NAFS(k)

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Hampus J

Re: NAFS(k)

Inläggav Hampus J » tis 15 sep 2020, 15:15

Wildis90 skrev:Tack så mycket Hampus :D Då tror jag nog att brevet kommer nästa vecka [:o)]

Jag kanske träffar dig på höstmötet 24 oktober, är höstmötet digitalt eller på plats?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D

Vi har inte tagit något beslut i styrelsen ännu men ngn form av digitalt alternativ är nog troligt.

Wildis90
Very Good

Inläggav Wildis90 » mån 21 sep 2020, 16:35

Hej alla forumiter! Jag har nu fått mitt brev från NAFS (K) och jag är Koll. 3052! Kvack!

NAFS (K) grundades idag, 21 september 1976! Roligt att jag blev medlem i NAFS (K) på årsdagen [:o)]

”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”

Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Inläggav Rufus » mån 21 sep 2020, 16:38

Wildis90 skrev:NAFS (K) grundades idag, 21 september 1976! Roligt att jag blev medlem i NAFS (K) på årsdagen [:o)]

Det var inte illa tajmat! [:)] Grattis!

Wildis90
Very Good

Inläggav Wildis90 » tis 22 sep 2020, 07:51

Tack så mycket Rufus! Jag har läst på lite på nafsk.se hemsidan och så har jag läst i dem senaste Kvacket, men jag kan inte hitta någonting om knattar. Eftersom jag inte har fyllt 18 år än så räknas jag som knatte, får ”knattarna” göra andra saker eller är det samma för knattar som för 18+ kollusorer?

”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”

Hampus J

Inläggav Hampus J » tis 22 sep 2020, 12:21

Wildis90 skrev:Hej alla forumiter! Jag har nu fått mitt brev från NAFS (K) och jag är Koll. 3052! Kvack!

NAFS (K) grundades idag, 21 september 1976! Roligt att jag blev medlem i NAFS (K) på årsdagen [:o)]

Kul att du fått ditt välkomstbrev! Det ska dock sägas att i medlemsregistret räknas det datum som medlemsavgiften inkom till kassören som dagen du blev medlem.

Wildis90 skrev:Tack så mycket Rufus! Jag har läst på lite på nafsk.se hemsidan och så har jag läst i dem senaste Kvacket, men jag kan inte hitta någonting om knattar. Eftersom jag inte har fyllt 18 år än så räknas jag som knatte, får ”knattarna” göra andra saker eller är det samma för knattar som för 18+ kollusorer?

Den stora skillnaden är att knattar betalar en mycket lägre medlemsavgift. Knattar har också ett eget lotteri i NÅL kallat NÅL(DYNA), (NAFS(k)´s Årliga Lotteri(De Yngsta NAFS(k) Adepterna)). Annars är medlemsförmånerna desamma.

Kan rekommendera att kolla i välkomstfoldern du fick med i det första brevet, där står mycket värdefull info; ordlista för nya kollusorer, hur man beställer kurirer med mera med mera.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tis 22 sep 2020, 13:20

aha så 90 var inte ditt födelseår som jag trodde.
OK OT så du behöver inte skriva mer om det.
9mm, i'm never further away than that.

Wildis90
Very Good

Inläggav Wildis90 » ons 23 sep 2020, 20:13

Hej! Jag kommer nog att åka och vara med på NAFS (K) höstmötet fysiskt, och jag undrar om det är så att man ska anmäla att man kommer, eller är det bara att dyka upp på mötet?

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]

Återgå till "Disney, Carl Barks och Don Rosa"