DC VS Marvel crossover

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

DC VS Marvel crossover

Inlägg av anteqwerty »

Med denna tråd tänkte jag man kunde skicka in lite bilder och tips på de olika crossover som gjorts mellan DC och Marvel.

De jag känner tiil är 2 olika album med spindelmannen stålmannen. Ett där Batman och hulken möts. Sen har jag sett Batman och Daredevil och silversurfer och Green lantern
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

Här kanske kan vara ett bra ställe att börja?

http://en.dcdatabaseproject.com/Category:DC_Marvel_Crossovers
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Vart kan man köpa dessa tidningar eller album någonstans har ej sett dem i serieaffärerna jag brukar vara i
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

De som finns utgivna i albumform någorlunda nyligen kan fås tag på genom importställen som Alvglans, Seriebörsen, Staffars serier, Engelska bokaffären och andra som tar in engelska serier. Om de inte har dem inne så kan de ta in dem.

Andra alternativ är amazon och adlibris.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Fins flera men de är riktigt sunkiga allihop.

En av dem heter just DC VS Marvel, där möter en hoper Marvelsnubbar som Thor, Cap america och Hulk DC comics Superman, Batman ochWonder Woman.

Det hela är fullkomligt värdelöst storymässigt och Marvels höjdare vägrade slutföra crossovern i åratal bara av ren grinighet.

Plattfall, köp serier som har en mening, jag har inte sett en bra DC vs Marvel crossover ännu.

Och jag slipper gärna sådana för all framtid.

Felet är att de måste träffas i en neutral egen värld, och sen ska det gnabbas om att försöka ge alla en chans, alla med nåt förstånd fattar tex att även om Hulk är stark som fan så kastar Superman uta han i rymden bara, game over.

De satte Storm mot WW, hahaha förlöjligande.

Nej det blir fiasko helt enkelt då grundförutsättningarna är allt för stora mellan MU och DCU.

Långt inlägg, men jag menar varje ord.

X-men vs Teen Titans HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av tfels »

Tyckte att Avengers vs JLA var bra. Den stora fajten mellan Thor och Superman slutade inte oavgjort som man kunnat tro. Sedan är väl anledningen att de olika figurerna ryker ihop lite billig.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

Var inte Tangentserierna som uppstod efter Marvel vs Dc lite roliga ändå? (De bestod i en bunt serier där man blandat ihop Marvel och DC-karaktärer.)

Sen fick ju serieläsarna rösta om resultatet av vissa strider (en strid per nummer har jag för mig) vilket ger vissa uppenbara effekter då de flesta röstar på favoritkaraktärer.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jo men det blev bara kattskit av det om du ser tillbaka på dem.

Och det är lika bra.

Daredevil VS Batman urk, Green Lantern vs Silver surver kräk...

Jag kan fortsätta ett tag, men jag tror ni hajat min inställning till detta nu :-D

Gigant från den senare perioden har med några sånna här crossovers, och då menar jag den Gigant de försökte med runt 2000 talet nångång.

Realismen är verkligen bra när Dardevil kan lukta att Batman och B. Wayne är samam snubbe och Batman direkt inser att DD är blind, sånna saker som ja faktiskt inte alls är omöjliga men det har alla missat i deras egna universum[:o)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av tfels »

Tangent var enbart DC. Amalgam hette de serier som Daniel pratar om.

Darkseid vs Galactus: The Hunger tyckte jag var bra. Vad händer om Galactus försöker äta Apokolips?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Då får vi skåla för honom, och hoppas på att han byter ut den hjälmen han har till nåt diskretare, allvarligt designen är under all kritig trots Kirby. URK
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Angående albumen som anteqwerty nämnt. Jag tycker Spindelmannen mot Stålmannen från 70-talet är helt ok. Den andra som gjordes under 80-talet, den blev däremot riktigt tramsig.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: DC VS Marvel crossover

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ny variant på mixningar, kanske inte så många som kommer ihåg Amalgam numera.
http://www.buzzfeed.com/kmallikarjuna/t ... -see-today
http://www.comicvine.com/amalgam/4045-43725/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar