Don Rosa

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
zlv
Fine

Re: Don Rosa

Inläggav zlv » ons 09 dec 2020, 15:28

Uppföljning ... ersättingsbok dök upp idag, nu var "förpackningen" delvis uppriven. Och skadorna var värre än första gången ...[}:)]

Fick även ett mail från Adlibris att dom har del 2 att besälla ...

Användarvisningsbild
Coppas
Fine

Inläggav Coppas » tor 10 dec 2020, 07:56

Bara att beklaga och höra av sig till Egmont igen. Problemet verkar dock mera finnas i distributionsledet, men att följa upp återkommande transportskador är ju även det mera en fråga för Egmont.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman

trimble
Very Good

Inläggav trimble » tor 10 dec 2020, 08:41

Jag "prenumerera" både på Carl Barks- Ankeborg och Don Rosa serien och vi talar om ett 30-tal utskick från Egmont och peppar peppar har jag inte råkat ut för en enda transportskadad bok utan jag tycker att embalaget har fungerat alldeles utmärkt för mig.

Wildis90
Very Good

Inläggav Wildis90 » mån 18 jan 2021, 07:17

Jag har funderat på om jag ska skaffa en prenumeration på Don Rosa Biblioteket, hur tycker ni som redan har beställt en prenumeration att böckerna är? Är de ”i jämvikt”, att upplevelsen är bättre än priset? [;)]

Jag har redan några Don Rosa böcker och det är väl inte samma historier om och om igen?

Med vänlig hälsning, Wildis90 :)
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » mån 18 jan 2021, 14:09

Wildis90 skrev:Jag har redan några Don Rosa böcker och det är väl inte samma historier om och om igen?
Hall of Fame (10 böcker) samt Don Rosas samlade Verk (9 böcker) samlade alla Dons Disney-serier, så de innehåller samma serier som den nya utgåvan Don Rosa-biblioteket. Allt är dock uppgraderat, färgläggning, linjekvalitet m.m. Ska man bara ha en uppsättning tycker jag att den nya är den man bör satsa på, men gamla Don Rosas Samlade Verk innehåller mer redaktionellt runt-omkring-material. (Tycker jag, som jobbat med både denna nya bokserien, gamla DRSV och HoF)

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » mån 18 jan 2021, 14:47

De är faktiskt riktigt fina böcker, är man ett stort fan ska man nog försöka ha dem.

Jag väntar på nr8 dock då jag saknar nåt svenskt just i den vevan, jag har ett par sen förr med och som sagt stora fina böcker med en del kommentarer om serierna i dem av honom.

Inget tvång på nåt sätt jag har de gamla Hall of Fame i övrigt och en amerikansk i alltihop.

Samma historier då han inte gjorde fler tyvärr.
Senast redigerad av 1 Agentum, redigerad totalt 0 gånger.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » mån 18 jan 2021, 14:47

Wildis90 skrev:Jag har redan några Don Rosa böcker och det är väl inte samma historier om och om igen?

Som Germund var inne på... När det gäller Don Rosa-samlingar generellt så är det korta svaret "Jo"...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Återgå till "Disney, Carl Barks och Don Rosa"