Vilka är det som gillar Don Rosa?

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Alex
Very Good
Inlägg: 72
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 14:43
Ort: Calisota

Inlägg av Alex »

[quote="Bufkin"]

[quote="Alex"]
Ignorerade du mitt inlägg[:0]? Gemstone Comics ger ut Uncle $crooge och Walt Disney's Comics and Stories.
[/quote]

Såklart jag inte gjorde. Gemstone Comics ger väll inte ut klassiska kalle anka tidningar utan snarare dyrare prestige nummer i 8-9 dollars klassen. Men jag kan iofs minnas fel.
[/quote]

Med klassiska menar jag just Uncle $crooge och Walt Disney's Comics and Stories, men jag förstår vad du menar. De ger inte ut "billiga, allmänna serier" regelbundet längre, de slutade med det för ett tag sedan. Dock kan man köpa deras redan utgivna "billiga" serier. De ger även ut oregelbundna billigare tidningar, som Mickey Mouse and Blotman.


[quote="Stenens vise"]

Jag har inte sett några mer "allmänna" tidningar, utan det verkar helt klart som om Gemstones är vuxenläsning. Även upplägget i den jag har är rakt igenom vuxet.
[/quote]
Ja, och det är jag glad för. Ka&Co: är alltför inriktad mot barn enligt min mening, jag är i stort sett bara intresserad av Rosas, Barks, Vicars och Rotas serier och de enstaka ankistiska artiklar och intervjuer som dyker upp då och då.
Användarvisningsbild
pixierabbit
Very Good
Inlägg: 59
Blev medlem: tis 21 jul 2009, 21:45
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av pixierabbit »

Don vore vara världskänd
Gul text Rosa text Min text
Användarvisningsbild
Nitro74
Fine
Inlägg: 418
Blev medlem: ons 26 okt 2005, 08:52
Ort: Westeros
Kontakt:

Inlägg av Nitro74 »

Nu har du bumpat två gamla trådar med dina meningslösa inlägg. Var snäll och lägg av med det.
"Det är min uppfattning och den delar jag" -Dupond i "Det sönderslagna örat"
Användarvisningsbild
andersb80
Very Good
Inlägg: 195
Blev medlem: ons 29 sep 2010, 14:04

Re: Vilka är det som gillar Don Rosa?

Inlägg av andersb80 »

Kanske man blir utskälld för att "bumpa" denna tråd... Men tyckte mitt inlägg passar bra här.

Håller på och läser The Life and Times of Scrooge McDuck (de tre böckerna utgivna av Boom!) Fastnade för denna sida som jag uppskattar mycket p.g.a. två anledningar:

1. En referens till en stor och hårig man från Malmö (?!)
2. En oavsiktlig sexanspelning från Scrooge. Inte för jag har läst så mycket serier men jag har aldrig sett en anspelning på sex i en "Kalle Anka serie" förut.

Bild
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vilka är det som gillar Don Rosa?

Inlägg av rkaj »

andersb80 skrev:Kanske man blir utskälld för att "bumpa" denna tråd... Men tyckte mitt inlägg passar bra här.


Att bumpa en tråd när man har något meningsfullt att tillägga är inget att bli utskälld för!

andersb80 skrev:1. En referens till en stor och hårig man från Malmö (?!)


Jag antog att det var något internskämt, kanske med någon redaktör eller så? Germund eller någon annan med mer branschkänningar än mig kanske vet vem?

andersb80 skrev:2. En oavsiktlig sexanspelning från Scrooge. Inte för jag har läst så mycket serier men jag har aldrig sett en anspelning på sex i en "Kalle Anka serie" förut.


Just Life & Times innehåller betydligt mer "liv och död" än vad vi är vana vid i Kalle Anka. Det finns mer längre fram i samma serie till exempel! [8D]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilka är det som gillar Don Rosa?

Inlägg av Wakuran »

Det var ju lätt hintat redan i Barks version att det var ett sexuellt förhållande. Det lär ha varit huvudorsaken till att sidorna klipptes bort.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar