MJ skulptur för sexig?

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ja superserier är isf komplexgivare åt båda könen får man säga även om fula karlar finns i större mängd än kvinnor.:-)

Nu var det stråt värre på 90-talet nu finns fler olika teckningstilar även inom superserier, men helt klart är den här varianten fortfarande vanlig, van vänjer sig på nåt sätt även om jag gillar 80-talet bättre just teckningsmässigt.


9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="Nitro74"]

[quote="Looding"]

Här kommer ett förtydligande av vad jag blir rädd för: Om ni verkligen studerar kroppen på figuren så kanske ni förstår. Inte en enda människa ser ut så där. Midjan är extremt smal, benen är ofantligt långa, stora bröst (kan man givetvis ha men i proportion till resten av kroppen så borde även de vara långa och utdragna), tycker mig ana en string/tanga. Det kan inte bara vara jag som reagerar/lägger märket till detta! Eller?

Sexistisk är den i grunden men med ovan nämnda punkter så tycker jag att den är skrämmande!

Visst kan man tycka att jag är tråkig när jag viftar med pekfingret men någon borde säga att kvinnor inte ser ut så, naturligt i alla fall. Ge inte kvinnor mer komplex för helvete. Köp inte skiten, så stödjer du inte heller det.
[/quote]

Visst är den orealistisk. Å andra sidan har hon varit gift med en kille som kan klättra på väggar och lyfta tio ton, innan äktenskapet upplöstes efter en överenskommelse med djävulen. Så letar man efter realistiska skildringar av mänsklig fysik eller äktenskapliga relationer så kanske inte Spindelmannen är förstavalet. [8D]
[/quote]

Förvisso läser jag inte superhjälte-tidningar men jag är ändå väl medveten om kroppsfixeringen i dessa tidningar. Jag tycker inte att det är ett ok sätt att skildra människan i denna tid. Jag vet att jag låter som en gammal mossig gubbe som många av er suckar av, men det går mot det extrema vilket skruvar huvudet på fler än man anar. Dessa ideal går inte att leva upp till men mer eller mindre alla försöker...
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag förstår vad du menar, jag hänger på en hel del amerikanska forum med, men mång där är gifta eller har flickvänmner men läser ändå dessa serier.

Kanske har vi vant oss och söker inte Ms. Powergirl i verkligheten liksom, det diskuteras ganska sällan om sånt här.

Alla förstår att det är överdrivet at alla tejjorna är 10 poängare och anatomistikt omöjliga utan iaf operationer.

en del är kanske att läsekretsen för dessa serier här äldre idag, och givetvis att tecknarna är killar främst, det finns dock undantag i nämnda Powergirl så var det en tjej som tecknade och skojade med at göra hennes bröst lite större för varje tidning.

Ja vafan det är väl ingen hemlighet tat det är en boyzone så att säga och att vi är superglada för de tjejer som läser dessa serier med då killarna är minst lika uppskruvade anatomiskt.

Jag tror reklam med verkliga opererade supermodeller skadar mycket mycket mer än detta gör.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="Agentum"]

Jag förstår vad du menar, jag hänger på en hel del amerikanska forum med, men mång där är gifta eller har flickvänmner men läser ändå dessa serier.

Kanske har vi vant oss och söker inte Ms. Powergirl i verkligheten liksom, det diskuteras ganska sällan om sånt här.

Alla förstår att det är överdrivet at alla tejjorna är 10 poängare och anatomistikt omöjliga utan iaf operationer.

en del är kanske att läsekretsen för dessa serier här äldre idag, och givetvis att tecknarna är killar främst, det finns dock undantag i nämnda Powergirl så var det en tjej som tecknade och skojade med at göra hennes bröst lite större för varje tidning.

Ja vafan det är väl ingen hemlighet tat det är en boyzone så att säga och att vi är superglada för de tjejer som läser dessa serier med då killarna är minst lika uppskruvade anatomiskt.

Jag tror reklam med verkliga opererade supermodeller skadar mycket mycket mer än detta gör.
[/quote]

Absolut är reklamen bland de största bovarna men när alla småsaker u världen "hakar på" så kan det lätt upplevas som om man inte duger som man är [B)]
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Inom superserier så har det egentligen nästan alltid varit att "du inte duger som du är".

Du måste ju vara nån så att säga, du kan knocka till nån på käften osv.

Visst fins undantag i detta iom exprimenterade med vad en superhjälte verkligen kan vara.

Men annars är det ett enda stort "du duger inte som du är", egentligen.

Nåt man sväljer lika som man sväljer underliga dräkter osv, vem vill läsa om nobodys är parollen skulle jag säga.

Personligen tar jag inte åt mig alls eller ser en ev. flickvän efter de lagar som gäller i de här serierna.

Det blir som en lite värld för sig självt bara, även om jag förstår dina åsikter helt.

Det förekommer dock i fler serier än superserier detta, mycket för att pojkar och män främst gör serierna och de kvinnor som fins ofta är ganska inne på linjen själva och vill kanske förmedla en stark kvinna osv, men hon är ändå bar perfekt så att säga.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Är vi även inne på kroppsideal så kan jag ju säga att de manliga superhjältarna även dem är lite väl pumpade. Det ser ut som de ska spricka närsomhelst. Inte ens än bodybildare kan se ut så med tajta trikåer på sig. Men inte bryr jag mig om det de har ju superkrafter då kanske man ska se ut så. Mary Jane är ju ihop med Spindelmannen eller va iallafal har inte läst något nytt nr på länge. Så hon måste ju sticka ut på något sätt.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
bromolla
Avstängd
Inlägg: 299
Blev medlem: mån 13 jul 2009, 17:17

Inlägg av bromolla »

För att svara på huvudfrågan.

Är det män som klär på kvinnor den här typen av kläder? Knappast.

Kvinnor och tjejer VILL uppfattas som vackra och åtråvärda. Ideal byggs inte enbart av slemmiga gubbar med "funny money", det är bara ultra-feminister (som i protest mot gubb-slemmet vägrar raka sig under armarna) som på allvar tror att det fortfarande är patriarket som sätter normen. En hopplöst förlegad tanke.

MJ är i alla hänseende en vuxen karaktär, och det står skaparen och rättighetsinnehavaren totalt fritt att porträttera henne hurhelst de behagar. Leopardtanga, naken, skidoverall, sittande på huk kissandes på en grävling eller med fyra kletiga Mums-mums i ansiktet.

Man kan givetvis ha åsikter om det, men i slutändan har vi konsumentfrihet. Köp inte produkten om du tycker att den bryter mot din moral.

Det är bara i dubbelmoralens högborg USA som den här typen av mediastormar får fokus överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
kada2k9
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 21:52
Ort: Sverige

Inlägg av kada2k9 »

[quote="anteqwerty"]

Är vi även inne på kroppsideal så kan jag ju säga att de manliga superhjältarna även dem är lite väl pumpade.[/quote]
Hehe, satt precis och funderade på just detta. Efter att själv ha styrketränat till och från i snart 10 års tid så kan jag utan tvekan upplysa om att inga moderna seriehjältar skulle kunna ha den typen av muskler utan att stoppa i sig någon form av preparat (läs: anabola steroider), så ja, det där är ju öppet för lika mycket tolkning och kritik! Jag tycker mest att det är komiskt bara, och hör till genren. Serier är ju ganska överdrivna, och det är ju det som gör det så kul liksom. Alla extrema överdrifter, menar jag. Männen har jättemuskler och ser ut som ryska styrkelyftare, och kvinnorna har extrembreda höfter och silikonbröst. Klassiskt!
Skriv svar