Avstängning av Thomas E

Här hamnar trådar som är inaktiva, men som är för värdefulla för att kastas i Papperskorgen.
Användarvisningsbild
tradition1897
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 21 apr 2006, 10:44
Ort: Sverige

Avstängning av Thomas E

Inlägg av tradition1897 »

Såg att Thomas E är avstängd från forumet sedan i fredags, efter att han under lång tid och trots upprepade tillsägelser ha åsidosatt forumets regler och netikett.

Försökte hitta vad det var som var "droppen", men jag kunde inte hitta något som avslöjade detta?

Kan tycka att det är synd att en forumanvändare med över 1400 inlägg försvinner. Även om många ibland kan känna sig provocerade av Thomas, vilket jag emellanåt kan förstå, så tycker jag att han har väldigt mycket att tillföra forumet. Han har många intressanta inlägg och jag tycker dessutom att det ger en extra krydda åt forumet när alla inte alltid är eniga i sina åsikter, vilket ju Thomas ofta bidrar till när han verkar som motpool till många forumanvändare.

Naturligtvis skall alla följa de regler som finns uppsatta för att forumet skall fungera och har Thomas brutit mot dessa vid upprepade tillfällen så är ju beslutet befogat. Är mest nyfiken på att veta vad som hänt?
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote]Ursprungligen postat av tradition1897

Såg att Thomas E är avstängd från forumet sedan i fredags, efter att han under lång tid och trots upprepade tillsägelser ha åsidosatt forumets regler och netikett.

Försökte hitta vad det var som var "droppen", men jag kunde inte hitta något som avslöjade detta?

Kan tycka att det är synd att en forumanvändare med över 1400 inlägg försvinner. Även om många ibland kan känna sig provocerade av Thomas, vilket jag emellanåt kan förstå, så tycker jag att han har väldigt mycket att tillföra forumet. Han har många intressanta inlägg och jag tycker dessutom att det ger en extra krydda åt forumet när alla inte alltid är eniga i sina åsikter, vilket ju Thomas ofta bidrar till när han verkar som motpool till många forumanvändare.

Naturligtvis skall alla följa de regler som finns uppsatta för att forumet skall fungera och har Thomas brutit mot dessa vid upprepade tillfällen så är ju beslutet befogat. Är mest nyfiken på att veta vad som hänt?
[/quote]
Det är synd när kända ansikten försvinner och Thomas besitter stor ämneskunskap. Reglerna gäller dock alla, även de som har stor ämneskunskap och många inlägg. Hur ska vi kunna kräva att nya användare håller en trevlig ton och håller sig till trådens ämne när alla vet att en av de gamla forumrävarna konsekvent struntar i att göra det vi kräver av alla andra?

En omröstning bland moderatorerna ägde rum innan beslutet fattades. Det var alltså inget plötsligt infall från någons sida. Avstängningen skedde enligt samma mönster som det fåtal andra varningar och avstängningar som vi tyvärr tvingats genomföra genom åren. Det spelar ingen roll vem man är, regelverket gäller för alla.

Vidare diskussion om den här eller någon annan moderatoråtgärd tas i PM med mig eller någon av moderatorerna.

/admin
Låst