Fantagraphics Barks Library

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Bufkin »

Kul, jag missade den senaste svenska utgåvan så jag skall ta mig en rejäl funderare på den här.
Användarvisningsbild
Scappa
Good
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 13:59
Ort: Calisota

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Scappa »

kul, fast dyrt...men det är ju barks
''stripp'' är en serie, INGET annat
Don Barks
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 11 apr 2011, 02:21

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Don Barks »

Jag missade den svenska så jag är definitivt intresserad av denna. Det förutsätter dock att de får klartecken att ge ut den ocensurerad. Med tanke på att deras satsning på Musse klarar sig i oförvanskat skick hoppas jag på det bästa. Jag hoppas även att de ökar utgivningstakten något. 15 år är löjligt. Det är inte ens säkert att USA finns 2026.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Wakuran »

Don Barks skrev:Jag missade den svenska så jag är definitivt intresserad av denna. Det förutsätter dock att de får klartecken att ge ut den ocensurerad. Med tanke på att deras satsning på Musse klarar sig i oförvanskat skick hoppas jag på det bästa. Jag hoppas även att de ökar utgivningstakten något. 15 år är löjligt. Det är inte ens säkert att USA finns 2026.

Finns ju en hyfsat stor mängd material som inte är prime (dvs. innan guldåldern runt mitten av 40-talet, början av 60-talet) annars. Det är rimligen inte lika högt prioriterat.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Don Barks
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 11 apr 2011, 02:21

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Don Barks »

Wakuran skrev:
Don Barks skrev:Jag missade den svenska så jag är definitivt intresserad av denna. Det förutsätter dock att de får klartecken att ge ut den ocensurerad. Med tanke på att deras satsning på Musse klarar sig i oförvanskat skick hoppas jag på det bästa. Jag hoppas även att de ökar utgivningstakten något. 15 år är löjligt. Det är inte ens säkert att USA finns 2026.

Finns ju en hyfsat stor mängd material som inte är prime (dvs. innan guldåldern runt mitten av 40-talet, början av 60-talet) annars. Det är rimligen inte lika högt prioriterat.


Nej, men med tanke på det låga priset så borde marknaden klara av ett band i kvartalet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Agentum »

Man kan ju undra varför de skulle behöva så lång tid på sig om det gäller främst bara ankserierna?

Det är väl bar tat starta upp det behövs ju inet så mycket annat än serierna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Peral »

Agentum skrev:Man kan ju undra varför de skulle behöva så lång tid på sig om det gäller främst bara ankserierna?

Det är väl bar tat starta upp det behövs ju inet så mycket annat än serierna.


Hmmm! Har Agentum blivit ett offer för "Invasion of the Body Snatchers" Gillar Agentum helt plötsligt Ankserier?! Vart är världen på väg [:o)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Agentum »

Fast Barks gillar jag, även Rosa är ok även om han är övrerskattad imo som tecknare iaf, där har ag de flesta av de svenska HoF böckerna iaf.

Mrn i övrigt är det nog rätt dåligt ed ankserier, jag avskyr det moderna som produceras i tidingen i modern tid, det är så såligt tat man riktigt an se att alal bakom det hela är urtrötta på skiten och bara vill få en lönecheck i väntan på nåt riktigt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Peral »

Agentum skrev:Fast Barks gillar jag, även Rosa är ok även om han är övrerskattad imo som tecknare iaf, där har ag de flesta av de svenska HoF böckerna iaf.

Mrn i övrigt är det nog rätt dåligt ed ankserier, jag avskyr det moderna som produceras i tidingen i modern tid, det är så såligt tat man riktigt an se att alal bakom det hela är urtrötta på skiten och bara vill få en lönecheck i väntan på nåt riktigt.


(OT) Hade en liknande diskussion angående Penelope Cruz. Någon hade sett henne i senaste "Pirates of the Caribbean" och bedömde henne som vara en mycket sämre skådespelare än Keira Knightly. Jag hävdar att i "Pirates" hämtar PC bara ut lönechecken, ser man henne i någon roll där hon förväntas agera på fullt allvar så är hon klassen bättre än Keira Knightly (slut OT)

Bild
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Agentum »

Jo, så ser nog verkligheten ut, känner du dig inte så väldigt motiverad, du får inte bestäma just nåt själv osv, typiskt Disney mao, så blir det ju lätt därefter med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Nima »

OT.
Måste säga att jag inte riktigt håller med. Kiera Knightley är en sjukt duktig skådespelare som under mycket kort tid har blivit väldigt framgångsrik. Ja, det är kanske inte på grund av hennes framgång hon har förtjänat platsen som bakgrundsbild på min Iphone, men ändå [:p]

Hon har en förmåga att verkligen leva in i sina roller och jag tycker speciellt om henne i roller som utspelar sig förr i tiden. Som tur är verkar hon dras till dessa roller också. Stolthet och Fördom är ju ett bra exempel på en film där hon spelar klockrent. Jag ser också fram emot A Dangerous Method som kommer om några dagar. Viggo Mortensen och Michael Fassbender är också med i den, så det kan ju bara inte gå fel.

Hennes sexiga brittiska accent är inte heller något att klaga på.

Penelope är säkert duktig hon också, men hon hamnar inte lika långt upp i min bok.

Slut OT.


Kan också passa på att säga att jag håller med Agentum (och de flesta andra..?) om att det mesta som skrivs i ankväg i dag, är massproducerat skräp. Det är i alla fall intrycket man får. Kommer det vissa bra serier då och då drunknar de i massan.

Självklart finns de många fler duktiga bortsett från Barks & Rosa. Paul Murry, Tony Strobl, Al Hubbard, William Van Horn & Jack Bradbury är några. Tyvärr är de flesta döda/inte aktiva. Van Horn är väl undantaget.

Någon jag är intresserad av att läsa något av är Pat Block. Vet inte varför, men jag har fått för mig att han har potential.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Fortran
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 08 aug 2011, 21:57

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Fortran »

Nu finns första delen av Fantagraphics Barks-utgivning att köpa. På Adlibris, http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1606994743 tar dom
175:-.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Agentum »

Men är den ute då?
Jag provade beställa iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Nima »

"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Labrador Road 26 »

En sak på omslaget fick mig att haja till lite. Brukar Kalles näbb gå så där högt upp i vanliga fall? Så han ser ut som Jokern i ankform nästan. Jämför man det med Knattarnas så ser de mer ut så som jag tänker mig näbbarna i Disney.
http://robot6.comicbookresources.com/wp ... 1/duck.jpg
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
mohsart
Fine
Inlägg: 267
Blev medlem: mån 14 dec 2009, 15:18
Ort: Blekinge
Kontakt:

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av mohsart »

Uhm, http://www.bookdepository.com/Walt-Disn ... 1606994740 har ett annat omslag men verkar vara samma bok i övrigt?

/Mats
Riggare, segelmakare och repslagare. Pysslar även med teckning samt fin- och fulsnickeri
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Agentum »

Jag fick inget svar så det finns nog inget att köpa ännu.

Det kan ju vara sådär ibland, plötsligt fijnns nåt tilgängligt sen om man vill köpa det så finns det inte.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av germund »

mohsart skrev:Uhm, http://www.bookdepository.com/Walt-Disn ... 1606994740 har ett annat omslag men verkar vara samma bok i övrigt?


Det där är den första, preliminära versionen av omslaget som släpptes.
Fortran
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 08 aug 2011, 21:57

Re: Fantagraphics ger ut komplett Barks-samling!

Inlägg av Fortran »

Fick min i brevlådan idag. Har bara hunnit bläddra lite i den men den ser fin ut.
Skriv svar