Not quite dead No. 6 Last gig in Shnagrlig av Gilbert Shelton m.fl.

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4096
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Not quite dead No. 6 Last gig in Shnagrlig av Gilbert Shelton m.fl.

Inlägg av Rufus »

Jag antar att ni alla känner till och har läst klassiker såsom Freak brothers, Fat Freddys cat och Stålsvinet? Hans serie "Not quite dead", som han gjorde efter de tre nämnda succéserierna, är inte alls lika känd, och de som jag har frågat, har sagt typ att man kan hoppa över den, vilket jag även har gjort tills nu. Det var med låga förväntningar som jag började läsa detta seriealbum. Tidigare utgåvor är slutsålda, så jag fick börja med nr 6, vilket ju även det är en chansning med tanke på att man brukar behöva börja med nr 1 för att lära känna seriefigurerna rätt.

Men jag blev verkligen positivt överraskad! Detta album är faktiskt riktigt bra! Och särskilt om man gillar Gilbert Sheltons tidigare serier. Här har han dock utvecklats (och fått hjälp av assistenter förvisso) och levererar rutinerat en albumlång serie som håller bättre än hans tidigare albumlånga serier såsom t. ex. "Idiots abroad". Dessutom med lustigheter här och var som är roliga. M.a.o. just den typ av serie som jag älskar!

Avslutningsvis, kan jag bara säga en sak: Köp! (Finns hos t.ex. Bokus.)