Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

God eftermiddag på er allihopa!

Här har det varit en stunds paus från datorlivet och listskrivande m.m. Blev lite mkt där i början tycker jag och min rygg strejkade ihop totalt tyvärr! Men men, nya tag...

Till att börja med, en stor ursäkt till alla de som väntat på svar på sina PM. Jag har varit i viloläge från serierna en stund och bara kikat in som supersnabbast någon gång. Ska försöka beta av alla PM men kommer försöka skriva i tråden oxå.

Ska väl nu så sakteliga börja sälja bort lite av alla saker. Har fått hjälp från folk här på forumet både irl och via PM. Kommer följa ett råd som många gett mig, dvs att sälja en del på Tradera för att på så vis ge alla som är intresserade chansen att vara med vilket är bra (och rättvist) och att jag då inte heller behöver ta ställning till huruvida mailade bud är bra eller inte. [;)]

Sen när det gäller prissättning på auktionerna så kommer jag inte att lägga ut något för utropspris under 40kr för då känner jag att det inte är värt att hålla på med att hantera. Kanske kommer många här att tycka att en del objekt då är orimligt dyra, vilket de kanske är men kanske finns det någon därute i Sverige som köper tidningen eller albumet iaf för att de just vill ha detta. Kanske kommer någon att tycka att något utropspris är för lågt men det brukar ju aldrig vara något folk blir ledsna och klagar över antar jag. [:)]

När det sedan gäller skicket och bedömningen av album/tidningar så kommer man få nöja sig med en noggrann beskrivning i vanliga termer, dvs inga siffror eller liknande för då är jag ute på för djupt vatten. Kommer såklart ta flera bilder ur olika vinklar samt både fram och baksida så man kan se och försöka bilda sig en uppfattning. Har ni tips, förslag på hur ni tycker fotona ska tas (vinklar m.m.) så skriv gärna en rad så ska jag se vad jag kan åstadkomma. :)

Självklart kommer jag att försöka svara på frågor efter bästa förmåga för det sista jag är ute efter är att någon ska bli missnöjd. Jag kommer aldrig att uttrycka att något är i nyskick då det kan uppstå just såna situationer som jag inte vill. Alltså, det jag tycker är i nyskick kanske inte uppnår den nivån för någon annan och samma sak gäller alla grader av skick. Därför är det min amatörmässiga beskrivning, bilder samt svar på ledande frågor som får vara vägledande. Hoppas ni kan leva med det! :)

Så därför vill jag här i tråden passa på att svara alla som specifikt uttryckt intresse för tidningar i nyskick att några sådana ej förekommer. Skulle sedan någon/några tidningar ändå ligga på denna nivå får det räknas som bonus isf. Inga tidningar/album kommer säljas som NM (ser ni vad någon forumit lärt mig [:o)] ) således! Så alla som frågar om olika skick måste jag tyvärr svara att det för mig är för svårt att avgöra om ett exemplar är si eller så. Jag skickar däremot gärna bilder och beskriver tidningar efter synintrycket, dvs försöker beskriva den (inom rimliga nivåer). :)

Känns det inte bra eller någon känner sig för osäker om skicket (efter min beskrivning, bilder och ev. frågesvar) kanske det är bättre att avstå att lägga bud. Låter nu som jag svartmålar mina egna kommande objekt men det är inte vad jag är ute efter utan jag är ute efter att att slippa strul. Har märkt att vissa ställer extremt höga krav på säljare (oavsett om de är nybörjare inom detta område eller om de är veteraner). Så detta är mer ett enkelt sätt att tala om att jag bara är en vanlig människa som säljer vanliga lästa serier och album som jag ärvt. Då vet alla det! :)

Har som jag tidigare nämnde oxå fått hjälp och då blev även en del tidningar skickgraderade/beskrivna så dessa tidningar kommer att ha skickgradering (från G till VF) (dock ej gjord av mig alltså).

Jaha, då har jag babblat på en massa igen då. Som jag alltid gör när jag hamnar bakom tangentbordet! :)

De tidningar som sedan ej blir sålda eller som håller för lågt värde för att sättas ut kanske jag säljer i små samlingar eller större partier, eller om de är riktigt bottenskrap hamnar de hemma hos vänner och bekantas barn!

Vad gäller frakt så kan jag skicka med antingen posten, DHL eller Schenker (bussgods kan funka om man vill köpa mkt). Dock får köparen själv välja hur bra skyddad tidningen/tidningarna skall packas. Mer pappskivor och packmaterial = högre vikt = dyrare frakt. Tar självklart inget för packmaterial utan endast fraktpriserna enligt de olika fraktombuden. Jag packar ju helst in tidningen i en plastficka först och sedan i ett hårt pappkuvert som exempelvis DHLs pappkuvert, då borde den hålla sig fin tycker man. Eller vad tror ni? Bra, mindre bra eller dåligt? :)

Kom gärna med bra förslag i packningsfrågan! Då blir jag både glad och tacksam!

Magnus skrev:Ang. tavlan så kan det nog vara precis vad som helst.
Kanske någon plansch som han har ramat in själv?
Kolla om det finns någon signatur på bilden.
Kan ju vara så att bilden blivit signerad vid t ex någon mässa.

Hursomhelst, bilden är synd att slänga. Kolla om inte någon vill ha den först.


Har pratat med min kompis och det var mkt riktigt en plansch från en tidning. Sen var det en stor poster i den andra ramen.

Ang. hans Agent X9 så har han nu kollat och det verkar som han hade från nr 3 -73 fram till sista numret 1999 och han har köpt dem alla som lösa nummer, ej prenumererat. Så, inga från 69 med andra ord. Är det då värt att hålla på med eller är det återvinningsstationen som gäller? Kanske kul om det är någon som vill börja samla Agent X9 och vill få tag på en rejäl drös som start. :)

Önskar er alla en fortsatt trevlig afton!
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Erik S »

Society skrev:
Ang. hans Agent X9 så har han nu kollat och det verkar som han hade från nr 3 -73 fram till sista numret 1999 och han har köpt dem alla som lösa nummer, ej prenumererat. Så, inga från 69 med andra ord. Är det då värt att hålla på med eller är det återvinningsstationen som gäller? Kanske kul om det är någon som vill börja samla Agent X9 och vill få tag på en rejäl drös som start. :)


Återvinningsstation, usch, usch, usch... Det är inga värdefulla grejer, men återvinningsstation tycker jag är att gå för långt. Och helt osäljbara tror jag inte de är. Lägg upp billigt årgångsvis gällande 70-talsårgångarna och ett par klumpannonser gällande 80-/90-tal så blir de nog sålda i alla fall.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Ellingen »

Erik S skrev:
Society skrev:
Ang. hans Agent X9 så har han nu kollat och det verkar som han hade från nr 3 -73 fram till sista numret 1999 och han har köpt dem alla som lösa nummer, ej prenumererat. Så, inga från 69 med andra ord. Är det då värt att hålla på med eller är det återvinningsstationen som gäller? Kanske kul om det är någon som vill börja samla Agent X9 och vill få tag på en rejäl drös som start. :)


Återvinningsstation, usch, usch, usch... Det är inga värdefulla grejer, men återvinningsstation tycker jag är att gå för långt. Och helt osäljbara tror jag inte de är. Lägg upp billigt årgångsvis gällande 70-talsårgångarna och ett par klumpannonser gällande 80-/90-tal så blir de nog sålda i alla fall.


Tveklöst är Eriks råd bra.
Har sett Agent X9 utlagda i kompletta årgångar gå för skapliga pengar.
Dessutom skär det i hjärtat att kasta serier.
Skänka till någon idrottsförening eller liknande tycker jag känns mycket bättre.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

Erik S skrev:
Society skrev:
Ang. hans Agent X9 så har han nu kollat och det verkar som han hade från nr 3 -73 fram till sista numret 1999 och han har köpt dem alla som lösa nummer, ej prenumererat. Så, inga från 69 med andra ord. Är det då värt att hålla på med eller är det återvinningsstationen som gäller? Kanske kul om det är någon som vill börja samla Agent X9 och vill få tag på en rejäl drös som start. :)


Återvinningsstation, usch, usch, usch... Det är inga värdefulla grejer, men återvinningsstation tycker jag är att gå för långt. Och helt osäljbara tror jag inte de är. Lägg upp billigt årgångsvis gällande 70-talsårgångarna och ett par klumpannonser gällande 80-/90-tal så blir de nog sålda i alla fall.


Jag förstår och håller fullkomligen med men han verkar inte tycka det är lönt att försöka sälja om man inte får ut några pengar. Jag har oxå föreslagit att han annars kunde skänka dem till någon av välgörenhetsställena här i stan men ja, jag vet inte. Han bor lite utanför och tycker det är lättare att åka 3 gator bort och dumpa dem vilket jag tycker är jättesynd och därför på detta sätt försöker få lite respons och kött på benen så jag kan övertyga honom om att göra något annat med alla tidningarna. För det är ju rätt häftigt ändå med att varenda nummer finsn mellan dessa år tycker jag.

Hur mkt är billigt per årgång?

Ellingen:
Ska försöka få honom till det istället för att slänga dem alla! Och viss håller jag med dig, det känns inte bra ifall han bara kastar dem alla.
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Schuberg »

Society skrev:
Erik S skrev:
Society skrev:
Ang. hans Agent X9 så har han nu kollat och det verkar som han hade från nr 3 -73 fram till sista numret 1999 och han har köpt dem alla som lösa nummer, ej prenumererat. Så, inga från 69 med andra ord. Är det då värt att hålla på med eller är det återvinningsstationen som gäller? Kanske kul om det är någon som vill börja samla Agent X9 och vill få tag på en rejäl drös som start. :)


Återvinningsstation, usch, usch, usch... Det är inga värdefulla grejer, men återvinningsstation tycker jag är att gå för långt. Och helt osäljbara tror jag inte de är. Lägg upp billigt årgångsvis gällande 70-talsårgångarna och ett par klumpannonser gällande 80-/90-tal så blir de nog sålda i alla fall.


Jag förstår och håller fullkomligen med men han verkar inte tycka det är lönt att försöka sälja om man inte får ut några pengar. Jag har oxå föreslagit att han annars kunde skänka dem till någon av välgörenhetsställena här i stan men ja, jag vet inte. Han bor lite utanför och tycker det är lättare att åka 3 gator bort och dumpa dem vilket jag tycker är jättesynd och därför på detta sätt försöker få lite respons och kött på benen så jag kan övertyga honom om att göra något annat med alla tidningarna. För det är ju rätt häftigt ändå med att varenda nummer finsn mellan dessa år tycker jag.

Hur mkt är billigt per årgång?

Ellingen:
Ska försöka få honom till det istället för att slänga dem alla! Och viss håller jag med dig, det känns inte bra ifall han bara kastar dem alla.


Lägg ut årgångarna från 70talet för 20:-/st, bunta kanske ihop de från 80 och 90tal i egna buntar. 80 och 90 lär inte ge några större slantar. De från mitten av 70, tänker då på årgång 74 och 75 kan nog ge ett par hundralappar st om man har bra bilder och tidningarna är i gott skick. [:)] Väldigt dumt att slänga, finns många som kan få nöje av dessa. Society-Du har möjligtvis inte möjlighet att hämta dessa och rädda dem undan detta hemska öde? Utan tvekan borde det vara ett 4siffigt belopp som de är "värda"? Även om mycket faller under "massvara" om de skulle vara "vällästa". Om han vårdat dem ömt och köpt varje nummer i butik under alla år borde det gå att få ut en summa som i alla fall rejält borde överstiga kostnaden att köra dem till återvinningen...
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

Schuberg:
Ja, ska föreslå detta för honom så hoppas jag att han nappar! :)
Jo, nog skulle jag kunna hämta upp dessa lådor men det är så mkt lådor hemma hos mig som det redan är. Puh!
Jag bor nästan som i ett förråd. De som sett detta vet! Men jag håller med, tycker oxå de borde få komma till någon som vill glädjas över dessa tidningar. Synd att kasta bort!

Tack för PM och bud m.m. Jag tar alla bud i beaktande och är glad att det finns intresse.
Kommer dock att försöka sätta ut de gamla Fantomen, Läderlappen och Stålmannen på Tradera. Även de äldre Kalle Anka och så. Men de bud som kommer på nyare (som inte är av något större värde) tidningar kan ev. leda till att de kan säljas (även i större klumpar) direkt. Hoppas oxå att alla fått svar på sina PM, om inte så har jag missat ditt PM eller lyckats få det att försvinna pga mängden. Då får jag be om ursäkt för detta och du får gärna skriva igen. :)

Önskar en fortsatt trevlig afton!
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Patrik A »

Om jag inte missminner mig så haver du uttalat dig om att du bor i Uppsala? Om du har lite högar av mindre penningsvärde men däremot läsvärde, så kör jag gärna förbi någon gång och tar mig en titt! Väntar i övrigt tålmodigt på kommande auktioner och utannonseringar :)
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

seriegranskningen skrev:Om jag inte missminner mig så haver du uttalat dig om att du bor i Uppsala? Om du har lite högar av mindre penningsvärde men däremot läsvärde, så kör jag gärna förbi någon gång och tar mig en titt! Väntar i övrigt tålmodigt på kommande auktioner och utannonseringar :)


Jo, det stämmer bra! :)
Ska i helgen försöka få ihop några auktioner!
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

Goddagens på er allihop!

Jag har efter en massa funderande fram och tillbaka samt efter samtal med min sambo kommit fram till att vi ska sälja bort alla dessa tidningar och album i en enda stor klump. Har insett att det kommer ta för mkt och alldeles för lång tid att sälja bort dessa styckevis och i småklumpar. :roll:
Sen känns det för krångligt att göra beskrivningar som är helt uttömmande och inte lämnar det minsta frågetecken kvar åt en ev. budgivare.

Som jag sade tidigare så har ju vi massor av lådor (allt från leksaker, figurer, blandade prylar m.m.) med annat som oxå skall gås igenom och sedan förmodligen sälja bort det mesta. Så det skulle ta flera år förmodligen (kanske det gör ändå) innan man gått igenom allt och sålt bort. Därför blir det nu så här med tidingssamlingen att den säljes som en enda samling. Eftersom det är så otroligt mkt kartonger att gå igenom är det ju iofs inte helt omöjligt att det kanske dyker upp någon låda till med tidningar och då får vi se då. [|)]

Men det får man ta hand om då om det hittas mer i gömmorna!

Jag vill tacka alla för all hjälp jag fått! Ett stort tack och bock till eder alla!

Jag hoppas att det är okej man fortsätter vara medlem på detta forumet även om jag inte är en ren tidningssamlare. Jag har ju iaf sparat en del serier ur denna samling så en liten samling kommer jag ju att ha. [:)]
Har bland annat sparat Alverfolket, Gaston och Linda och Valentin samt lite annat som verkar intressant att läsa.

Skriver väl här i tråden om jag finner annat som kan vara skojigt. Eller är det bättre och finns det någon samlingshörna här på forumet där jag kan skriva vad jag hittar för skoj som olika figurer, leksaker eller annat?

Önskar en fortsatt trevlig dag!

Vänlig hälsning Christer
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av jedi tomas »

Hej Christer
Har du star wars saker så vill jag gärna ha .
Mvh
Tomas
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

jedi tomas:
Ja, vi får se om det existerar något sådant ibland alla saker. Det blir en lång följetång detta med alla lådor. :)

Jag vill bara förtydliga då jag nu ser att jag inte uttryckte mig så bra. Hela samlingen är redan såld och allt på listan (hemsidan) är inte längre till försäljning.

Och som svar på någons funderingar, visst kan det hända att det kan dyka upp mera tidningar, seriealbum eller serierelaterat när jag framöver fortsätter rota mig genom lådor, men det är inget som jag alls har vare sig vetskap eller kontroll över. :)

Men som sagt... Möjligheten finns!

Än en gång, en önskan om en fortsatt trevlig kväll!

Vänlig hälsning Christer
Användarvisningsbild
miran97
Very Good
Inlägg: 81
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 13:35

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av miran97 »

Är alla serier borta :'-S
Life and times of Don Rosa
Kommer Snart!
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Olof Gustafsson »

Får man fråga vad det gick för och vem som köpte?
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av burnout »

Olof Gustafsson skrev:Får man fråga vad det gick för och vem som köpte?


Vad det gick för är oväsentligt (det är mellan K/S) men att det ska vara hemligt vem som köpte det är i mitt tycke bara löjligt, marknaden är inte så stor. (jag har frågat vem köparen var men det skulle vara hemligt med [:0] )
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

Godafton!

miran97 skrev:Är alla serier borta :'-S

Alla serier som stog i min lista är borta ja. Sen om det kanske komemr fram mer i gömmorna framöver kan jag inte svara på då vi (jag och min sambo) har massor av lådor som inte ännu är uppackade eftersom de inte ens fått komma in i hemmet pga platsbrist.

Olof Gustafsson skrev:Får man fråga vad det gick för och vem som köpte?

Visst får man fråga men jag håller det helst själv om det är okej.

burnout skrev:
Olof Gustafsson skrev:Får man fråga vad det gick för och vem som köpte?


Vad det gick för är oväsentligt (det är mellan K/S) men att det ska vara hemligt vem som köpte det är i mitt tycke bara löjligt, marknaden är inte så stor. (jag har frågat vem köparen var men det skulle vara hemligt med [:0] )

Som du uttrycker det låter det som att jag "inte vill" berätta vem som köpte det, och så är inte fallet, utan jag blev ombedd av köparen att ej tala om något (vilket jag tycker du skulle skriva här så det framgår). Och eftersom det var ett önskemål ser jag inget hinder med att tillmötesgå detta. Det är dock skillnad på dessa två saker och tycker det är viktigt att det framgår. Om köparen vill berätta eller ej är inte min ensak. Men jag vill som sagt att det ska framgå hur saker o ting ligger till. Vill inte bli utmålad som att det är jag som bestämt att inte säga något pga att jag inte vill för så är inte fallet. Tack! [:)]
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

Måste bara göra ett litet inlägg. Efter allt detta ståhej med tidningarna så har jag nu börjat läsa lite på kvällarna. Så fastnade för Gaston och tycker han är en skön filur! [:D]

Så mina favoriter (Kalle och Hobbe) har fått konkurrens (även om K & H står kvar som nummer ett). [:)]
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av luckylök »

Tråkigt(för mig), att du har sålt alla tidningar. Mycket verkade lovande....
Men antagligen otroligt skönt för dig, och jag får säga grattis till den anonyma köparen.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av jens-olof »

Trist, fanns en del jag var småintresserad utav, fast det var väl bara
Galago och Frank världsreportern – Det dödliga hotet jag verkligen
ville ha nu, det andra ramlar väl in så småningom.

Jens
Användarvisningsbild
Society
Very Good
Inlägg: 89
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 23:02

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av Society »

luckylök skrev:Tråkigt(för mig), att du har sålt alla tidningar. Mycket verkade lovande....
Men antagligen otroligt skönt för dig, och jag får säga grattis till den anonyma köparen.

Jo, skönt faktiskt. Om ni visste (och framförallt kunde se) hur mkt lådor som väntar mig och min sambo så skulle nog en del bli rejält förvånade! :)
Alltså, det är mkt saker och lådor att arbeta sig igenom och jag kommer ta hem ett gäng på ca 20-30 lådor sen för att åter börja gå igenom. Vem vet vad som döljer sig där. Kanske är det fler tidningar elelr så kan det avra helt andra saker. Det kommer att visa sig. Ett som är säkert är iaf att jag inte behöver oroa mig vad jag kan använda min tid till. [;)]

jens-olof skrev:Trist, fanns en del jag var småintresserad utav, fast det var väl bara
Galago och Frank världsreportern – Det dödliga hotet jag verkligen
ville ha nu, det andra ramlar väl in så småningom.

Jens

Aha, då kan jag trösta dig med att det "bara" var Frank som fanns kvar av de du nämnde. Hade nämligen redan gett bort Galago. En del annat har oxå getts bort till vänner innan försäljningen. [:)]

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll! Nu ska jag försöka få lite vila och bänka mig framför tv:n och kika på någon film!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ärvt flera lådor med serietidningar och album! Hjälp! :)

Inlägg av burnout »

Society skrev:Godafton!
Som du uttrycker det låter det som att jag "inte vill" berätta vem som köpte det, och så är inte fallet, utan jag blev ombedd av köparen att ej tala om något (vilket jag tycker du skulle skriva här så det framgår).


Sorry, jag skulle ha formulerat mig bättre. Att köparen inte vill att du säger vem han är förstår jag. Men det som jag menade är att samlarmarknaden inte är så stor så nästan alla känner alla så det blir lite löjligt över det hela (gäller bara vem det är). Att avslöja vad han gav är mellan er och det har ingen annan med att göra. Hoppas det lät bättre. [:)]
Skriv svar