Frank Miller

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Frank Miller

Inlägg av smorkin »

Jag föredrar alla gånger Azzarello framför Snyder; A. gör ibland riktigt bra saker (som Spaceman) medan jag hittills inte fastnat för någonting av Snyder. Men det ska också erkännas, jag har inte gett Snyder så många chanser!
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Frank Miller

Inlägg av super85 »

Snyder verkar antyda att han är inblandad i Dark Knight projektet ändå

Här en länk som mest handlar om Batgirl och Snyders run på Batman, men i en tweet säger han att det finns sanning i att han är inblandad i projektet

http://www.bleedingcool.com/2015/05/04/ ... ndra-cain/

Hoppas dock att de inte mjölkar ut det med en massa tie-ins och miniserier. Men å andra sidan så är det ju det man säkert först tänker på.
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av DarkPaladin300 »

Så, bara för att väcka upp ämnet lite... Vem har läst Holy Terror? Jag har, och det är verkligen... W-O-W, typ det sämsta serien nånsin Miller har jobbat med, och jag tyckte att Dark Knight Strikes Back var sunkig. Apropå det, han ska jobba ihop med Brian Azzarello att skriva till The Dark Knight III: The Master Race som tecknas av Andy Kubert och Klaus Janson.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Frank Miller

Inlägg av super85 »

Jag tyckte "Holy Terror" var en av de bättre grejer Miller gjort på flera år. Säger kanske inte så mycket, men jag tycker att mycket av teckningarna var riktigt vackra.

DK3 lär vara den bäst säljande serietidningen på flera år.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Frank Miller

Inlägg av Stranger »

super85 skrev:Jag tyckte "Holy Terror" var en av de bättre grejer Miller gjort på flera år. Säger kanske inte så mycket, men jag tycker att mycket av teckningarna var riktigt vackra.

DK3 lär vara den bäst säljande serietidningen på flera år.

Skämtar du? Hela serien var hets mot folkgrupp.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av Wakuran »

Stranger skrev:
super85 skrev:Jag tyckte "Holy Terror" var en av de bättre grejer Miller gjort på flera år. Säger kanske inte så mycket, men jag tycker att mycket av teckningarna var riktigt vackra.

DK3 lär vara den bäst säljande serietidningen på flera år.

Skämtar du? Hela serien var hets mot folkgrupp.

Give the people what they want...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Frank Miller

Inlägg av Agentum »

Jag har slutat läst hans imo trams om och om igen grejor, det fick räcka när Goddamn Batman gick av stapeln.

Den där Holy Terror var nog meningen att bli diskuterad och ge den om inte annat reklam.

DK3 mest efterlängtade, det visar vilken tid vi lever i, DK2 var horribel, antingen är det glömt nu eller kult, ja inte fan vet jag men skräpet var inte värt pappret det var tryckt på iaf.
Det är inget radikalt med grim and gritty längre.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av DarkPaladin300 »

Jag bara hoppas att Brian Azzarello kan försöka fixa ihop det hela, och jag tycker lite synd om att Andy Kubert som är en av mina favorit tecknare ska få jobba med Miller... Jag menar, har ni SETT hur Miller skrev manuset i ASBAR, speciellt i scenen med Vicky Vale?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Frank Miller

Inlägg av Agentum »

Nej? Goddamn!! Nånting eller?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av DarkPaladin300 »

Snarare att han verkligen skriver in i minsta detalj på vad hon har på sig, och är jävlig pervig om det, det hade varit roligt om han lät ironisk om det hela men det är inte det. Det är som att en 80 årig gubbe har en sex fantasi med en 16 åring, det är creepy O~o
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Frank Miller

Inlägg av Cadial »

Var finns manuset? Antagligen skulle manuset till Sin City se liknande ut betraffande tjejernas klader, men da han bara behover teckna utan att beskiva med ord sa blir det....Sin City; Cool.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Frank Miller

