J. M. DeMatteis-intervju

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: J. M. DeMatteis-intervju

Inlägg av Agentum »

Såg Batman VS. Robin, urk vilken smörja, TV spel fightersnivå.

Mycket otrovärdig.

En skam att inte kunna göra en bättre film baserat på Court of Olws, men ok det är väl för spädbarn.

Trist nog DeMatteis här med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: J. M. DeMatteis-intervju

Inlägg av Agentum »

Såg the Justice League, The Flashpoint Pradox.

Främst förevisasndes Barry Allen som the Flash.

Så här ska det se ut, det här funkar för mig, bra.

Geoff Johns inblandad i detta, jag vet vad vissa tycker men det här är riktigt bra.

Att de varierar så mycket är lustigt, jag vet inte om de gör all animering i Kina eller liknande, det ligger klart efter live action i stil, men här har det inte just nån betydelse.

Sevärd.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: J. M. DeMatteis-intervju

Inlägg av super85 »

Problemet med de där filmerna är det som vi pratade om tidigare, de massproducerar dem och det är tydligt vilka av dem satsas mer på.

Geoff Johns skriver på ett sätt som är rätt så cinematiskt. Hans material används väldigt ofta även i live action grejerna t ex Flash, Gotham osv.

"Flashpoint" är en väldigt bra serietidning, och den är skriven på ett sånt sätt att det funkar bra på film. Många av de här "mellanfilmerna" tar en lång historia och trycker in det i en 70 minuters film. Så det blir ofta stressat.

Sen måste man vara lite cynisk också, Geoff Johns är en av cheferna hos DC, så det är väl inte så konstigt att just hans grejer så ofta blir valda att göras animerad film av?

T ex "Batman /Dracula" eller "Superman: Red Son" skulle vara rätt fantastiska som animerade filmer, men som sagt, tjäna snabba pengar på de grejerna som säljer mest, Batman eller Justice League, eller en Justice League film med Batman i titeln.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: J. M. DeMatteis-intervju

Inlägg av Agentum »

Ja Superman Red Son vore nåt, det är en av favoriterna.

Och ja det är mycket Justice League och fokus på en av dem som i Flashpoint The Flash.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: J. M. DeMatteis-intervju

Inlägg av Agentum »

Såg JL Throne of Atrlatis nåt, med Aquaman i fokus, inte värst imo, svår figur att göra nåt av tyvärr och en extremt löjeväckande modern variant av Cap, Marvel som en barnslig figur med bara elektricitet som krafter som Superman hade där ett tag ni vet.

De har imo förstört all som Shazam mm var om det är så här nu, kanske för att de aldrig accepterade att det sålde dubbelt vad Superman gjorde och aldrig skulle fått tas upp av DC, även om Power of Shazam serien på 90tal var bra så är resten skit och inget att lägga tid på, här är det förvandlat till skräp rakt igenom.

Man har 52 världar så låt Cap.Marvel och anhang åter landa på Earth Fawcett, jag tror det har kapacitet i sig självt ännu så annorlunda och wimsy det en gång var.

Nåväl tror at detta drabbades av komprimering med, dvs mycket serietid blir 70min och svårt att göra nåt av, så detta var dåligt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: J. M. DeMatteis-intervju

Inlägg av Agentum »

Såg JL Gods and Monsters.

En sorts vad man kallade Elsworlds förr så Superman är son till General Zed, Wonderwoman är barnbarnet Becca till New Genesis ledare som tagit livet av konkurrerande Apokalypse.

Batman är en forskare namn Kirk som blivit inte nytt en vampyrisk figur.

Världen = USA som bvanligt äör Amanda Waller som president, någon dödar kända vetenskapsmän och skyle det på nämnda JL, men vem liger bakom det?

Inte helt fel även om jag ibland kan undra hur nån som aldrig sett figurerna förstår detta.

Betyg bra från mig.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: J. M. DeMatteis-intervju

Inlägg av super85 »

"Gods and Monsters" är ju rakt av en Elseworlds, och vad jag förstått så har den varit populär. Det är ju en Bruce Timm produktion. "Batman" i den filmen är ju en "hybrid" mellan Man-Bat och Batman, han är ju Kirk Langstrom.

Throne of Atlantis tycker jag var betydligt svagare än Flashpoint. Den är ju också baserad på Geoff Johns senare grejer, "otippat" nog. Både Aquaman och Shazam är coolare i serietidnigsversionen.
Skriv svar