Walt Disney's Uncle Scrooge: The Diamond Jubilee Collection

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Walt Disney's Uncle Scrooge: The Diamond Jubilee Collection

Inlägg av trimble »

Någon som har läst och kan ge ett omdöme om boken, den ser ganska massiv ut?
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Walt Disney's Uncle Scrooge: The Diamond Jubilee Collection

Inlägg av MrKumquack »

Ja, det här är en riktig mastodontutgåva som en skulle kunna skriva åtskilliga A4 om.
Jag har än så länge bara nosat lite i den, och läst de fyra första berättelserna. Det är sammanlagt 17 historier i kronologisk ordning, alltifrån den första The Old Castle's Secret från 1948, till The Duck Who Came To Dinner från 2015. Den sistnämnda tydligen kompletterad av John Lustig efter ett sju sidor långt utkast av Barks läser jag nu.
Alla berättelser har alltså Carl Barks som gemensam nämnare, då han är Joakim von Ankas upphovsman. De flesta – såklart – både skrivna och tecknade av honom själv, medan några av de sista är helt eller delvis skrivna av honom, men tecknade av andra. Efter att hastigt tittat igenom innehållsförteckningen, tycker jag det ser ut att vara ett väldigt trevligt urval av historier!
Jag gillar det stora formatet mycket, och hela volymen känns påkostad och genomtänkt med bra tryck och fina färger. Jag tvekade aldrig att köpa denna, och efter att nu fått hem den känner jag verkligen ingen ånger!
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Walt Disney's Uncle Scrooge: The Diamond Jubilee Collection

Inlägg av trimble »

Låter som ett givet köp, det har varit många mastodontutgåvor nu i vinter, "The complete life and times of Scrooge Mcduck" och "Farbror Joakims liv-Den kompletta samlingen".
Skriv svar