Comic Pack - Ny superhjältetidning

Diskussioner om superhjälteserier.
wombat1000
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: mån 28 maj 2012, 14:41

Comic Pack - Ny superhjältetidning

Inlägg av wombat1000 »

Vet någon om den nya tidningen Justice League Unlimited är planerad att vara en 3-nummersutgivning som Batman Kids, eller om det är planerat att vara en mer varaktig tidning?
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av tfels »

Är det svensk utgivning?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
wombat1000
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: mån 28 maj 2012, 14:41

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av wombat1000 »

Ja. Första numret har precis kommit ut.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av Wakuran »

Enligt beskrivningen verkar den innehålla olika, roterande serier från Warner Bros, Hanna Barbera och DC...

https://www.pressbyran.se/webbshop/prod ... ck/201601/

Hur många nummer det blir beror väl på hur bra den säljer...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av Sir-L »

Wakuran skrev:Enligt beskrivningen verkar den innehålla olika, roterande serier från Warner Bros, Hanna Barbera och DC...

https://www.pressbyran.se/webbshop/prod ... ck/201601/

Hur många nummer det blir beror väl på hur bra den säljer...


Pressbyrålänken säger att den ska komma ut sex nummer per år. Återstår väl att se hur det går med det. (Ja, jag är fortfarande sur att de inte gav med Batman Kids en chans. OCH att de fortfarande inte verkar göras reklam för tidningarna... Men det kanske bara är för att det är "barntidningar"...)
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av Sir-L »

Titdningen har tydligen titeln "Comic Pack". Nu har nummer två kommit ut, den innehåller Avengers!?
Lite till min besvikelse, då jag är en DC-nörd. Men man får vara glad och tacksam att något superhjälterelaterat ges ut. Så, BRA INITIATIV EGMONT!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av Wakuran »

Sir-L skrev:Titdningen har tydligen titeln "Comic Pack". Nu har nummer två kommit ut, den innehåller Avengers!?
Lite till min besvikelse, då jag är en DC-nörd. Men man får vara glad och tacksam att något superhjälterelaterat ges ut. Så, BRA INITIATIV EGMONT!

Förvånad över att Marvel och DC-serier kommer ut i samma tidning, även om det är alternerande... [B)] Men Egmont har väl iofs redan licenserna för Disney och Star Wars...

(Jag har för mig att det var något problem tidigare med att Egmont både gav ut Disneys Kalle Anka och Hanna Barberas Scooby Doo eller Tom och Jerry, men nu minns jag inte alla detaljer...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av spindelmannenelektra »

Sir-L skrev:Titdningen har tydligen titeln "Comic Pack". Nu har nummer två kommit ut, den innehåller Avengers!?
Lite till min besvikelse, då jag är en DC-nörd. Men man får vara glad och tacksam att något superhjälterelaterat ges ut. Så, BRA INITIATIV EGMONT!


Avengers så bra. Passar mig som är Marvelnörd. Vilka serier är det taget ifrån? Får åka köpa den. Kul med något superhjälterelaterat.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av Wakuran »

spindelmannenelektra skrev:
Sir-L skrev:Titdningen har tydligen titeln "Comic Pack". Nu har nummer två kommit ut, den innehåller Avengers!?
Lite till min besvikelse, då jag är en DC-nörd. Men man får vara glad och tacksam att något superhjälterelaterat ges ut. Så, BRA INITIATIV EGMONT!


Avengers så bra. Passar mig som är Marvelnörd. Vilka serier är det taget ifrån? Får åka köpa den. Kul med något superhjälterelaterat.

Justice League-varianten var ju någon barnvariant med pysselsidor, enkla historier och rudimentära förkunskaper... Antar att den här Avengers-varianten är något liknande... Kanske kan vara brittisk eller något?...

Edit. Jag gissar på att serierna är från den här brittiska tidningen, även om den är dåligt indexerad på GCD... Man kan notera samma logga i vänstra hörnet...

http://www.comics.org/series/69013/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av Sir-L »

Jag har kollat igen på Justice League tidningen, och ingenstans står det Comic Pack. Antingen har de lagt ner Justice League, eller så slog de ihop två satsningar till en. Comic Pack. Någon som vet om det finns någon etta för Avengers?
Jag hoppas de fortsätter ge ut DC-material i tidningen.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:
spindelmannenelektra skrev:
Sir-L skrev:Titdningen har tydligen titeln "Comic Pack". Nu har nummer två kommit ut, den innehåller Avengers!?
Lite till min besvikelse, då jag är en DC-nörd. Men man får vara glad och tacksam att något superhjälterelaterat ges ut. Så, BRA INITIATIV EGMONT!


Avengers så bra. Passar mig som är Marvelnörd. Vilka serier är det taget ifrån? Får åka köpa den. Kul med något superhjälterelaterat.

Justice League-varianten var ju någon barnvariant med pysselsidor, enkla historier och rudimentära förkunskaper... Antar att den här Avengers-varianten är något liknande... Kanske kan vara brittisk eller något?...

Edit. Jag gissar på att serierna är från den här brittiska tidningen, även om den är dåligt indexerad på GCD... Man kan notera samma logga i vänstra hörnet...

http://www.comics.org/series/69013/


Jaha är det en riktig barnvariant. Äsch jag köper den då. Det finns ju knappt inget annat i Sverige så man får väl läsa det som finns hehe.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av spindelmannenelektra »

Sir-L skrev:Jag har kollat igen på Justice League tidningen, och ingenstans står det Comic Pack. Antingen har de lagt ner Justice League, eller så slog de ihop två satsningar till en. Comic Pack. Någon som vet om det finns någon etta för Avengers?
Jag hoppas de fortsätter ge ut DC-material i tidningen.


Det har väl bara kommit ut två nummer? Bra att något i superhjälteväg ges ut i alla fall. [:)] Vi får se hur länge den här tidningen överlever..
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av spindelmannenelektra »

Köpte just Avengers 1 i butiken. "Marvel Superheroes Magazine 1" nästa kommer i Augusti. Denna är väl till 4-8år antar jag. Fattar inte varför de skall vara så mycket pyssel och leksaker. Det är ju knappt en tidning längre. Vill inte ungar läsa lite? Är det inte bättre att satsa på målgruppen 7 år och uppåt? Förstår inte det där med leksaker och pyssel. Ge de stackars barnen en schysst story istället. Finns det någon fakta som tyder på att barn vill köpa mer om det är en Iron-Man mask i tidningen och "häftiga" disk shooter och "feta" stickers? Jag vill inte låta negativ men jag tycker man skall lägga ner leksakerna och pysslet och fokusera på bra och långa serier istället. Dock är det kul att det finns superhjälteserier i Sverige. När jag själv var 8-9 år vill jag inte ha leksaker i tidningen utan en bra och lång story. Man var ju skitnöjd om det kom ett tjockt sommarnummer.

80kr är lite väl dyrt kan jag tycka.

Det är första gången på väldigt, väldigt länge som jag läser något svenskt superhjälterelaterat material. Bra översättning var det i alla fall. [:)] Men snälla ha lite längre berättelser och mindre pyssel. Jag tycker inte man skall underskatta barn. Jag tror de gärna vill ha något att "bita i" de med.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Justice League Unlimited

Inlägg av spindelmannenelektra »

Pratade just med min dotter angående leksaker i serier. Hon tycker det är bra och kul. Hon är 11. Fast hon sa att hon köper serien för att det är en leksak i den och hon läser aldrig serierna. Får försöka få henne att läsa mera. :-)
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Berkajr
Very Good
Inlägg: 83
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 17:19
Ort: Sverige

Ny Svensk Marvelserie släppt 2016

Inlägg av Berkajr »

Som titlen säger, var och handlade på Ica Maxi igår och hittade denna lilla Marvelserie.
Detta är tydligen nummer 2. Kostade 79kr, men är man samlare så är man.
Lite kul med Avengers, undrar nu om de fortsätter att ge ut fler Marvel som är riktade mot oss mer vuxna läsare. Denna serietidning var ju mer riktad mot barn alá Spider-Man Kidz.

Titlen på utgåvan heter Comic Pack och är utgiven av Egmont Publishing... Så jag undrar om det bara är Marvel de tänkt släppa

Har någon mer info om detta?
Bild

Inflikad i äldre tråd, med nytt namn. /Admin
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comic Pack - Ny superhjältetidning

Inlägg av Agentum »

Jösses vad hemskt att höra, inte öht läsa serierna.

Var och en kan lätt förstå att det inte kommer hålla länge och att det nog är lika bra att inte försöka med den här åldersgruppen.
Senast redigerad av 1 Agentum, redigerad totalt 0 gånger.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comic Pack - Ny superhjältetidning

Inlägg av Wakuran »

Det verkade vara samma sak ibland när Seriefrämjandet delade ut gratistidningar på olika evenemang... (Antar att de fått ett restlager med gamla osålda ex från Egmont eller något...)

Ungar som rev ut leksaken ur påsen och kastade tillbaka själva tidningen i lådan... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
wombat1000
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: mån 28 maj 2012, 14:41

Re: Ny Svensk Marvelserie släppt 2016

Inlägg av wombat1000 »

Berkajr skrev:Som titlen säger, var och handlade på Ica Maxi igår och hittade denna lilla Marvelserie.
Detta är tydligen nummer 2. Kostade 79kr, men är man samlare så är man.
Lite kul med Avengers, undrar nu om de fortsätter att ge ut fler Marvel som är riktade mot oss mer vuxna läsare. Denna serietidning var ju mer riktad mot barn alá Spider-Man Kidz.

Titlen på utgåvan heter Comic Pack och är utgiven av Egmont Publishing... Så jag undrar om det bara är Marvel de tänkt släppa

Har någon mer info om detta?

Inflikad i äldre tråd, med nytt namn. /Admin

Som skrivits tidigare i den här tråden, så var första numret Justice League, alltså DC.
Användarvisningsbild
Noname
Very Good
Inlägg: 126
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 20:49
Ort: Denmark

Re: Comic Pack - Ny superhjältetidning

Inlägg av Noname »

Nr 1 innehöll en berättelse med Justice League.
Användarvisningsbild
Berkajr
Very Good
Inlägg: 83
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 17:19
Ort: Sverige

Re: Comic Pack - Ny superhjältetidning

Inlägg av Berkajr »

Ok, tack för svar.

ska kolla upp om det går att beställa nr från förlaget då jag missade denna
Skriv svar