Frank Miller

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Frank Miller

Inlägg av Labrador Road 26 »

DarkPaladin300 skrev:Plus--- Image pucko? Var kom det ifrån? Jag vet inte om jag ska bli förolämpad bara för att jag bara blev lite nostalgisk, eller vrålgarva att du tar saker och ting lite för seriöst här på ett forum där folk ska få kunna diskutera och uttrycka sina åsikter och ha skoj över dte hela...

Tolkar det som att Agentum menade att det är Liefield som är/var ett Image-pucko ingen annan. Fast nu är det ju inte Liefield utan Frank Miller denna tråd handlar om. Han var för övrigt med som en fråga på årets Comiquiz, en bild på honom i The Spirit-filmen. Apropå film och Miller verkar han och Znyder (300, Watchmen) ha ett projekt på gång som heter Xerxes.
http://www.imdb.com/title/tt1253863/

Är det en gammal Miller-grej eller något nyskrivet? Låter som det är inne på 300-spåret i alla fall.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Frank Miller

Inlägg av Nima »

Kommer att bli intressant att titta på Xerxes. Tog upp mina åsikter om 300 i en annan tråd, och ska bli kul att jämföra de två filmerna. Troligen kommer jag ha precis samma åsikter om denna. Är inte så förtjust i karln..
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av Magnus »

Labrador Road 26 skrev:Apropå film och Miller verkar han och Znyder (300, Watchmen) ha ett projekt på gång som heter Xerxes.
http://www.imdb.com/title/tt1253863/

Är det en gammal Miller-grej eller något nyskrivet? Låter som det är inne på 300-spåret i alla fall.


Xerxes är inte utgiven ännu, faktiskt inte ens annonserad i Previews.
Troligen kommer serien nästa år.

Det skall tydligen vara en prequel till 300.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av Magnus »

kungnima skrev:Kommer att bli intressant att titta på Xerxes. Tog upp mina åsikter om 300 i en annan tråd, och ska bli kul att jämföra de två filmerna. Troligen kommer jag ha precis samma åsikter om denna. Är inte så förtjust i karln..


Serien är skriven ur grekernas perspektiv och Miller är fascinerad av den grekiska antika kulturen.
Något han delar med många andra amerikaner, se t ex vilka influenser de monumentala byggnaderna i Washington har.

Jag tycker också 300 är en ganska gräslig serie.
Låt se hur Xerxes blir. Jag har dock inga stora förhoppningar på den.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Frank Miller

Inlägg av Nima »

Magnus skrev:
kungnima skrev:Kommer att bli intressant att titta på Xerxes. Tog upp mina åsikter om 300 i en annan tråd, och ska bli kul att jämföra de två filmerna. Troligen kommer jag ha precis samma åsikter om denna. Är inte så förtjust i karln..


Serien är skriven ur grekernas perspektiv och Miller är fascinerad av den grekiska antika kulturen.
Något han delar med många andra amerikaner, se t ex vilka influenser de monumentala byggnaderna i Washington har.

Jag tycker också 300 är en ganska gräslig serie.
Låt se hur Xerxes blir. Jag har dock inga stora förhoppningar på den.


Jo, och av namnet att döma så kommer väl denna vara ur Xerxes/Persernas perspektiv, så förhoppningsvis kommer Perserna denna gång framställas som människor och inte tvåmeter långa monster med ett öga i pannan och diverse demoner.

Kunde dock bry mig mer. Sitter på en tråkig lektion och just igenom filmåret 2011. Många filmer att se fram emot! Och inte bara superhjältar [;)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Frank Miller

Inlägg av Agentum »

Heh ja, det var Liefeld som är ett Image-pucko, det framgick inte, sorry.
Och vyformat var rätt gissat, han gjorde nämligen så och sen fortsatte han att trodde han var stor som fasen(lustigt nog var de ju det ett tag där), men han fick faktiskt kicken den gången, trots allt kan man ju tänka sig vad de övriga inblandade tyckte när han struntade i dem helt.

Nåväl, man väntar verkligen på att Miller ska göra nåt nångång, jag menar den här God damn Batmangrejen senast har gjorde var ju faktiskt skräp tycker jag.

Eller så tycker han att han är för stor nu när han fått royalties från lite filmer osv och vil ägna sig från sånt, det kan bita tillbaka tror jag, där har han inte sina ev. fans.

Eller så är han bränd på nåt sätt och kan inte förnya sig utan sitter fast i DKR och Sin City oavsett vad han gör.

300 var väl en ok rulle, men jag vet inte om jag vill se en till faktiskt, men men...
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av DarkPaladin300 »

Agentum skrev:Heh ja, det var Liefeld som är ett Image-pucko, det framgick inte, sorry.
Och vyformat var rätt gissat, han gjorde nämligen så och sen fortsatte han att trodde han var stor som fasen(lustigt nog var de ju det ett tag där), men han fick faktiskt kicken den gången, trots allt kan man ju tänka sig vad de övriga inblandade tyckte när han struntade i dem helt.

Nåväl, man väntar verkligen på att Miller ska göra nåt nångång, jag menar den här God damn Batmangrejen senast har gjorde var ju faktiskt skräp tycker jag.

Eller så tycker han att han är för stor nu när han fått royalties från lite filmer osv och vil ägna sig från sånt, det kan bita tillbaka tror jag, där har han inte sina ev. fans.

Eller så är han bränd på nåt sätt och kan inte förnya sig utan sitter fast i DKR och Sin City oavsett vad han gör.

300 var väl en ok rulle, men jag vet inte om jag vill se en till faktiskt, men men...


Jag får be om ursäkt också, jag överreagerade.

Men jag röstar på att han är bränd, att han är fast på det enda han kan göra: Noir dialog a la 90 tal, eller noir dialog a la Sin City.

Så det enda som återstår, är väl att folk kommer att tröttna alltmer på hans serier, tills han blir bankrupt?
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Frank Miller

Inlägg av APenny4YourThoughts »

DarkPaladin300 skrev:
Så det enda som återstår, är väl att folk kommer att tröttna alltmer på hans serier, tills han blir bankrupt?


Jag har svårt att se att Frank inte redan har tjänat alla pengar han behöver. Jag tycker nog hans senaste grejer är aningen överskattade, men det verkar sälja fortfarande. Daredevil och Elektra får man ju ändå ge honom cred för. Utan honom hade de karaktärerna knappast utvecklats.

Sin City och 300 var ju lite fräckt när det kom, men manusmässigt är båda produktionerna ganska ihåliga. Var det han som skrev manus helt själv?
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Grey ghost
Very Good
Inlägg: 66
Blev medlem: ons 14 okt 2009, 13:48

Re: Frank Miller

Inlägg av Grey ghost »

DarkPaladin300 skrev:Så det enda som återstår, är väl att folk kommer att tröttna alltmer på hans serier, tills han blir bankrupt?


Tyvärr verkar det inte alls ha hänt, 5 år efteråt. Nya filmer baserade på 300 och Sin City har kommit, och med serieboken "Holy Terror" har hans förtroendekapital bland serieläsarna gått minus.

Vad värre är, någon hos DC Comics vill att han fortsätter skriva Batman. Han ska tydligen göra en andra uppföljare till "The Dark Knight Strikes Again", betitlad "The Dark Knight III: The Master Race".

http://tidskriftensekvenser.se/blog/mil ... k-knight-3

Magnus skrev:
Labrador Road 26 skrev:Apropå film och Miller verkar han och Znyder (300, Watchmen) ha ett projekt på gång som heter Xerxes.
http://www.imdb.com/title/tt1253863/

Är det en gammal Miller-grej eller något nyskrivet? Låter som det är inne på 300-spåret i alla fall.


Xerxes är inte utgiven ännu, faktiskt inte ens annonserad i Previews.
Troligen kommer serien nästa år.

Det skall tydligen vara en prequel till 300.


Apropå Xerxes: Lyckligtvis har den serien inte kommit än. Däremot fick vi 300: Rise of an Empire, som tydligen ska vara baserad på serien. Jag förmodar att serien Xerxes kommer strax efter All-Star Batman & Robin #12. Och jag hoppas och tror att den nya Batman-serien kommer i samma takt.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Frank Miller

Inlägg av super85 »

DK3 storyn lär komma ut stort sätt i tid. Rätt uppenbart att DC velat prioritera deadlines osv, eftersom Brian Azzarello som skriver storyn med Miller har sagt att de jobbat med den de senaste 6 månaderna.

Gissar också att Azzarellos inblandning kommer bidra till att storyn blir betydligt normalare och bättre än det som Miller själv skrivit sen 90-talet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Frank Miller

Inlägg av Agentum »

Dark Knight 3, vad finns mer att skriva om den Batman varianten?

2an var ju klart avskräckande, och visade att det då inte fanns direkt några ideer kvar från Miller.
Men ok med en annan författare inblandad så kan det ju inte bli lika illa.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Frank Miller

Inlägg av super85 »

Tycker att DK2 visade då (den kom ju ut typ 13 år sedan) att dåvarande Frank Miller hade väldigt många ideer kvar. Bara att många av dem var rakt av galna. Jag förstår vad Miller gjorde där, och det kändes att han kunde skämta om sig själv. Mesta av kritiken kändes som att folk gillade inte att storyn var så annorlunda originalet. Själv ogillade jag Millers tecknings-stil för det mesta i den.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Frank Miller

Inlägg av Agentum »

Ja nog blev man förvånad det kan jag gå med på ;-)

Tredje gången gilt då med stöd av Azarello

Im the god damn....Dark Knight!
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Frank Miller

Inlägg av Kermit »

Var det inte Snyder som skulle skriva DK 3 ihop med Miller?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Frank Miller

Inlägg av Ala »

Kermit skrev:Var det inte Snyder som skulle skriva DK 3 ihop med Miller?


Nope, Azzarello
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Frank Miller

Inlägg av Kermit »

Jo, men från början har jag för mig att tanken var att Scott Snyder skulle göra det, och att något i så fall har hänt. Brian Azzarello brukar alltid vara ganska tråkig, IMHO. Jag gillade den där Flashpoint-miniserien där Thomas Wayne är Batman, annars har allt jag har läst av honom varit trist och oengagerande.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Frank Miller

Inlägg av Sir-L »

Kermit skrev:Jo, men från början har jag för mig att tanken var att Scott Snyder skulle göra det, och att något i så fall har hänt. Brian Azzarello brukar alltid vara ganska tråkig, IMHO. Jag gillade den där Flashpoint-miniserien där Thomas Wayne är Batman, annars har allt jag har läst av honom varit trist och oengagerande.

Jo, det var det tydligen meningen att Snyder skulle göra det. http://www.bleedingcool.com/2014/12/03/frank-miller-and-scott-snyder-to-write-dark-knight-3/
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Frank Miller

Inlägg av super85 »

Sen har inte Rich på bleedingcool inte alltid rätt heller. Det kan lika gärna vara att Snyder velat hänga med sin idol och kompis Frank Miller. Eller så ändrades planerna bara. Azzarello är bra , ingen aning än hur han funkar med Miller, men nyfiken är jag.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Frank Miller

Inlägg av Kermit »

Kanske bara var ett rykte då, men för mig är Azzarello skittråkig.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Frank Miller

Inlägg av Agentum »

Tja han är bra på att skriva dialog det är inte Miller, på drt sättet kan drt ju vara intressant iofs.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar