Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av smorkin »

spindelmannenelektra skrev:Jag har läst väldigt, väldigt mycket superserier på sistone. Mer än vad jag gjort innan i mitt liv. Men inte fått någon sådan där jätte höjdpunkt i mitt läsande. Elektra Lives Again är nog fortfarande, konstigt nog, det bästa jag läst, vet inte varför men tycker Lynn Varleys teckningar är helt magiska på något sätt och gillar Frank Millers skrivande just i denna tidningen.


Oh ja, Elektra Lives Again är fantastiskt snygg; faktiskt gillade jag den så mycket att jag köpte Graphittis signerade och numrerade utgåva som också har några extra skisser. Inget revolutionerande extramaterial, men ändå trevligt :-) Det är synd att den inte finns i tryck längre i en lika vacker utgåva som den första, med det större formatet och det underbara matta, tjocka pappret.

Och Varleys bidrag är extremt viktiga, i den här (och i The Dark Knight Returns) märks det hur Miller anpassar sina teckningar för att ge henne så mycket frihet som möjligt med hennes färger när det passar. Så ett utmärkt samarbete mellan tecknare/färgläggare!
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

smorkin skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag har läst väldigt, väldigt mycket superhjälteserier på sistone. Mer än vad jag gjort innan i mitt liv. Men inte fått någon sådan där jätte höjdpunkt i mitt läsande. ”Elektra Lives Again” är nog fortfarande, konstigt nog, det bästa jag läst, vet inte varför men tycker Lynn Varleys teckningar är helt magiska på något sätt och gillar Frank Millers skrivande just i denna tidningen.


Oh ja, Elektra Lives Again är fantastiskt snygg; faktiskt gillade jag den så mycket att jag köpte Graphittis signerade och numrerade utgåva som också har några extra skisser. Inget revolutionerande extramaterial, men ändå trevligt :-) Det är synd att den inte finns i tryck längre i en lika vacker utgåva som den första, med det större formatet och det underbara matta, tjocka pappret.

Och Varleys bidrag är extremt viktiga, i den här (och i The Dark Knight Returns) märks det hur Miller anpassar sina teckningar för att ge henne så mycket frihet som möjligt med hennes färger när det passar. Så ett utmärkt samarbete mellan tecknare/färgläggare!


Wow kul med några extra skisser smorkin. Nu blir jag lite avundsjuk. [V] Ja den utgåvan i det riktigt stora formatet är riktigt, riktigt fin den. Jag tröttnar aldrig på det mästerverket. Varley och Miller funkade verkligen bra tillsammans.
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag kanske skall läsa Elektra Lives Again snart igen. Jag rös verkligen när jag läste den. Elektra kändes inte så oövervinnlig och hon verkade riktigt rädd och uppjagad för de demoner som jagade henne. Varleys och Millers skapande berörde mig verkligen på djupet just i den här serien.

Tack för inlägg smorkin.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

smorkin skrev:Och Varleys bidrag är extremt viktiga, i den här (och i The Dark Knight Returns) märks det hur Miller anpassar sina teckningar för att ge henne så mycket frihet som möjligt med hennes färger när det passar. Så ett utmärkt samarbete mellan tecknare/färgläggare!


F-n va sjukt pinsamt jag har alltid trott de var Varley som endast tecknade. Visste inte Miller tecknade så bra. Jag har ofta läst att Miller inte var så glad att Elektra återuppstod. Det kanske hade varit bra om hon förblivit död som Gwen Stacy? Är det någon som vet varför inte Miller vill prata så mycket om ”Elektra Lives Again”? Sjukt bra serietidning i alla fall.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

Appropå Miller ch Daredevil, nan glömmer alltid att han tuschades hårt av Klaus Janson, vilket ger dem ett mer normalt utseende.

Sin City är ju mer hur Miller ser ut egentlugen själv.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av smorkin »

spindelmannenelektra skrev:
smorkin skrev:Och Varleys bidrag är extremt viktiga, i den här (och i The Dark Knight Returns) märks det hur Miller anpassar sina teckningar för att ge henne så mycket frihet som möjligt med hennes färger när det passar. Så ett utmärkt samarbete mellan tecknare/färgläggare!


F-n va sjukt pinsamt jag har alltid trott de var Varley som endast tecknade. Visste inte Miller tecknade så bra. Jag har ofta läst att Miller inte var så glad att Elektra återuppstod. Det kanske hade varit bra om hon förblivit död som Gwen Stacy? Är det någon som vet varför inte Miller vill prata så mycket om ”Elektra Lives Again”? Sjukt bra serietidning i alla fall.

Äsch, inte så konstigt med missuppfattningen; Millers teckningsstil har varierat en hel del över åren. Och med tiden har han blivit mer extrem i hur han tecknar: Antingen svartvita serier med en mycket stark kontrastverkan mellan svart/vitt (Sin City, första halvan av Holy Terror) eller en mycket enkel och klart expressionistisk enkel linje där färgläggaren får ta det mesta av ansvaret. I början såg det ju mer "normalt" realistiskt ut, när Janson tuschade honom i Daredevil (för att sen ta över nästan hela tecknandet), men sen i Ronin började stilen förändras (då mot en mix av Mebius & manga) för att sen i o m The Dark Knight Returns låta färgläggaren (Varley) stå för mycket av känslan.

Det har varit lite si och så med färgläggningen av Miller efter Elektra Lives Again. I The Dark Knight Strikes Again misslyckas Varley tyvärr rätt rejält när hon började använda datorn, och senare Miller-tecknade färgserier har sett än värre ut när en standard-realistisk färgläggning som passar för den nutida realistiska superhjältestilen använts på hans teckningar som som sagt drar rejält åt det expressionistiska och karikerade. En färglägger som heter James Harvey skrev en mycket intressant artikel för några år sedan om hur han ansåg att Miller borde färgläggas och jag tyckte hans exempel (där han själv färglagt några rutor) var mycket överygande, och plötsligt såg även Millers senare serier riktigt bra ut. Tyvärr blev det ett av alla de där internet-dreven mot honom (såna som inte gillade hans kritik...) så han tog ner artikeln med exemplen för att stoppa hatattackerna. Finns en cachad version här: http://archive.is/bDdVe men några bilder saknas och layouten är lite wonky pga att den coachade sidan inte riktigt innehåller allt den ursprungliga gjorde, men du kan få ett hum om Harveys idéer :-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

Jag gillade Dark Knight Strikes Again inte brara för hur den var färglagd, Miller presenterade inte historien utan ville vara konstnärlig.

Det kom ju en 3dje, den har jag dock aldrig sett, ska jag vara ärlig vad fins att säga efter del 1?

Hur Miller borde färgläggas? Sin City eller 300 liksom olika i stil.

Klaus Janson är viktig i mycket, och bör ej glömmas bort, sim du skruver tecknade Miller enkkare ich enklare och Janson fullbirfade det.
Allrså ungen skugga på Miller för det, han ör nog inte ensam, och han var öndå den med idéer, men filk glämmer Klaus Janson.
Exakt som du mebade jag hur Miller ser ut själv.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Tack för informationen, väldigt, väldigt intressant smorkin. Kul att du delar med dig. Verkligen intressant att se Harveys idéer. Vem färglägger bäst för Frank Miller? Det är svårt för mig att säga. Jag försöker kanske att inte mest fokusera på detaljer ut på hela verken i sin helhet. Jag personligen älskar Elektra Lives Again som sagt. Ja, jag tycker bättre om Elektra Lives Again bättre än Ronin, 300, Dark Knight Returns, Sin City och Dark Nights Strikes Again och även Elektras första i Daredevil. Men det är nog för jag är sånt stort fan av Elektra och är så sjukt kär i den karaktären. Däremot har jag väldigt svårt att säga vilken Elektra jag gillar bäst. Miller och Klaus första i Daredevil är riktigt tydlig och fin, den älskar jag. Sen tycker jag riktigt, riktigt om hans eller mer eller mindre Bills i Elektra Assassin. Och som sagt Frank och Varleys version i Elektra Lives Again, känns nästan perfekt. Nej de tre kommer på delad första plats kan inte bestämma mig. Agentum du har rätt Klaus gjorde ett fint jobb men Varley med och Bills egen variant är ju sjukt skicklig. De är ju hur många som helst som tecknat Elektra efter detta men dessa 3 är fortfarande mina favoriter. Jag gjorde ett kollage på vissa av mina Elektra favoriterbilder än så länge:

