Frankenstein Underground (Darkhorse)

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Frankenstein Underground (Darkhorse)

Inlägg av BoJustBo »

Bild

Då har man läst ännu en serie av Mike Mignola (manus) och Ben Stenbeck (bild). Denna till skillnad från Baltimore utspelar sig I hellboys universum, fast rödgubben själv är bara med i en enda flashback ruta.
Den är en väldigt lös uppföljare på Hellboy kortisen House of the Living Dead av Mignola och Richard Corben. Men behöver inte alls ha läst den för att fatta något.
Historien handlar om Frankensteins monster som efter 150 år av att bli jagad, fångad, såld till freakshows och galna vetenskapsmän etc, tagit sig till Syd-Amerikas jungler och i ett tempel möter han en gammal kvinna som får honom att uppskatta livet lite mer. det ena leder till det andra men templet rasar under hans fötter och han vaknar upp i djupa underjordiska gångar där han finner neandertalare och forntida rovdjur och något helt annat.

Det är allt ganska bra, Inspirerat av gammla pulp äventyrs historier men jag tycker det var lite väl mycket tie-ins till tidigare serier i Hellboy/BPRD universumet. Detta är ju inget fel om man lästa det mesta som jag gjort men det är en volym som ser ut att stå på sina egna ben, fast det gör den inte så jätte bra. det är även en tråd i berättelsen som typ bara försvinner efter första kapitlet vilket kanske ska leda till en uppföljare, men volymen har ju inget nummer så vem vet.

Dave Stewart färglägger allt som vanligt så klart.

Bild
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
FABIO25
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 04 aug 2016, 16:55

Re: Frankenstein Underground (Darkhorse)

Inlägg av FABIO25 »

Tack så mycket för den recensionen får se om jag spanar in serien :)
Skriv svar