NAFS(k)

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Hampus J
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 16 feb 2016, 19:21

Re: NAFS(k)

Inlägg av Hampus J »

Wildis90 skrev:Tack så mycket Hampus :D Då tror jag nog att brevet kommer nästa vecka [:o)]

Jag kanske träffar dig på höstmötet 24 oktober, är höstmötet digitalt eller på plats?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D


Vi har inte tagit något beslut i styrelsen ännu men ngn form av digitalt alternativ är nog troligt.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Hej alla forumiter! Jag har nu fått mitt brev från NAFS (K) och jag är Koll. 3052! Kvack!

NAFS (K) grundades idag, 21 september 1976! Roligt att jag blev medlem i NAFS (K) på årsdagen [:o)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Rufus »

Wildis90 skrev:NAFS (K) grundades idag, 21 september 1976! Roligt att jag blev medlem i NAFS (K) på årsdagen [:o)]


Det var inte illa tajmat! [:)] Grattis!
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Tack så mycket Rufus! Jag har läst på lite på nafsk.se hemsidan och så har jag läst i dem senaste Kvacket, men jag kan inte hitta någonting om knattar. Eftersom jag inte har fyllt 18 år än så räknas jag som knatte, får ”knattarna” göra andra saker eller är det samma för knattar som för 18+ kollusorer?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Hampus J
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 16 feb 2016, 19:21

Re: NAFS(k)

Inlägg av Hampus J »

Wildis90 skrev:Hej alla forumiter! Jag har nu fått mitt brev från NAFS (K) och jag är Koll. 3052! Kvack!

NAFS (K) grundades idag, 21 september 1976! Roligt att jag blev medlem i NAFS (K) på årsdagen [:o)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D


Kul att du fått ditt välkomstbrev! Det ska dock sägas att i medlemsregistret räknas det datum som medlemsavgiften inkom till kassören som dagen du blev medlem.

Wildis90 skrev:Tack så mycket Rufus! Jag har läst på lite på nafsk.se hemsidan och så har jag läst i dem senaste Kvacket, men jag kan inte hitta någonting om knattar. Eftersom jag inte har fyllt 18 år än så räknas jag som knatte, får ”knattarna” göra andra saker eller är det samma för knattar som för 18+ kollusorer?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D


Den stora skillnaden är att knattar betalar en mycket lägre medlemsavgift. Knattar har också ett eget lotteri i NÅL kallat NÅL(DYNA), (NAFS(k)´s Årliga Lotteri(De Yngsta NAFS(k) Adepterna)). Annars är medlemsförmånerna desamma.

Kan rekommendera att kolla i välkomstfoldern du fick med i det första brevet, där står mycket värdefull info; ordlista för nya kollusorer, hur man beställer kurirer med mera med mera.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: NAFS(k)

Inlägg av Agentum »

aha så 90 var inte ditt födelseår som jag trodde.
OK OT så du behöver inte skriva mer om det.
9mm, i'm never further away than that.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Hej! Jag kommer nog att åka och vara med på NAFS (K) höstmötet fysiskt, och jag undrar om det är så att man ska anmäla att man kommer, eller är det bara att dyka upp på mötet?

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Hampus J
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 16 feb 2016, 19:21

Re: NAFS(k)

Inlägg av Hampus J »

Wildis90 skrev:Hej! Jag kommer nog att åka och vara med på NAFS (K) höstmötet fysiskt, och jag undrar om det är så att man ska anmäla att man kommer, eller är det bara att dyka upp på mötet?

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]


Info kommer i nästa Kvacket men kan redan nu säga att det kommer vara samma som för årsmötet. Man mejlar kansliet om man har tänkt deltaga så vi på förhand vet ungefär hur många som kommer.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Tack för svar! Jag ska ta och skicka ett mejl lite senare! En till fråga, behöver man ”prenumerera” på kvacket eller kommer alla kvacket kostnadsfritt med jämna mellanrum? Jag fick med några kvacket med mitt introduktionsbrev och jag gillade dem skarpt [:o)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: NAFS(k)

Inlägg av MrKumquack »

Wildis90 skrev:En till fråga, behöver man ”prenumerera” på kvacket eller kommer alla kvacket kostnadsfritt med jämna mellanrum?

Som medlem i NAFS(k) kommer du att få både Kvacket och NAFS(k)uriren automatiskt. Däremot är det något för mycket sagt att de kommer med jämna mellanrum. Skulle istället säga att det är åt det ojämna ditot. Men - självklart - alltid lika uppskattat, när de väl behagar dyka opp! [;)]
Kul att du är så engagerad!! [:)]
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Hampus J skrev:Info kommer i nästa Kvacket men kan redan nu säga att det kommer vara samma som för årsmötet. Man mejlar kansliet om man har tänkt deltaga så vi på förhand vet ungefär hur många som kommer.


Jag skrev ett mejl till kansli@nafsk.se ett tag sedan (3:e Oktober), men jag har inte fått något svar. Jag förstår att det kan ta tid att gå igenom alla mejl, men det vore bra att veta om jag ska vara med fysiskt eller vara med på zoom. Tack på förhand [:)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wildis90 »

Wildis90 skrev:
Hampus J skrev:Info kommer i nästa Kvacket men kan redan nu säga att det kommer vara samma som för årsmötet. Man mejlar kansliet om man har tänkt deltaga så vi på förhand vet ungefär hur många som kommer.


Jag skrev ett mejl till kansli@nafsk.se ett tag sedan (3:e Oktober), men jag har inte fått något svar. Jag förstår att det kan ta tid att gå igenom alla mejl, men det vore bra att veta om jag ska vara med fysiskt eller vara med på zoom. Tack på förhand [:)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]


Jag har nu fått svar från NAFS (K)! Tack så mycket till alla på kansliet!

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:o)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av K-E Lindkvist »

Sen några dagar tillbaka har Kvacket 4/20 blivit tillgängligt för alla (även icke-medlemmar) på NAFS(k):s hemsida. Bland mycket annat kan man där läsa om hur man skall gå till väga om man vill delta på höstmötet i morgon lördag 24/10. Det finns möjlighet till att vara där både fysiskt (föranmälan krävs) och digitalt via Zoom.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av K-E Lindkvist »

Sista numret av Kvacket från förra året, 5/2020, går sen en tid tillbaka att läsa utan illustrationer på NAFS(k):s hemsida. Referat från höstmötet och kommentarer kring lösningen av korsordet från numret innan är något av innehållet.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Sista numret av Kvacket från förra året, 5/2020, går sen en tid tillbaka att läsa utan illustrationer på NAFS(k):s hemsida. Referat från höstmötet och kommentarer kring lösningen av korsordet från numret innan är något av innehållet.

Hmm, det bör väl inte bara vara jag som är förvirrad över vad som menas med "de nya seriealbumben med Piff och Puff – räddningspatrullen". Det jag hittar som med litet god vilja kan anses som nytt är 8 nummer (varav de flesta hade flera olika omslag) av Boom Studios! serietidning Chip'n'Dale Rescue Rangers-tidning från Boom Studios! 2010-2011. De här serierna repriserades också, tillsammans med Boom Studios! DuckTales och Darkwing Duck-serier IDW's tidning Disney Afternoon Giant under 2018-2019.

https://www.idwpublishing.com/product-c ... oon-giant/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av K-E Lindkvist »

För en tid sen dunsade NAFS(k)uriren nummer 44 ner i brevlådan tillsammans med Kvacket nummer 1/21. Under Joakim Gunnarssons säkra redaktörskap (assisterad av Hampus Johansson och Greger Nässén) har den återtagit en något mera regelbunden utgivningstakt. Bland annat kan man läsa om var Kalle Anka bor, översättningsdilemman och del två av "Den klassiska pocketismen".

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av K-E Lindkvist »

Kvacket 2/2021 med information om föreningens årsmöte 2021-04-24, auktionen på Axel Norbecks ankistiska kvarlåtenskap och annat finns nu att läsa på NAFS(k):s hemsida.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av K-E Lindkvist »

"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: NAFS(k)

Inlägg av MrKumquack »


Jag har lyssnat på avsnittet med ett leende på läpparna/näbben. Roligt, informativt och väldigt nördigt. Stort tack för tipset!!
KVACK!
Koll. 2496
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wakuran »

MrKumquack skrev:

Jag har lyssnat på avsnittet med ett leende på läpparna/näbben. Roligt, informativt och väldigt nördigt. Stort tack för tipset!!
KVACK!
Koll. 2496

Drattans! Så nära att man hade synkat det med avsnitt 313...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar