Hall of fame

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » lör 14 mar 2009, 00:43

Hårt tryck nu på bok 8.
Tydligen så släpptes den i går kväll (torsdag) och är redan slut hos både Adlibris och Bokus.
Jag hade tack och lov lagt en förhandsbeställning hos CDON så jag kommer att få min bok i början av nästa vecka. [:)]

Har dock fortfarande inte fått något mail från Adlibris om att boken släppts trots bevakning.
Är det någon som har koll på varför?
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » lör 14 mar 2009, 02:11

[quote="Herr O"]

HoF 22 ramlade ner i min brevlåda idag. Don Rosa nr 6. Jag har inte läst mer än kanske en tredjedel än, men jag tycker att det är otroligt bra. Saken är den att jag inte är nån riktig Disney läsare. Jag har läst en handfull Hall of Fame, och gillat en del och en del inte, men det här är det första jag verkligen gillat. PÅ RIKTIGT. Jag har nästan inte läst Don Rosa förr. Min fråga är, är detta representativt? Borde jag köpa mer? Och i så fall vad?
[/quote]

Du kommer inte att bli besviken om du köper fler delar med Don Rosa - han håller alltid hög kvalité på sina berättelser. Dock är inte hans teckningsförmåga så utvecklad i de tidigare historierna som i de senare. Därför kanske du ska sikta på de böcker med honom som följer efter bok #6, och om du gillar dessa kan du skaffa böckerna #1-#5 senare.

Sen har jag en personlig favorit i Marco Rota, så det är inget nerköp att skaffa hans HoF-volym heller. Lite Kalle Vildand och andra bra historier.
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

Användarvisningsbild
Herr O
Very Good

Inläggav Herr O » lör 14 mar 2009, 11:18

Comic man: tack!
Det är väl inte teckningarna jag gillar direkt. De är ju egentligen ganska svaga, i linjer och uttryck, men jag gillar att de är så detaljerade och hur han använder dem för att berätta. Det är idéerna, manuset och replikerna jag gillar. Det känns...fräscht. Och det är kanske inte det jag förväntar mig av en Kalle Ankaserie :)

Användarvisningsbild
Oskar
Very Good

Inläggav Oskar » sön 15 mar 2009, 10:54

Har nån koll på om detta bara är tillfälligt eller om Hall of fame 25 kommer vara slut länge eller till och med inte kommer ut igen.
Jag min dumbom sog fel på datumen och såg 15 istället för 12 och söker och ser att den är slut på adlibris!, och alla andra internäthandlar. Vet nån var den fortarande finns och i så fall om det är lönt att köpa där eller vänta på att den kanske kommer ut igen.

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » sön 15 mar 2009, 12:29

HoF 25 kom precis ut, så den kommer snart att finnas i lager igen. Just Rosa-volymerna behöver man inte vara orolig för i dagsläget, de trycks ju t.o.m. om. Skulle några av de andra volymerna ta slut vet jag däremot inte hur lätta de blir att hitta nya (men ingen volym tycks ännu vara speciellt svår att hitta begagnad).

Användarvisningsbild
Mr. Scrooge
Very Good

Inläggav Mr. Scrooge » sön 15 mar 2009, 14:23

Oskar.... Du sa att alla Don rosa var slut men jag bokade på cdon.com och medelade på detta forum om detta och det fanns mycket tid kvar att boka, nu är de dock också slut.

Man kan inte köpa ifrån Adlibris,man hinner aldrig! Men lycka till med letandet!
"En sparad krona är en tjänad krona"
//Joakim von Anka

Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » sön 15 mar 2009, 15:45

[quote="Mr. Scrooge"]

Oskar.... Du sa att alla Don rosa var slut men jag bokade på cdon.com och medelade på detta forum om detta och det fanns mycket tid kvar att boka, nu är de dock också slut.

Man kan inte köpa ifrån Adlibris,man hinner aldrig! Men lycka till med letandet!
[/quote]

Den stora fördelen med CDON är just att man kan förhandsboka och inte som på Adlibris bara lägga på bevakning.
Att Adlibris bevakningstjänst sedan dessutom är rätt så opålitlig gör ju inte saken bättre.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Användarvisningsbild
Mr. Scrooge
Very Good

Inläggav Mr. Scrooge » mån 16 mar 2009, 19:24

hall of fame 24 la jag på bevakning och beställde i stort sätt på en gång men det tar ett tag för dem att behandla så boken han ta slut innan de kom till min. Men jag tackar CDON för böckerna :D

//Joakim von Anka

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » mån 16 mar 2009, 21:39

[quote="Grumme"]

[Den stora fördelen med CDON är just att man kan förhandsboka och inte som på Adlibris bara lägga på bevakning.
Att Adlibris bevakningstjänst sedan dessutom är rätt så opålitlig gör ju inte saken bättre.
[/quote]

Sant! Jag har fortfarande inte hört av Adlibris om min bevakning, men det behövs inte längre eftersom jag skaffade boken på CDON.

Användarvisningsbild
Mr. Scrooge
Very Good

Inläggav Mr. Scrooge » tor 19 mar 2009, 20:15

Hmm... kom och tänka på vilket det snyggaste omslaget till hall of fame boken kan tänkas vara, jag anser att det är bok 10 med don rosa.

vad tycker ni?

//Joakim von Anka

Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Stenens vise » tor 19 mar 2009, 20:51

Att Don Rosa böckerna har sålt som smör är ju tydligt, men jag undrar just hur mycket sämre andra tecknare har sålt. Nu blir det ju istället för en rad olika tecknare som varierar blir det bara som ett avslutat jobb med Rosa travade på varandra. Jag förstår inte hur t.ex konstnärer som Marco Rota bara fått en bok.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » tor 19 mar 2009, 21:25

[quote="Stenens vise"]

Jag förstår inte hur t.ex konstnärer som Marco Rota bara fått en bok.[/quote]

I Norge har redaktionen släppt nyheten att nästa HoF (i Norge) blir Rota del 2.

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » fre 20 mar 2009, 00:29

[quote="germund"]

[quote="Stenens vise"]

[/quote]

Lyckostar! Hoppas det blir samma här. Jag menar, bara för att inte alla upplagor blir slutsålda behöver man ju inte låta bli att ge ut lite blandade tecknares verk. För mig får de gärna ge ut allt av Marco Rota också.

Användarvisningsbild
Loyden
Fine
Kontakt:

Inläggav Loyden » lör 21 mar 2009, 15:34

[quote="Comic man"]

[quote="germund"]

[quote="Stenens vise"]

[/quote]

Lyckostar! Hoppas det blir samma här. Jag menar, bara för att inte alla upplagor blir slutsålda behöver man ju inte låta bli att u]ge ut[/u] lite blandade tecknares verk. För mig får de gärna ge ut allt av Marco Rota också.
[/quote]

På cdon står det att bok 26 är DOn Rosa 9..
http://cdon.se/b%c3%b6cker/hall_of_fame_26_-_don_rosa_9-4064222
Kvack?!?!
kvack!
www.garaget.org/Loyden

Användarvisningsbild
Mr. Scrooge
Very Good

Inläggav Mr. Scrooge » sön 22 mar 2009, 13:23

Ledsen men jag tror det är tänkt så att man ska göra alla Don Rosa i Hall of fame eftersom det har blivit en sån succe och jag har ingen källa men jag har läst att det bara blir Don Rosa nu.

//Joakim von Anka

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » sön 22 mar 2009, 16:11

[:(] Jaha, snuvad på konfekten igen. Nåja, det kanske finns mer publicerat på engelska som man kan skaffa?

Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » ons 17 jun 2009, 19:13

Nu finns Hall of Fame 26 - Don Rosa att förhandsboka på CDON. [:)]

[url]http://cdon.se/b%C3%B6cker/walt_disney%27s_hall_of_fame_-_26%3a_don_rosa_9-4064222[/url]

Bok 27 är som redan sagts även den med Don Rosa och beräknas komma ut i november.

Användarvisningsbild
-R-

Inläggav -R- » ons 17 jun 2009, 19:16

[quote="Grumme"]

Nu finns Hall of Fame 26 - Don Rosa att förhandsboka på CDON. [:)]

[url]http://cdon.se/b%C3%B6cker/walt_disney%27s_hall_of_fame_-_26%3a_don_rosa_9-4064222[/url]

Bok 27 är som redan sagts även den med Don Rosa och beräknas komma ut i november.

[/quote]

Jag kan inte vänta [xx(]
"Krig går inte ut på att dö för sitt land, utan att fienden skall dö för sitt"

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » fre 19 jun 2009, 17:49

Jag lär köpa dem med, det blir till fullpris nu iofs men Rosa är ändå intressant nog för det.

I hemlighet önskar jag mig dock allt av Barks, men jag skulle aldrig betala det de tog för den kompletta grejsen.

Frågan hur nu någonsin dessa serier ska få nån uppmärksamhet igen på allvar?
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » sön 21 jun 2009, 13:07

[quote="Grumme"]

Nu finns Hall of Fame 26 - Don Rosa att förhandsboka på CDON.

http://cdon.se/b%C3%B6cker/walt_disney%27s_hall_of_fame_-_26%3a_don_rosa_9-4064222
[/quote]

Yes, beställde min för ett par dagar sedan. [:o)]

[quote="Agentum"]

I hemlighet önskar jag mig dock allt av Barks, men jag skulle aldrig betala det de tog för den kompletta grejsen.

Frågan hur nu någonsin dessa serier ska få nån uppmärksamhet igen på allvar?
[/quote]

Jag förstår vad du menar, men det är lite som att försöka behålla kakan man just ätit upp; en stor mängd tryckta serier på acceptabelt papper kostar en del. Ännu mer om man vill ha extramaterial. Det finns ju lite att hämta om man tillämpar piratmetoden och nöjer sig med vanliga utskrifter från datorn, men det är ju inte lika roligt som äkta vara.

Återgå till "Disney, Carl Barks och Don Rosa"