Bild
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av smorkin »

Agentum skrev:Jag gillade Dark Knight Strikes Again inte brara för hur den var färglagd, Miller presenterade inte historien utan ville vara konstnärlig.

Det kom ju en 3dje, den har jag dock aldrig sett, ska jag vara ärlig vad fins att säga efter del 1?

Hur Miller borde färgläggas? Sin City eller 300 liksom olika i stil.

Klaus Janson är viktig i mycket, och bör ej glömmas bort, sim du skruver tecknade Miller enkkare ich enklare och Janson fullbirfade det.
Allrså ungen skugga på Miller för det, han ör nog inte ensam, och han var öndå den med idéer, men filk glämmer Klaus Janson.
Exakt som du mebade jag hur Miller ser ut själv.

DKIII var faktiskt inte så dum, men det var mycket mer av en Azzarello-serie än en Miller-dito; en del saker som Miller sagt om serien tyda också på att det var Azzarello som skrev det mesta, även om det officiellt var ett manussamarbete mellan de två. Det jag gillade mest med den var de episoder som Miller tecknade, dvs mini-tidningarna som var inhäftade i de normalstora tidningarna. Och för den som gillar Klaus Janson (och det borde man!) var det också väldigt kul att se Miller tuschad av honom igen. Inte så många sidor och bara i några av de där mini-tidningarna, men ändå :-) Och om man verkligen diggar Janson tuschar han ju alla normalstora tidningar där Andy Kubert står för skisserna.

Och Miller har sagt att en DKIV också ska komma men att han då själv ska stå för manuset, men vem som ska teckna har inte sagts ännu. Själv håller jag tummarna för att det blir Miller, och varför inte med Janson som tuschare?
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

Ok, jag kommer nog dit tidsom.

Inget fel på Azzarello men det här är ju Millers serie.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag har inte läst den sista Dark Knight. Ursäkta smorkin och Agentum och andra läsare (?) om jag snöar in på Elektra igen. Är det här den enda Elektra som Frank Miller gjorde helt själv? Bizarre Adventures Elektra 28. Jag kom ihåg jag hittade denna serien på Dolores för länge sen, ett riktigt fint fynd. Vet inte vad jag tycker om själva Elektrateckningar faktiskt, det är olika från fantastiska till ok, berättelsen var väl ok. Det känns som Elektra blir bättre när han laborerar med andra skapare, sett utifrån mitt kanske snedvridna Elektrafanperspektiv, är hon är lite väl muskelös och kaxig/överlägsen i denna variant. Jag tycker om henne mer och fascineras mer av henne när hon inte är så oövervinnlig som i Elektra Lives Again. Det är väl egentligen så med alla superhjältar, män som kvinnor, de blir mer, som jag ser det, mycket mer intressanta när de inte är ostoppbara..Jag antar Frank kan variera sig väldigt mycket, det är väl därför han är så duktig. Jag gillade inte hans run med Spider-Man så mycket. Här kommer en bild från Frank Millers egna Elektra från Bizarre Adventures Elektra 28 :

Bild

Han är väldigt duktig Frank Miller dock. Jag borde nog läsa mer av det han gör nu.. Jag önskar han kunde göra en Elektra igen, med Bill, Lynn eller Klaus.[V]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av smorkin »

spindelmannenelektra skrev:Jag har inte läst den sista Dark Knight. Ursäkta smorkin och Agentum och andra läsare (?) om jag snöar in på Elektra igen. Är det här den enda Elektra som Frank Miller gjorde helt själv? Bizarre Adventures Elektra 28. Jag kom ihåg jag hittade denna serien på Dolores för länge sen, ett riktigt fint fynd. Vet inte vad jag tycker om själva Elektrateckningar faktiskt, det är olika från fantastiska till ok, berättelsen var väl ok. Det känns som Elektra blir bättre när han laborerar med andra skapare, sett utifrån mitt kanske snedvridna Elektrafanperspektiv, är hon är lite väl muskelös och kaxig/överlägsen i denna variant. Jag tycker om henne mer och fascineras mer av henne när hon inte är så oövervinnlig som i Elektra Lives Again. Det är väl egentligen så med alla superhjältar, män som kvinnor, de blir mer, som jag ser det, mycket mer intressanta när de inte är ostoppbara..Jag antar Frank kan variera sig väldigt mycket, det är väl därför han är så duktig.
....

Tror den där snygga BA-serien är enda gången Miller tecknat henne helt själv, förutom kanske specialomslag osv. Om du gillar Miller stil där har han också en till kort serie med i nummer 31, men utan anknytning till DD eller Elektra. Plus att det numret också har en kort Sienkiewicz-serie så finns mer bra teckningar där :-)

Annars, apropå bra varianter av Elektra, finns det två till som jag själv uppskattat: John Romita Jr+Al Williamsons version i Daredevil - Man Without Fear-miniserien som Miller skrev. Manuset är ingen av mina favoriter, men tecknarteamet är väldigt bra. Och så gillade jag Garth Ennis version av henne i Punisher; hon är inte med mycket men det är en bra tolkning av henne. Men tvärtom jämfört med den förra: Bra manus av Ennis, sisådär teckningar av jag-kommer-inte-ens-ihåg-vem...
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av smorkin »

spindelmannenelektra skrev:...

Apropå ingenting: Jag undrar jag om det där numret av BA råkar vara Semics exemplar som de använde för redigeringen för den svenska Daredevil-tidningen. De publicerade serien i ett nummer, och jag har själv de flesta av deras amerikanska exemplar av den vanliga Daredevil-tidningen och de har liknande inringade sidnummer som den där ⓶ (och den där sidan är ju nummer 2 i Millers serie), ibland kommentarer i marginalen om vad som ska ändras/klippas osv. Om det är så, undrar hur den hamnade hos Dolores :-)

Dubblettbild borttagen. /Admin
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

smorkin skrev:
spindelmannenelektra skrev:...

Apropå ingenting: Jag undrar jag om det där numret av BA råkar vara Semics exemplar som de använde för redigeringen för den svenska Daredevil-tidningen. De publicerade serien i ett nummer, och jag har själv de flesta av deras amerikanska exemplar av den vanliga Daredevil-tidningen och de har liknande inringade sidnummer som den där ⓶ (och den där sidan är ju nummer 2 i Millers serie), ibland kommentarer i marginalen om vad som ska ändras/klippas osv. Om det är så, undrar hur den hamnade hos Dolores :-)


Den här tog jag från nätet. Jag tog ingen bild från min egen tidning som jag köpte från Dolores. Nästa gång skall jag ta egna bilder från egna tidningar..Å andra sidan är man ju lite försiktig med sina egna tidningar..

Dubblettbild borttagen. /Admin
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

smorkin skrev:Annars, apropå bra varianter av Elektra, finns det två till som jag själv uppskattat: John Romita Jr+Al Williamsons version i Daredevil - Man Without Fear-miniserien som Miller skrev. Manuset är ingen av mina favoriter, men tecknarteamet är väldigt bra. Och så gillade jag Garth Ennis version av henne i Punisher; hon är inte med mycket men det är en bra tolkning av henne. Men tvärtom jämfört med den förra: Bra manus av Ennis, sisådär teckningar av jag-kommer-inte-ens-ihåg-vem...


Intressant, väldigt intressant, jag tror jag har dem hemma skall kolla på dem igen. Dock är jag ingen jättefan av John Romita Jr men hans far däremot..De är ju hur många helst som har gjort bra teckningar på henne, men det är relativt få som etsar sig fast faktiskt hos mig i alla fall.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

smorkin skrev:Tror den där snygga BA-serien är enda gången Miller tecknat henne helt själv, förutom kanske specialomslag osv. Om du gillar Miller stil där har han också en till kort serie med i nummer 31, men utan anknytning till DD eller Elektra. Plus att det numret också har en kort Sienkiewicz-serie så finns mer bra teckningar där :-)

Tack för tips kul och värdefullt. [V] Du kan väldigt mycket om det här kul. [:)] Jag kolla just in din hemsida smorkin, väldigt fina recensioner. Många olika ämnen du skriver om, häftigt och imponerande. Den skall jag kika mer på. Det verkar som vi har hyfsat samma smak när det gäller Elektra. Däremot diggar jag Mark Millar hehehe.
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

smorkin skrev:Och så gillade jag Garth Ennis version av henne i Punisher; hon är inte med mycket men det är en bra tolkning av henne. Men tvärtom jämfört med den förra: Bra manus av Ennis, sisådär teckningar av jag-kommer-inte-ens-ihåg-vem...


Jag tror jag har de här Marvel Knights Elektra/Punisher hemma med Ennis får leta lite. Jag gillar dock inte alls hon fick till det med Punisher sen i Thunderbolts va? Hon och hade ju lite kul med The Punisher i Thunderbolts. Nej det var inte min grej.. Jag hittade en bild på nätet på The Punisher vol 6 nummer 27, Tom Mandrake tecknare, det var ju lite kul, fint omslag i alla fall:


Bild

Omslaget är riktigt, riktigt fint tycker jag men de andra Elektra teckningarna inne i serien, var inte kul, får titta och läsa lite mer..
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag blev så trött när jag läste om det The Punisher och Elektra första gången. Varför skall de får till det liksom. [}:)] Jag tycker inte de passar alls ihop. Om de får till det igen nu i Savage Avengers strejkar jag och skriver till Marvel igen och klagar hehehe. Usch:

Bild

Visserligen ok tecknat det verkar ju ha kul i alla fall..

Detta är verkligen OT verkligen ingen höjdpunkt i mitt superhjälteläsande snarare tvärtom..Kanske borde starta en tråd med hemskaste upplevelserna från ens läsande..då hamnar den här ”romansen” nog där..Fast värst var nog när Gwen Stacy fick till det med Norman Osborn. Hur f-n kan skriva man någon sådan skit, blev deprimerad efter det. Tack för den. [}:)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Den här var jäkla bra..lite dålig upplösning bara..ok nog med Elektra hjärntvätt.

Bild
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av smorkin »

spindelmannenelektra skrev:
smorkin skrev:
spindelmannenelektra skrev:...

Apropå ingenting: Jag undrar jag om det där numret av BA råkar vara Semics exemplar som de använde för redigeringen för den svenska Daredevil-tidningen. De publicerade serien i ett nummer, och jag har själv de flesta av deras amerikanska exemplar av den vanliga Daredevil-tidningen och de har liknande inringade sidnummer som den där ⓶ (och den där sidan är ju nummer 2 i Millers serie), ibland kommentarer i marginalen om vad som ska ändras/klippas osv. Om det är så, undrar hur den hamnade hos Dolores :-)


Den här tog jag från nätet. Jag tog ingen bild från min egen tidning som jag köpte från Dolores. Nästa gång skall jag ta egna bilder från egna tidningar..Å andra sidan är man ju lite försiktig med sina egna tidningar..

Nu när jag tittar efter på själva teckningarna lite närmare ser det där ju ut som ett original, med lite inte helt utsuddade skisser svagt synbara under teckningarna och "färger" som inte är helt svartvita :-)

Dubblettbild borttagen. /Admin
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Skriv svar