Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Rufus »

Benny78 skrev:
Anders1 skrev:
UlfK skrev:
Anders1 skrev:Jag har sett att vissa hävdar att CBSV är slutsålda, men jag ringe häromdan till Egmont och allt finns fortfarande kvar i lager hos dom.


Skumt. Egmonts specialsidan (carl-barks.se) påstod ju att det inte längre gick att påböja abonnemang för (tror jag) åtminstonde ett år sen. Och sidan själv är inte längre uppe. Det har åtminstonde jag tolkat som att alla exemplar var sålda. De kan inte har missuppfattat dig och trott att du talade om extraböckerna?


Nej, jag pratade även om extraböckerna, så hon som jag pratade med kan inte ha missuppfattat.

kungnima skrev:Så man kan fortfarande beställa CBSV?


Ja, det ska inte vara några problem att prenumera. Däremot kan man inte plocka ut enstaka boxar, men det går bra att påbörja sin prenumeration från och med annan box än nr 1, om man redan har boxar.


Hej! Jag hade inte möjlighet att prenumerera när böckerna började komma ut men efter att läst följande inlägg i Maj så ringde jag Egmonts prenumerationservice då och visst skulle det fortfarande gå att prenumerera på böckerna enligt dom. Så jag tecknade en prenumeration med början med box 1 som dom skulle skicka omgående till mig. Men när denna inte hade dykt upp efter någon månad så ringde jag och kollade med dom vad som hade hänt och då sade dom att min prenumeration hade inte "startats igång" men dom skulle göra det och efter som det var semestertider så skulle min Box komma om cirka 2 veckor. Efter ett par veckor så kom ett paket som jag gick och hämtade. Till min besvikelse innehöll paketet boken "Vem är vem i Ankeborg" istället för boxen som jag hade beställt. För boken med frakt skulle dom ha nästan 900:- Dessutom hade boken en liten transportskada i ett hörn. Jag ringde Egmont igen för att kontrollera vad som hade hänt och dom sade att det hade blivit fel och om jag betalade in för den boken jag hade fått så skulle dom skicka min Box omgående när dom såg pengarna. Jag började bli trött på alla problem och orkade inte tjafsa och tänkte om jag betalade in pengarna får jag väl förhoppningsvis första boxen då. Ännu en månad gick och ingen box kom. Så för några dagar sedan så ringde jag igen till Egmont och fick då veta att "Böckerna har dragits tillbaka av förlaget" och min nästa bok som jag skulle få skulle bli "Bruno Björn och Benny Burro" eller vad den boken nu heter? Så jag sade upp min prenumeration dels för att dom böckerna jag kan få är flera hundra kr billigare på ställen som Adlibris och Bokus(och förhoppningsvis inte skadade heller) och dels för att jag tycker att jag fick bristande information och ett dåligt bemötande från deras kundtjänst. Så tyvärr går det inte längre att prenumerera på Carl Barks samlade verk.


Tråkigt. Då fick jag tydligen felaktig information när jag ringde och pratade med Egmonts kundtjänst.
Användarvisningsbild
yngvek
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 19:46
Ort: Säffle
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av yngvek »

ja! ska äntligen köpa Carl Barks samlade verk.
[:o)] [:o)]
Köper järna walt Disneys serier i VF-NM, skicka PM!
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Nima »

yngvek skrev:ja! ska äntligen köpa Carl Barks samlade verk.
[:o)] [:o)]


[:)]
Går ju inte att prenumerera längre så jag antar att du ska köpa hela samlingen på en gång?
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
PatrikJohansson
Good
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 20 okt 2009, 21:33

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av PatrikJohansson »

kungnima skrev:
yngvek skrev:ja! ska äntligen köpa Carl Barks samlade verk.
[:o)] [:o)]


[:)]
Går ju inte att prenumerera längre så jag antar att du ska köpa hela samlingen på en gång?

Vart kan man köpa det?
"Sannolikt också Knase i hans egenskap av fullkomligt asocial clown."

Citat från Jon Gisle ur boken Ankismen (1973).
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av APenny4YourThoughts »

PatrikJohansson skrev:
kungnima skrev:
yngvek skrev:ja! ska äntligen köpa Carl Barks samlade verk.
[:o)] [:o)]


[:)]
Går ju inte att prenumerera längre så jag antar att du ska köpa hela samlingen på en gång?

Vart kan man köpa det?


Relativt stora upplagor väl? Jag gissar att det finns ganska många som har enstaka nummer och gärna säljer.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Grumme »

APenny4YourThoughts skrev:
Relativt stora upplagor väl? Jag gissar att det finns ganska många som har enstaka nummer och gärna säljer.


Nja, upplagan på CBSV var 2000 ex. och jag tvivlar starkt på att särskilt många skulle stycka upp samlingen vid försäljning.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Grumme skrev:
APenny4YourThoughts skrev:
Relativt stora upplagor väl? Jag gissar att det finns ganska många som har enstaka nummer och gärna säljer.


Nja, upplagan på CBSV var 2000 ex. och jag tvivlar starkt på att särskilt många skulle stycka upp samlingen vid försäljning.


Jag kollade upp det, och vet inte vad jag ska skylla på, men jag tänkte på "Hall of Fame"-böckerna när jag skrev. Samlade Verk är ju givetvis en helt annan femma.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Nima »

http://www.blocket.se/gavleborg/Carl_Ba ... w=3&last=1

Där är åtta första volymerna..
Hur gärna jag än skulle vilja ha CBSV, skulle jag aldrig betala en sån summa. Inte så länge inte heter Bill Gates iaf.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
yngvek
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 19:46
Ort: Säffle
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av yngvek »

Jag lade in en annons på blocket om att köpa det.
Köper järna walt Disneys serier i VF-NM, skicka PM!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Agentum »

Nej, som sagt, enstaka böcker kan man ganska lätt få tag i men en komplett uppsättning är det nog extremt dyrt att få tag på då jag antar att alla som la ner de pengarna för att få dem är die hard fans helt enkelt, det säljs inte för att man tycker böckerna är tråkiga direkt.

Hur man kan blanda hop det med Hall of Fame som mer blivit en komplett Rosa utgivning går över huvet på mig iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
yngvek
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 19:46
Ort: Säffle
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av yngvek »

Ja jag köper det för 12000 kr

kanske inte jättebilligt men det är ju ändå inte bortkastade pengar,
har man tur så kan det ju gå upp i pris en rejäl slant.
Köper järna walt Disneys serier i VF-NM, skicka PM!
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Nima »

yngvek skrev:Ja jag köper det för 12000 kr

kanske inte jättebilligt men det är ju ändå inte bortkastade pengar,
har man tur så kan det ju gå upp i pris en rejäl slant.


Hoppas du får mycket glädje av böckerna [:)]
Men du är väl medveten om att det bara är dem 8 första volymerna?
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
yngvek
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 19:46
Ort: Säffle
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av yngvek »

Va?
Nej det är inte de böckerna som han sälger, de jag ska köpa
finns inte på blocket ,utan han kontaktade mig efter att jag lade ut en köpes annons.
Själv så köper jag hela samlingen [;)]
Köper järna walt Disneys serier i VF-NM, skicka PM!
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Agentum skrev:Nej, som sagt, enstaka böcker kan man ganska lätt få tag i men en komplett uppsättning är det nog extremt dyrt att få tag på då jag antar att alla som la ner de pengarna för att få dem är die hard fans helt enkelt, det säljs inte för att man tycker böckerna är tråkiga direkt.

Hur man kan blanda hop det med Hall of Fame som mer blivit en komplett Rosa utgivning går över huvet på mig iaf.


Har det någon gång hänt att någon har tänkt på Volvo S60 när någon har sagt Volvo S80, tror du? Eller går det också över ditt huvud?
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Agentum »

Trevligt för dig, de är nog svåra att få för priser man kan tänka sig betala idag, jag menar nypris är ju inte diekt det man kan gå efter.

Fast ala kan ju få en tung ekonomi och tvingas sälja, men ändå 2000 ex. skrev nån så hoppas inte i onödan direkt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
yngvek
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 19:46
Ort: Säffle
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av yngvek »

Nu har jag äntligen böckerna,den förste jag skulle köpa av visade sig att vara oseriös men sedan så "snappade" någon annan upp det och så har jag nu fått böckerna,och de levde verkligen upp till förväntningarna,riktigt fina böcker som jag rekomenderar.
[^] [:D]
Köper järna walt Disneys serier i VF-NM, skicka PM!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av burnout »

yngvek skrev:Nu har jag äntligen böckerna,den förste jag skulle köpa av visade sig att vara oseriös men sedan så "snappade" någon annan upp det och så har jag nu fått böckerna,och de levde verkligen upp till förväntningarna,riktigt fina böcker som jag rekomenderar.
[^] [:D]



Hoppas dom inte steg för mycket i pris efter fadäsen med den första säljaren.
Användarvisningsbild
yngvek
Very Good
Inlägg: 118
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 19:46
Ort: Säffle
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av yngvek »

Nja,ett par tusen,men tyckte ändå att priset var okej och det var ett bra tag sedan man såg en kommplett samling på internet. [:)]
Köper järna walt Disneys serier i VF-NM, skicka PM!
Ferm65
Good
Inlägg: 30
Blev medlem: lör 06 nov 2010, 17:33

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Ferm65 »

Jag var inne på Myrorna, där hittade jag en stor seriebok med Carl Barks: Den är inbunden, på 288 sidor och heter Carl Barks bästa. Är i så gott som nyskick. Gav trettio spänn. Misstänker att jag gjorde en bra affär. Är dock ingen Disneysamlare men Carl Barks äventyr gillar jag, stor nostalgi!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Wakuran »

Ferm65 skrev:Jag var inne på Myrorna, där hittade jag en stor seriebok med Carl Barks: Den är inbunden, på 288 sidor och heter Carl Barks bästa. Är i så gott som nyskick. Gav trettio spänn. Misstänker att jag gjorde en bra affär. Är dock ingen Disneysamlare men Carl Barks äventyr gillar jag, stor nostalgi!


Verkar vara värd mer än så, men kanske inga jättesummor. Fast 30 spänn för närmare 300 sidor Barks-klassiker är ju aldrig fel.

http://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s ... KS+B%C4STA
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar