Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Här hamnar trådar som är inaktiva, men som är för värdefulla för att kastas i Papperskorgen.
Shingouz
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 25 jul 2012, 01:00

Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av Shingouz »

Har efter viss vånda kommit fram till att jag inte är tillräckligt stort Ankeborg fan för att det ska vara motiverat att behålla samlingen. Tar emot eftersom den både är väldigt genomarbetad och mycket fint gjord.

Ska vara gjord i 2.000 svenska ex.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Barks_samlade_verk
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/The_Collected_Works_of_Carl_Barks

Säljer alla 10 banden (totalt 30 album). Ursprunglig ägare. Alla är lästa en gång. Mycket försiktigt kan tilläggas. I princip nyskick. Man fick också ett häfte med 10 st omslagsåtergivningar efter det sista paketet. Dessa är inkluderade.

Nypris var om jag minns rätt 1685 kr per band. Totalt 16.850 kr alltså. Kan tänka mig att sälja för under nypris men tar inga skambud. Säljer endast komplett. Inga enskilda band eller album. Allt eller inget.

Har aldrig använt Blocket eller Tradera och vill helst undvika dem så jag ger det några dagar här först. Bilder på just dessa ex kommer att kunna fixas om några dagar och definitivt innan ett köp görs upp.

Finns i Skåne. Frakt lär kosta ett antal hundralappar. De är fruktansvärt tunga. Tänk två flyttkartonger med böcker. Men köpare i Skånetrakten eller längs tågräls eller motorväg till Göteborg eller Stockholm kan förmodligen få personlig leverans. Borde gå att ordna billigare och enklare än posten om köparen finns söder om Stockholm. Norr om får vi diskutera

Hör av er om intresse finns.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av Rufus »

Detta är helt klart intressant. Men vad hade du tänkt dig för pris?
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av UlfK »

Notera också våra brasklappar från Seriekatalogen.se:
Till varje box medföljer en omslagsreproduktion i A4-storlek. Saknas denna är inte boxen komplett.
Till hela serien medföljer en konstmapp med tio omslagsreproduktioner i A3-format samt ett samlarmynt. Saknas dessa är inte serien komplett.
http://seriekatalogen.se/index.php?c=carl+barks+samlade
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av K-E Lindkvist »

UlfK skrev:Notera också våra brasklappar från Seriekatalogen.se:
Till varje box medföljer en omslagsreproduktion i A4-storlek. Saknas denna är inte boxen komplett.
Till hela serien medföljer en konstmapp med tio omslagsreproduktioner i A3-format samt ett samlarmynt. Saknas dessa är inte serien komplett.
http://seriekatalogen.se/index.php?c=carl+barks+samlade

Av ren nyfikenhet: Tillsammans med konstmappen kommer också ett "ägarbevis" som intygar att man är innehavare av det kompletta verket. Räknas det som ingående i konstmappen, eller gäller det som ett separat objekt?
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av UlfK »

K-E Lindkvist skrev:
UlfK skrev:Notera också våra brasklappar från Seriekatalogen.se:
Till varje box medföljer en omslagsreproduktion i A4-storlek. Saknas denna är inte boxen komplett.
Till hela serien medföljer en konstmapp med tio omslagsreproduktioner i A3-format samt ett samlarmynt. Saknas dessa är inte serien komplett.
http://seriekatalogen.se/index.php?c=carl+barks+samlade

Av ren nyfikenhet: Tillsammans med konstmappen kommer också ett "ägarbevis" som intygar att man är innehavare av det kompletta verket. Räknas det som ingående i konstmappen, eller gäller det som ett separat objekt?


Vi har inte haft just detta uppe till diskussion i kataloggruppen, men jag skulle tro att ägarbeviset ligger på samma nivå som de personliga breven som medföljer respektive box, dvs det ses som ointressant för samlaren. Material av denna typ är oftaste endast intressant då vetskap om den tidigare ägaren kan tänkas påverka samlarintresset. (Dvs går det att med medföljande papper visa att Elvis är den förste ägaren till boken är den värd mer än om den köpts och ägts av Putte Puttesson.)
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Shingouz
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 25 jul 2012, 01:00

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av Shingouz »

UlfK skrev:Notera också våra brasklappar från Seriekatalogen.se:
Till varje box medföljer en omslagsreproduktion i A4-storlek. Saknas denna är inte boxen komplett.
Till hela serien medföljer en konstmapp med tio omslagsreproduktioner i A3-format samt ett samlarmynt. Saknas dessa är inte serien komplett.
http://seriekatalogen.se/index.php?c=carl+barks+samlade


Jag är i princip 100 på att jag har samtliga dessa. Är inte hemma i lägenheten just nu så kan inte kontrollera förrän imorgon. Men jag har sparat allt man fick och det var en reproduktion i varje paket och sen en separat mapp. Hade helt glömt bort myntet men det stämmer att det kom ett sådant också. Risken att jag ska ha slängt något är ganska liten om man säger så. Givetvis ingår allt i försäljningen.

Återkommer med bekräftelse och kanske bildbevis.
Shingouz
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 25 jul 2012, 01:00

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av Shingouz »

UlfK skrev:
K-E Lindkvist skrev:
UlfK skrev:Notera också våra brasklappar från Seriekatalogen.se:
Till varje box medföljer en omslagsreproduktion i A4-storlek. Saknas denna är inte boxen komplett.
Till hela serien medföljer en konstmapp med tio omslagsreproduktioner i A3-format samt ett samlarmynt. Saknas dessa är inte serien komplett.
http://seriekatalogen.se/index.php?c=carl+barks+samlade

Av ren nyfikenhet: Tillsammans med konstmappen kommer också ett "ägarbevis" som intygar att man är innehavare av det kompletta verket. Räknas det som ingående i konstmappen, eller gäller det som ett separat objekt?


Vi har inte haft just detta uppe till diskussion i kataloggruppen, men jag skulle tro att ägarbeviset ligger på samma nivå som de personliga breven som medföljer respektive box, dvs det ses som ointressant för samlaren. Material av denna typ är oftaste endast intressant då vetskap om den tidigare ägaren kan tänkas påverka samlarintresset. (Dvs går det att med medföljande papper visa att Elvis är den förste ägaren till boken är den värd mer än om den köpts och ägts av Putte Puttesson.)


Hmm, har inget minne av något 'ägarbevis'. Men har som sagt sparat allt så vi får se om det ingår. Hur ser det ut? Ett A4 eller nått mindre diplomliknande?

Mitt kändisindex står dock så lågt att värdet knappast påverkas.
Shingouz
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 25 jul 2012, 01:00

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av Shingouz »

Verkar ju finnas en del intresse. Har skickat pm och mail till de som hört av sig.

Förmodligen kommer jag inte att göra någon deal innan helgen så bara skicka pm vid intresse.

Med det sagt. Om någon vill ge ett väldigt bra bud och bor i Göteborg så kan vi kanske organisera leverans redan i helgen. Ska dit och se Bruce.
Shingouz
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 25 jul 2012, 01:00

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av Shingouz »

OK. Blev en väldans sen utekväll idag och med utflykt i helgen så kommer jag att vara tillbaka och svara på pm på söndag kväll.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av jens-olof »

UlfK skrev:Notera också våra brasklappar från Seriekatalogen.se:
Till varje box medföljer en omslagsreproduktion i A4-storlek. Saknas denna är inte boxen komplett.
Till hela serien medföljer en konstmapp med tio omslagsreproduktioner i A3-format samt ett samlarmynt. Saknas dessa är inte serien komplett.
http://seriekatalogen.se/index.php?c=carl+barks+samlade


Är lite nyfiken hur ni tänkte med samlarmyntet, det var ju en sorts "beställarbonus" och ligger
ju lite utanför boxarna? [?]

Jens
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av UlfK »

jens-olof skrev:
UlfK skrev:Notera också våra brasklappar från Seriekatalogen.se:
Till varje box medföljer en omslagsreproduktion i A4-storlek. Saknas denna är inte boxen komplett.
Till hela serien medföljer en konstmapp med tio omslagsreproduktioner i A3-format samt ett samlarmynt. Saknas dessa är inte serien komplett.
http://seriekatalogen.se/index.php?c=carl+barks+samlade


Är lite nyfiken hur ni tänkte med samlarmyntet, det var ju en sorts "beställarbonus" och ligger
ju lite utanför boxarna? [?]

Jens


Myntet är som den lilla leksaken i plastpåsen. Irriterande att behöva hålla reda på, men en del i paketet, och helt klart branded. [:o)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Shingouz
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 25 jul 2012, 01:00

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av Shingouz »

Uppdaterat 24/9 2012

Ok, pga resor och lite annat så fick jag skjuta upp planerna på att sälja.

Har äntligen fått tid att gå igenom och kolla att allt fanns och ta lite bilder.

Läs första inlägget för allmän info. För att förhoppningsvis få till en affär snabbt så beaktar jag bud på 10.000 och upp. Ett bud på 12.000 som inte bjuds över inom 24 timmar är taget.

Skicket på allt är i samma skick som det kom från förlaget. I princip perfekt. Det enda uppenbara är att en av de 10 omslagsreproduktionerna har ett veck i marginalen längst ner. Har i övrigt inte hittat några veck eller märken i albumen.

Bild

Bild

Alla boxarna och albumen fram och bakifrån.

Bild

Bild

Bild

Bild

Lite närbilder.

Bild

De 10 miniomslagen (A4) som man fick ett i varje box. Det översta har ett mindre veck i nedre marginalen som. Det kom så från förlaget.

Bild

Dessa 10 'brev' kom med varje box.

Bild

Orderbekräftelse med samlarmyntet och 'brevet' det kom i. Jag har täckt över mitt namn på bilden.

Bild

Närbild på myntet. Det har aldrig varit ur förseglingen.

Bild

Samlarmappen och de 10 omslagsreproduktionerna i A3 format samt ägarbevis. Reproduktionerna och ägarbeviset har aldrig varit ur förseglingen

Ska försöka fixa så alla bilderna visas på rätt håll. Om inte funkar de nog att kolla på ändå.
Shingouz
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 25 jul 2012, 01:00

Re: Säljes: Carl Barks Samlade Verk - komplett

Inlägg av Shingouz »

Samlingen såld. Moderator kan ta bort eller låsa tråden om så önskas.

Tråd arkiverad på begäran.
/Admin
Låst