Shadow Falls

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Shadow Falls

Inlägg av Peral »

Har haft lite mycket omkring mig sedan jag återvände från SIS, men här kommer en kort recension av Mikael Bergkvist Shadow Falls. Det är lite svårt att ge ett rättvist omdöme efter att bara läst del ett av fyra. Men historien lovar mycket gott! Det här är Fantasy och jag har lite svårt för den genren eftersom den har en tendens att bli ganska utflippad. Men här håller sig MB på marken och inleder en historia som har alla chanser att bli mycket spännande. Karaktärerna känns lite mer genomarbetade än i t.ex. Marc Saunders och som läsare slungas man direkt in i dramatiken. Ett berättartekniskt grepp som jag gillar. Bättre att vänta med karaktärsfördjupningen och fånga läsaren direkt vilket MB lyckas med. Pennföringen är suverän som vanligt och färgsättningen mycket enhetlig. Det här är bra!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Shadow Falls

Inlägg av rkaj »

Instämmer!

På ett par lösryckta bilder jag har sett tidigare har jag tyckt att ett riddjur som påminner lite om en fluffigare isbjörn såg märkligt ut på ett inte helt positivt sätt, men efter att ha sett djuret "i rörelse" så tycker jag det funkar riktigt bra!
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Shadow Falls

Inlägg av RioGrande »

& tydligen är fler delar på väg i maj. Men oj. Det är ju redan maj???
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Shadow Falls

Inlägg av rkaj »

Jag ska ha en prenumeration hos Comics Heaven, och de hade ingen ny Shadow Falls till mig när jag var där i förrgår i alla fall. Får väl se om det dyker upp snart ...
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Shadow Falls

Inlägg av RioGrande »

Hur många Shadow Falls har det egentligen kommit? Jag har bara fått tag i en, ettan...
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Shadow Falls

Inlägg av Peral »

Jag har också bara fått tag på ettan, beställde tvåan av MB men tydligen gick något fel i leveransen
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Shadow Falls

Inlägg av RioGrande »

Existerar tvåan alls?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Shadow Falls

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ser inte ut att göra det. På egna hemsidan finns inte serien med alls vad jag kan se och tittar man här verkar varken #2 eller #4 kommit, vad som gäller #3 vete tusan.
https://heavyink.com/title/9074-Shadow-Falls

De verkar bara "plugga" Mythopolis och Flash Gordon, dock ett halvår gamla uppgifter.
http://www.ardden-entertainment.net/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Shadow Falls

Inlägg av Peral »

Det är trist, jag hade gärna velat läsa fortsättningen på den serien.
Skriv svar