Arild Midthun

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Arild Midthun

Inlägg av Allan Kämpe »

Arild Midthun och Göran Hägg gör ny tolkning av Selma Lagerlöfs Nils Holgerson.
Här är länken för hela Gomorron-programmet. leta själv reda på inslaget vid kl 06:53 om Arild i morgonsändningen,
Det fortsätts att diskuteras Kalle Anka av nöjespanelen 08:15:
http://www.svtplay.se/video/3510944/gomorron-sverige

Rubrik ändrad.

Rufus
Moderator
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Kalle Anka-tecknaren Arild Midthun i Gomorron-TV

Inlägg av trimble »

Läser "Farbror Joakims växelrika liv" och det som slår mig är hur otroligt duktig tecknaren Arild Midthun är, världsklass.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Kalle Anka-tecknaren Arild Midthun i Gomorron-TV

Inlägg av MrKumquack »

Allan Kämpe skrev:Arild Midthun och Göran Hägg gör ny tolkning av Selma Lagerlöfs Nils Holgerson.
Här är länken för hela Gomorron-programmet. leta själv reda på inslaget vid kl 06:53 om Arild i morgonsändningen,
Det fortsätts att diskuteras Kalle Anka av nöjespanelen 08:15:
http://www.svtplay.se/video/3510944/gomorron-sverige

Länken fungerar tyvärr inte... Har sökt på SVT Play och via Google också, men får ingen träff. [:I]
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kalle Anka-tecknaren Arild Midthun i Gomorron-TV

Inlägg av Wakuran »

Inlägget gjordes för nästan sex år sen, och nu är programmet nedlagt. Eventuellt går det att beställa en personlig kopia, om man är intressera.

https://www.svtplay.se/gomorron-sverige

https://kontakt.svt.se/guide/kopa-progr ... rivat-bruk
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Kalle Anka-tecknaren Arild Midthun i Gomorron-TV

Inlägg av MrKumquack »

Wakuran skrev:Inlägget gjordes för nästan sex år sen, och nu är programmet nedlagt.

Ooops! Så går det när en söker på aktiva trådar, men inte läser publiceringsdatumet på inlägget...[B)] Lurade mig lite av rubriken på tråden. Kanske skulle en flytt av inlägget till Kalle Anka tråden vara på sin plats?
trimble skrev:Läser "Farbror Joakims växelrika liv" och det som slår mig är hur otroligt duktig tecknaren Arild Midthun är, världsklass.

Jag har beställt, men ännu inte fått hem Farbror Joakims växelrika liv. Gillar också Arild Midthun's alster! Vilka fler tecknare är representerade i albumet?
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Kalle Anka-tecknaren Arild Midthun i Gomorron-TV

Inlägg av trimble »

Tony Strobl
Ben Verhagen
Vicar
Nune´z
Wanda Gattino
Max Gattino
Arild Mithun
Maximino
Jose`Massaroli/Raul Barbero
Daan Jippes
Francisco Rodriguez
Kari Korhonen

Men jag tycker att Arild midthun är i en klass för sig.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kalle Anka-tecknaren Arild Midthun i Gomorron-TV

Inlägg av Wakuran »

MrKumquack skrev:
Wakuran skrev:Inlägget gjordes för nästan sex år sen, och nu är programmet nedlagt.

Ooops! Så går det när en söker på aktiva trådar, men inte läser publiceringsdatumet på inlägget...[B)] Lurade mig lite av rubriken på tråden. Kanske skulle en flytt av inlägget till Kalle Anka tråden vara på sin plats?

Initialt känns det kanske inte direkt nödvändigt.

Annars så skulle man ju kunna byta trådrubrik och skapa en Arild Midthun-tråd, men vet inte hur mycket det kan komma att skrivas om just Midthun överlag, annars...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Kalle Anka-tecknaren Arild Midthun i Gomorron-TV

Inlägg av Rufus »

Wakuran skrev:
MrKumquack skrev:
Wakuran skrev:Inlägget gjordes för nästan sex år sen, och nu är programmet nedlagt.

Ooops! Så går det när en söker på aktiva trådar, men inte läser publiceringsdatumet på inlägget...[B)] Lurade mig lite av rubriken på tråden. Kanske skulle en flytt av inlägget till Kalle Anka tråden vara på sin plats?

Initialt känns det kanske inte direkt nödvändigt.

Annars så skulle man ju kunna byta trådrubrik och skapa en Arild Midthun-tråd, men vet inte hur mycket det kan komma att skrivas om just Midthun överlag, annars...


Fixat.

Kan hålla med om att det kanske inte blir så mycket skrivet här, men han är en duktig anktecknare, som absolut är förtjänt av en egen tråd.
Skriv svar