Sälja svensköversatt manga? Manga Mania, One Piece etc.

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
Simpukka
Very Good
Inlägg: 111
Blev medlem: tis 13 jan 2015, 13:23

Sälja svensköversatt manga? Manga Mania, One Piece etc.

Inlägg av Simpukka »

Hej alla!

Sitter här med lite svenskutgiven manga från början av 00-talet som bara legat och som jag nu tänkte försöka sälja/bli av med. Jag bor i Stockholmsområdet och vet att det säkert finns minst tre seriebutiker här (Serier & Sånt, Comics Heaven och Serieboden och kanske tom Staffars "granne" på hörnet vid Bellmannsgatan?) där jag skulle kunna sälja eller bara donera dom. Men tänkte först iallafall lägga ut auktioner på tradera och se om det finns något intresse. Det ska väll också sägas att jag inte är ute efter vinstoptimering utan skulle bara bli glad om de gjorde någon glad, hamnade i en samlares händer eller liknande. Tips och förslag mottages tacksamt! (Kikade också bakåt i historiken men hitta ingen tråd här om just att sälja svenskutgiven manga).

Det jag har:

Manga Mania:
#1-4 årgång 2003 och det lilla gratishäftet "ett smakprov på manga mania" (alltså komplett årgång)
#1-3 årgång 2004

One Piece #1-7

Dragon Ball #1-2

D.N.Angel #1

Ranma 1/2 #1

Alla nummer är förstaupplagor. I Ranman är ingen upplageinformation angiven.

Skulle sätta skickgradering på minst VF -- även om jag är total novis på att bedöma sådant. Har kikat på både seriekatalogen och seriesam för prisguide utifrån skick. Noterar dock att prisrek för Manga Mania skiljer sig rätt mycket: seriekatalogen sätter 30 kr på VF-skick, medan seriesam sätter "bara" 10 kr för NM-skick på alla nummer utom det första?

Allt har lästs nån enstaka gång och det finns inga synlig skavanker etc. (Serierna stått i bokhylla / förvarats i lådor i ett rökfritt hem)

Hade väll tänkt mig klumpauktioner på tradera, årgångsvis för MM (eller ev. en auktion med allt), alla OP i en auktion, och en klump med DB, DNA och Ranma? (Snarare än att sälja mangorna styckvis). Vad tros om denna strategi? Har sålt lite grejer på tradera sedan tidigare, dock aldrig serier.

Tack på förhand!