Inlägg av Cadial »

Var finns manuset? Antagligen skulle manuset till Sin City se liknande ut betraffande tjejernas klader, men da han bara behover teckna utan att beskiva med ord sa blir det....Sin City; Cool.
Användarvisningsbild
Nitro74
Fine
Inlägg: 418
Blev medlem: ons 26 okt 2005, 08:52
Ort: Westeros
Kontakt:

Re: Frank Miller

Inlägg av Nitro74 »

Jag läste ganska nyligen igenom Frank Millers Daredevil (för den som är intresserad skriver jag om det på min blogg) och det slog mig hur långt Miller sjunkit sedan glansdagarna på 1980-talet. Jag menar, vi pratar trots allt som en serieskapare som förändrade serievärlden och som en gång ansågs som lika viktig, om inte till och med viktigare än Alan Moore. Visserligen stagnerar ju de flesta kreativa personer förr eller senare, men Miller har inte bara stagnerat utan han är ju som en dålig parodi på sig själv numera. Det är ett mysterium och en tragedi.
"Det är min uppfattning och den delar jag" -Dupond i "Det sönderslagna örat"
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Frank Miller

Inlägg av Allan Kämpe »

Nitro74 skrev:Jag läste ganska nyligen igenom Frank Millers Daredevil (för den som är intresserad skriver jag om det på min blogg) och det slog mig hur långt Miller sjunkit sedan glansdagarna på 1980-talet. Jag menar, vi pratar trots allt som en serieskapare som förändrade serievärlden och som en gång ansågs som lika viktig, om inte till och med viktigare än Alan Moore. Visserligen stagnerar ju de flesta kreativa personer förr eller senare, men Miller har inte bara stagnerat utan han är ju som en dålig parodi på sig själv numera. Det är ett mysterium och en tragedi.


Mycket intressant att läsa din blogg om Frank Millers genombrott med Daredevil och även de efterföljande serieskaparnas arbete med att utveckla serien! Rekommenderas! [^]
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Frank Miller

Inlägg av Stranger »

Miller är ett jävla svin utanför serierna också. När hela den där Occupy-grejen höll på sa han att dom borde skickas till Irak, som om den jävla pösmunken nånsin gjort så mycket som en sit-up, än mindre varit soldat.
Sampsa K
Very Good
Inlägg: 151
Blev medlem: lör 27 nov 2010, 12:27
Ort: Finland

Re: Frank Miller

Inlägg av Sampsa K »

DarkPaladin300 skrev:Jag menar, har ni SETT hur Miller skrev manuset i ASBAR, speciellt i scenen med Vicky Vale?

DarkPaladin300 skrev:Snarare att han verkligen skriver in i minsta detalj på vad hon har på sig, och är jävlig pervig om det, det hade varit roligt om han lät ironisk om det hela men det är inte det. Det är som att en 80 årig gubbe har en sex fantasi med en 16 åring, det är creepy O~o

Cadial skrev:Var finns manuset? Antagligen skulle manuset till Sin City se liknande ut betraffande tjejernas klader, men da han bara behover teckna utan att beskiva med ord sa blir det....Sin City; Cool.


Jag kan inte hitta ASBARs ursprungliga manus, men här finns nånting om det.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Frank Miller

Inlägg av Cadial »

Haha! Underhallande lasning; speciellt nar han I manuset talar direkt till Jim Lee om sina "shots"!
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av DarkPaladin300 »

En internet komiker kallad Linkara från sin show Atop the Fourth Wall har snackat mycket om Frank Miller, och han verkligen släpper ut en lång men lugn rant om just hur lågt Miller har gått när han gjorde en timme och en halv lång video om just Holy Terror i sin 300:e video. Ursäkta hur det ryska undertexten men det var det bästa videon jag kunde finna ^^

https://www.youtube.com/watch?v=1GLD18JorwQ

super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Frank Miller

Inlägg av super85 »

Stranger skrev:
super85 skrev:Jag tyckte "Holy Terror" var en av de bättre grejer Miller gjort på flera år. Säger kanske inte så mycket, men jag tycker att mycket av teckningarna var riktigt vackra.

DK3 lär vara den bäst säljande serietidningen på flera år.

Skämtar du? Hela serien var hets mot folkgrupp.


Varför skulle jag skämta? Jag tycker även att " "Panssarkryssaren Potiomkin" och "Viljans triumf" är fantastiska filmer, och jag är varken kommunist eller högerextrem. Jag gillar även majoriteten av de filmer Mel Gibson regisserat och vissa han varit skådis i även om mannen själv och hans åsikter skiljer sig en "smula" från mina egna.

Miller är ett jävla svin utanför serierna också. När hela den där Occupy-grejen höll på sa han att dom borde skickas till Irak, som om den jävla pösmunken nånsin gjort så mycket som en sit-up, än mindre varit soldat.


Den kommentaren han gav var lite onödig tycker jag också.

Annars tycker jag det är en lite otrevlig PK vibb på tråden. Nu när alla googlar och youtubar Miller så kan jag nämna att det finns flertalet intervjuer och klipp med JIm Lee (en längre youtube intervju/dokumentär) där han berättar hur kul han tyckte det var att jobb med Frank Miller.

Efter ha läst tråden så blev jag inspirerad och passade på att boka en prenumeration på DK3 från min seriebutik , verkar coolt ! :) [:)]
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Frank Miller

Inlägg av DarkPaladin300 »

Ja men skillnaden mellan de två filmerna liksom andra filmer som gjordes som antingen propaganda eller dokumentär eller liknande mellan 20 upp till 50 talet och vad Miller gjorde är ganska enormt. Eisenstein skapade en film som kan ses vara inflytelserik och tidlös då den visade brutaliteten inom krig från olika perspektiv, soldater och civila och att sporra inspiration för fred och viljan nog för att uppnå det och att det var inspiration för filmen "Das Boot" vilket är för mig den bästa krigsdrama om ett besättning som inte brydde sig om Hitler eller nazismen utan ville bara överleva nästa uppdrag.

"Viljans triumf" å andra, må vara mest minnesvärd för att inte bara var den filmen regisserad av Leni Riefenstahl, en av de första framgångsrika kvinnliga filmregissörer i en tid då könsroller var standard att kvinnor inte var tänkt att kunna hantera nåt så komplicerat när hon egentligen lyckades skapa en hel ny filmteknik som används ännu idag men jag liksom alla andra hade hellre föredragit att se på Charlie Chaplins "The Great Dictator" som var en ren parodi på just "Viljans Triumf". Eller propaganda filmen "Nation's Pride" i Quentin Tarantinos "The Inglorious Basterds" som gjordes rent komiskt och rakt på parodiskt.

Men saken är att Miller vill säga direkt och rakt av att ALLA som inte följer hans principer och åsikter och framförallt religion, är farliga och kan anfalla världen närsomhelst. "Holy Terror" är den typen av propaganda som inte kan ses varken ironiskt eller annat som vi kan göra med de gamla propaganda filmer och reklam affischer som var standard att visa om att spöa stereotypiska japaner med enorma hartänder eller tyskar med penis komplex fast i de fallen så var de ritade rent komiskt utan det här är helt seriöst. Miller vill visa världen att vi måste vara rädda, småsinnade och arga mot en kultur och religion som följs av över 25% av världens befolkning. Frank Miller är en rasist, och en galning som tror att terrorismen är en kultur och att muslimer inte har gjort NÅT för världen.

Det är det med Miller vi inte gillar. Och när vi ser att hans nästa Batman serie som har undertiteln The Master Race, hoppas vi VERKLIGEN på att dte inte är vad vi tror vad det innebär...
Skriv svar