ÄNTLIGEN , EN TINTIN-FILM!!!!!

Här hamnar trådar som är inaktiva, men som är för värdefulla för att kastas i Papperskorgen.
Användarvisningsbild
careidas
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 04 aug 2006, 18:53

ÄNTLIGEN , EN TINTIN-FILM!!!!!

Inlägg av careidas »

På Msn nyheter kunde man läsa att det blir tre nya filmer med tintin av Steven Spielberg och peter jacksson,Helt underbart för tintin fans. men inte förrän 2009. Och Tintin blir animerad likadant som Gollum i sagan om ringen filmerna,
Ville bara förmedla denna underbara nyhet!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Undrar vilka album dom tänker filma? Troligen dubbelalbum eftersom dom är mer fylliga. En gissning är att Månen Tor 1&2, Enhörningen-Rackham och Kristallkulorna-Solens Tempel blir teman för filmerna.

Jag gillar vad Jackson har gjort med Sagan om ringen och King Kong, men kan han sin Tintin? Har aldrig hört att han uttalat att han är ett comicfan. Görs inte dom här filmerna med rätt känsla blir det årtiondets kalkonrullar. Tekniskt sett blir dom säkert briljanta.

Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Som det står i DN:
"Herges karaktärer har fått nytt liv, de visar känslor och själ och går långt bortom allting vi tidigare sett av dataanimerade karaktärer, säger Steven Spielberg."

Hmm... Läs mer på
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=650414
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Då det redan finns en tråd om denna/dessa kommande filmer så fortsätt diskussionen där.
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=1404

Bra om du kollar om det redan finns en tråd som handlar om det du vill säga innan du skapar en ny tråd, denna tråd låses, diskussionen fortsätter i tråden ovan. Hälsning LR 26 - Moderator.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Låst