Kalle Anka & C:O

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
-R-
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 22:14
Ort: Sverige

Kalle Anka & C:O

Inlägg av -R- »

Jag hittade ingen tråd om Kalle Anka & C:O, så jag tänkte att jag kunde skappa en!

Posetiva sidor med Kalle Anka & C:O?
Negativa sidor med Kalle Anka & C:O?

[xx(]
"Krig går inte ut på att dö för sitt land, utan att fienden skall dö för sitt"
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Själva tidningen, alltså?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
-R-
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 22:14
Ort: Sverige

Inlägg av -R- »

[quote="Wakuran"]

Själva tidningen, alltså?
[/quote]

Ja!
"Krig går inte ut på att dö för sitt land, utan att fienden skall dö för sitt"
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Skräp är det enda jag kan komma på, positivt skulle väl var ev. repriser.

Snacka om att sikta lågt och värdera läsarna lågt, det massproducerade oinspierade skräp de trycker borde inte ens ha gått förbi redaktören.

Från en ev. allålderstidning till en ren barntidning med skojsiga leksaker, men det är kanske där marknaden finns?

Det är på väg åt skogen fort, det är dags att börja producer även om det kostar pengar givetvis, kasta ut de där usla manusförfattarna direkt, de är inte värda en spänn.

Jag läser inte tidningen för jag köper inte sånt jag inte tycker om, men får med tidnigar från senare år med andra köp då och då och brukar kolla vad som pågår, och det är som sagt nästan alltid totalt oinspirerar trams.

Personligen skulle jag skämmas att ge ut eländet, men det är väl ett jobb som alla andra förstås tyvärr.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Har ingen superkoll på KA, men jag gillade serierna runt sent 90-tal- tidigt 00-tal, när man verkade försöka sig på en uppryckning med en sydeuropeisk, mer plastisk stil, och mer fantasibetonade manus. Iofs är det ju alltid svårt att förändra kolosser.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

För mig som alldrig varit någon Disney-älskare är Kalle-tidningen ändå flaggskeppet precis som Amazing Spider-Man är bland Spideytitlar. Har dock sinnebilden att det är just Kalle Anka & Co som införde idiotien med plastleksaker till tidningar, jäkla Happy Meal-tendenser. Dock fullt möjligt att det var någon annan tidning som började med det greppet, men för mig är det Kalle som får stå för denna knasighet.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Jag vet att de flesta serieentusiasterna hatar de där billiga plastleksakerna, men det verkar tyvärr vara ett faktum att tidningar med leksaker säljer mycket bättre än tidningar utan.

Jag vet f.ö. inte vilken tidning i Sverige som började med plastleksaker, men det är ett rätt gammalt påfund.
Den franska tidningen Pif Gadget började t.ex. med det redan 1969, så vitt jag vet.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
-R-
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 22:14
Ort: Sverige

Inlägg av -R- »

Det värkar som det bara finns negativt med tidningen förutom "favorit i repris"... Själv så håller jag bra kontroll på't just för att min lille-bror prenumenrerar(stavning?) på skiten, han tycker bara om liksaken som följer med, och läser inte tidningen. Jag tror rent av att tidningen skulle få lov att lägga ned om det inte vore för leksaken :/ iaf bli mycket mindre!
"Krig går inte ut på att dö för sitt land, utan att fienden skall dö för sitt"
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag tro det stämer om jag ser på min syster barn.

Det fans ett visst intresse efter filmerna om Spider-man men i övrigt så är det leksaker på tidningerna då KA de får gånger det köps serietidningar.

Du är långt mycket yngre än mig så du vet nog mer hur det funkar.

personligen blev jag lite ledsen när jag fixade en planch där S-M stå med nät beredd inför hela New York i bakgrunden, och den inte var önskvärd på väggen.

Fan jag hade flygit på min tid inför nåt liknande.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar