Ankomsten av Shaun Tan

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Ankomsten av Shaun Tan

Inlägg av Erik S »

Jag vill bara skriva en kort rekommendation till denna fantastiska bok jag nyss stiftade bekantskap med, om en mans resa till ett vilt främmande land. Det är en oerhört bra serie som trots, eller kanske tack vare, total ordlöshet är mycket välberättad. Med vackra bilder i perfekt symbios utnyttjas här seriemediet till det yttersta. Utgiven av Kabusa böcker i år.

http://bokcirkelforalla.wordpress.com/2 ... gonkastet/

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173551333
Senast redigerad av 1 Erik S, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ankomsten av Shaun Tan

Inlägg av Wakuran »

Och nu tycker jag iofs att man ska stödja svenska förlag, men annars finns boken utgiven i flera olika "översättningar" redan.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ankomsten av Shaun Tan

Inlägg av Erik S »

Wakuran skrev:Och nu tycker jag iofs att man ska stödja svenska förlag, men annars finns boken utgiven i flera olika "översättningar" redan.

Visst. Den engelska utgåvan är lite billigare på adlibris ser jag. Han har även gjort sex andra böcker som inte finns på "svenska".
Serafim Svensson
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 15:20

Re: Ankomsten av Shaun Tan

Inlägg av Serafim Svensson »

Hela Shaun Tans produktion är fantastisk. Jag har inte stött på en intressantare tecknare på flera år. Det finns ju
faktiskt en kortfilm, "The Lost Thing" baserad på hans briljanta album med samma namn.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ankomsten av Shaun Tan

Inlägg av Erik S »

Såhär fyra månader efter att jag först stiftade bekantskap med Shaun Tan känns det trevligt att numera kunna konstatera att han sedan dess belönats med både Oscar och ALMA-pris för sina verk.
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 380
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Ankomsten av Shaun Tan

Inlägg av GuestOnQuest »

Erik S skrev:Han har även gjort sex andra böcker som inte finns på "svenska".
Det har nu kommit ut åtminstone åtta böcker av Shaun Tan på svenskt förlag. Jag minns att det snackades mycket om "Ankomsten" men sen blev det ganska tyst om honom. Förlaget har fortsatt att ge ut böckerna så man kan väl anta att de ändå har sålt bra.
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ankomsten av Shaun Tan

Inlägg av Wakuran »

GuestOnQuest skrev:
Erik S skrev:Han har även gjort sex andra böcker som inte finns på "svenska".
Det har nu kommit ut åtminstone åtta böcker av Shaun Tan på svenskt förlag. Jag minns att det snackades mycket om "Ankomsten" men sen blev det ganska tyst om honom. Förlaget har fortsatt att ge ut böckerna så man kan väl anta att de ändå har sålt bra.

Känns som en kille som är mer populär inom barnbokskretsar än inom seriekretsar. Och kanske även mer inom kulturkretsar än bland barnfamiljer. Det skulle ju kunna spela in litet.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar