skrev Cadial redan för en månad sedan.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Linus S »

Mithroth skrev:
Linus S skrev:Nyheter:

Webcomics.se kommer att öppnas som planerat, dock lite senare än tänkt.
Detta kommer från skaparen själv.


Jo, men det skrev Cadial redan för en månad sedan.


Såg det först nu, ber om ursäkt för det.
Men det känns rätt nice ändå att projektet kommer bli av. Hoppas att sidan går live i slutet av oktober/början av november. Det låter rimligast, eller vad tror ni?
mariaMP
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 24 jun 2012, 01:26

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av mariaMP »

Hej Allihopa!
Först och främst måste jag säga att det har varit intressant, lärorikt och kul att läsa alla inlägg, både de persimistiska och positiva. =)
Jag medger till att ha gjort fel och kanske involverat folk för tidigt. Jag måste också medge att jag har en förmåga att gå händelserna i förväg, för det ber jag om ursäkt för. Men man lever och lär.

Webcomics är live. Vad vi ser idag är ett litet frö. Det här projektet har lärt mig att oavsett vart man vill ta ett projekt, måste det börja som ett litet frö och växa. Styrkan med projektet är författarna som publiceras där. Vi börjar där, en enkel sida där vi publicerar och sprider våra berättelser. Vart vi hamnar sen beror på oss alla. Jag har idéer och letar bland er som kommer med, om det finns någon som är intresserad av involvera sig mer i projektet på ett eller annat sätt.

Hör av er. Det här projektet är av typen, av oss för oss.

Fortsätt vara kritiska men akta er för persimism. ;)
Om man är intresserad av vara med ska man skriva till mig, introducera sig och berätta om det man vill berätta. info@webcomics.se
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Isegrim »

Lycka till i fortsättningen!
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
mariaMP
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 24 jun 2012, 01:26

Webcomics söker tecknare och eldsjälar

Inlägg av mariaMP »

Visst vore det fantastitskt man en plattform för nya serier och nya berättare? Webcomics.se är nu live. Vi är just nu fyra författare involverade i projektet och det kan bli många, många fler! Det finns mycket som skulle kunna göras idag inom programmering för utveckling av ett sånt projekt. Det mycket som skulle kunna göras inom sociala medier för att marknadsföra projektet. Det finns många som vill berätta men letar efter en publik och möjlighet att göra det.

Vill du gå med i webcomics, mejla mig: info@webcomics.se

/Maria

Jag tycker det räcker med en tråd, inte minst för att du i princip skriver samma sak i inlägget du skrev i den här tråden tidigare i dag.
Lycka till med projektet!

/Admin
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av APenny4YourThoughts »

mariaMP skrev:Fortsätt vara kritiska men akta er för persimism. ;)


Att några av oss framstår som pessimistiska är nog mer ett tecken på att vi är luttrade när det gäller serieprojekt i Sverige. Vi har börjat vänja oss vid stora visioner som påbörjas, för att i slutändan bara självdö.

Jag tror att vi alla önskar initiativet framgång.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av DarkPaladin300 »

Blir kul att se vad för serier man kan göra
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Linus S »

Jag tycker det går väldigt bra nu, med webcomics. Riktigt "nice" att vi skaffat en fb-sida också tycker jag!

Tror faktiskt det här kan bli något riktigt bra i framtiden! Längtar till vad som kan ske under 2013! [:o)]
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av larsa66 »

Jag tänkte gå in och slå ett slag för webcomics. Det var ett tag sedan. Förutom att Maria bokat ett bord på seriefestivalen i Stockholm den 26:e april strömmar det till nya tecknare hela tiden. Svarte Grim tycker jag är vass:
http://webcomics.se/fornedringskassan/
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ska även några av tecknarna vara med på SIS (SPX)?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Wakuran »

larsa66 skrev:Jag tänkte gå in och slå ett slag för webcomics. Det var ett tag sedan. Förutom att Maria bokat ett bord på seriefestivalen i Stockholm den 26:e april strömmar det till nya tecknare hela tiden. Svarte Grim tycker jag är vass:
http://webcomics.se/fornedringskassan/


Det är ju litet av en sittande fågel, annars...

Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av larsa66 »

Labrador Road 26 skrev:Ska även några av tecknarna vara med på SIS (SPX)?


Det ska dom vara. Maria kommer ju både som sidskapare och tecknare att vara där. Jag vet inte vilka fler och vilka tider men jag kan ju återkomma senare med info om det. Jag måste erkänna att jag själv är sugen på att åka ner, om inte annat för att träffa och se dom gökar som hänger här [:)]
Skriv svar