Frank Miller
Re: Frank Miller
@Agentum: Jag tycker absolut du ska prova att läsa Millers "Superman - Year One", tror du skulle gilla dess blandning av gammeldags och nytt. Och som redan sagt, du behöver inte bekymra dig om hur det passar in i nuvarande DC-versionen av Superman eller inte. Det är bara Miller som velat skriva en serie om Superman som ung. Och jo, tredje och sista delen är den svagaste, Miller lyckas inte riktigt knyta ihop allt bra, men det är underhållande hela vägen igenom ändå
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Jo då lägger jag det på listan, jag är ju gammalmodig till stor del, och orkar inte följa DCU idag.
9mm, i'm never further away than that.
- Grey ghost
- Very Good
Har kollat igenom "Superman - Year One". John Romita Jr som tecknat serien, är inte lika bra på sina teckningar som han var för sisådär 20 år sen, han tecknar visserligen bättre än Miller gör nuförtiden, men där är en låg ribba.
Tycker John Romita Jr är ojämn. Vet inte om han inte är lika inspirerad hela tiden. Tyckte vissa av hans DC grejer såg jättebra ut och ibland var det..blandat.
Rent allmänt var det dock kul att han var rätt så produktiv när han jobbade åt DC.
Rent allmänt var det dock kul att han var rätt så produktiv när han jobbade åt DC.