Den stora Batman-tråden

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Den stora Batman-tråden

Inläggav Agentum » mån 22 feb 2021, 10:59

Jo rätt otroligt då många av dem inte är ovanliga i sig, dock toppen förstås.

Men att man inte hängde med nåt särskilt på att svenska reprinter plötsligt som från ingenstans blir dyra, tänkte även jag på säg utländska köpare som samlar in ev spänna här nummer oavsett var de givits ut.

Det känns ju nu svårt att tänka sig att de blir mer värda, och hur har man missat att de kan bli eftersökta så plötsligt?

Det kan vara nåt tillfälligt med några få inblandade förstås och så sjunker priserna igen.

Med tanke på det ytterst låga intresset för superserier öht känd det snopet, men ok nostalgi är ju nåt som växt väldigt under de senaste 15 åren inom fler områden, jag köpte en hel del för struntsummor förr inte serier men annat och plötsligt steg priserna på sånt som är väldigt nischar idag men som folk växte upp med och tydligen vill ha igen, och sen jag sålde har priserna fortsatt uppåt på bara några år har en del saker dubblat i vad de kan sälja för.

Kanske har vi nåt liknande här, dvs folk med mycket pengar så flera tusen kvittar för dem, de orkar inte åka runt och rota de köper det de vill ha bara.
Jag hänger inte med i seriesamlande särskilt bra men har som sagt sett andra saker från förr säg svenskutgivna rollspel från förr, gamla datorer mm öka väldigt mycket och på senare år fort.

Jag brukar ofta undra när botten går ur, vissa saker finns tex i mängder med exemplar då det inte rör sig om ytterst gamla saker, och är det spekulerande för vissa?
Själv har jag levt under den tiden som var och nöjer mig med det, sånt jag tröttnat på har jag sålt då jag gärna lagt på hög och oftast justspnt som sög under sög 90talets slut inte var värt just nånting men då var jag intresserad i stället.
9mm, i'm never further away than that.

super85
Very Fine

Inläggav super85 » mån 22 feb 2021, 13:45

Att det är "Jokers Five Way Revenge" bidrar säkert till priset och intresset.

Det är ju en sådan Batman/Joker klassiker som ofta nämns som en av de bästa/mest kända storys. Utländska köpares intresse säkert.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » mån 22 feb 2021, 15:45

Jo kan vara så, menar mer att det kom plötsligt bara, nu handlar de väl i te om de sämsta tidningarna men den är i te ovanligare än nån av de andra.
Ingen har nämnt nåt särskilt förr så att säga, men tydligen går det fort.

Jag mins inte storyn, har den i nån bok iofs, nåja det drabbar ingen fattig, jag är förvånad mest över i gräset du ser på fler tidningar från DC reprintade här.
Det har liksom aldrig funnits nåt särskilt mer än ibland kopplar åt till filmer och Marvel då som har haft vissa samlare.

DC har man kunnat köpa rakt av bara för några spänn för en blaska, vilket vi ju gjort antar jag då du hade den du med.
Nåväl nog om det, men intressant info, inte för att jag har arkivet direkt haha
9mm, i'm never further away than that.

Återgå till "Superhjältar"