När Western-Serier var helt omgjord, på nittiotalet....

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: När Western-Serier var helt omgjord, på nittiotalet....

Inlägg av larsa66 »

Jag försökte Maila den där klubben, som tyvärr verkar vara nerlagd. Mailet fick jag tillbaka.
I B&B-artikeln skrev man att storyn borde passa bra i en film. Kanske det kan vara räddningen.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: När Western-Serier var helt omgjord, på nittiotalet....

Inlägg av Agentum »

Jo om du läst Mariott så vet du hur det är, vilka dråpliga saker som händer mm

Det är ju inte så mycket skjuta men det är min favorit västernstripp helt klart (det är en engelsk stripp de knölat om i tidningarna)

Hade den varit amerikansk hade vi sett det reprintat redan.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: När Western-Serier var helt omgjord, på nittiotalet....

Inlägg av larsa66 »

Agentum skrev:Jo om du läst Mariott så vet du hur det är, vilka dråpliga saker som händer mm

Det är ju inte så mycket skjuta men det är min favorit västernstripp helt klart (det är en engelsk stripp de knölat om i tidningarna)

Hade den varit amerikansk hade vi sett det reprintat redan.


Det är en av mina favoriter också. Kluriga berättelser med många och oväntade vändningar och även fast hjälten var av det klassiska slaget liknar den inget annat jag läst i western-serieväg.

Skulle väl vara Jeff Slade då, det var ju samma manusförfattare men en tråkigare tecknare. Historierna blev heller aldrig lika kluriga, inte dem jag läst i varje fall.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: När Western-Serier var helt omgjord, på nittiotalet....

Inlägg av Agentum »

ja jag menar just "strip" här, självklart finns mycket bra som Blueberry mm i serietidningsform.

Jag är iaf en fan till tecknaren och författaren på Mariott, först tänkte jag att aldrig att en inte hårdkokad västen funkar på mig, jag gilar ju Jonah Hex och spagettiwestern liksom, men jag föll nästan direkt för det.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar