Den stora Batman-tråden

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Schuberg »

Nyheter angående kommande släpp av Batman inc 3 som skjuts upp med anledning av biomassakern i USA.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15172734.ab
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Agentum »

De är experter p åatt gäöra fel saker, vad hade Batman eller nån foilm alls med det att göra?, de tror inet ta det är andar saker i samhället som påverkar här?

Så fånigt att man vill skratta men inet kan då det ju är tragiskt.

Klippa bort scener ur filmer och skjuta fram vissa filmer, vad ha rdet för betydelse, han sköt väl inet ihjäl en massa folk för att Batman nr3 skulel upp på bio antar jag, det har liksom inget samband alls det de snackar om, USAs problem är inet ev. våldsfilmer osv utan helt andra saker.

Att hålla stenhårt i att man kan köpa på sig dröösvis med vapen hur rubbad man än är osv kommer ju aldrig ändras och de har slkapat det här själva, sluta ljug, de lyckas inte lura nån mer än sig själva.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Fast jag tycker inte det är fel att skjuta lite på ett nummer om
man tycker det finns känsliga scener. Jag tror mer att de är rädda att riva upp för nya sår, och DC visar ju bara respekt.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av MAD »

Annars kan man ju ta det logiska steget och förbjuda utklädning och masker... suck...
http://www.kptv.com/story/19089188/many ... o-shooting

På tal om nåt helt annat så la io9 upp sina förslag på Batman man bör läsa, är det en lista ni håller med om? Själv har jag nog inte läst en enda av dem...
http://io9.com/5928142/rare-batman-comi ... hould-read
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Har inte heller läst någon av dem, men eftersom de kallade dem 'rare' så är det väl lite av syftet med artikeln? Om man har läst alla de där klassikerna som alla tipsar om och vill ha mer så kan det ju vara värt att kolla upp dem?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

http://www.comicbookresources.com/?page ... e&id=40139

Intervju med John Layman som ska ta över Detective Comics i och med nr 13. Jag hade tänkt avvakta men jag blev väldigt exalterad nu.

Mer info.

http://www.comicbookresources.com/?page ... e&id=39572
Intervju med Layman.

http://jasonfabok.blogspot.se/2012/07/d ... omics.html
Intervju med fantastiske Jason Fabok.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Låter spännande. Gillar att han pratar om lite kul och popkultur också, det ser jag gärna mer av i Batman.
Det är inte lätt att vara grön.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av super85 »

Att koncentrera sig på saker som "filmvåld" och "serievåld" är absolut att koncentrera sig på fel saker. Nu kan inte människorna hos Warner Brothers och DC Comics göra nånting åt USAs vapenlagar, så de gör vad de kan för att undvika att få mer sk*t kastat på sig från diverse håll. Dock tycker jag att det går för långt om man börjar censurera filmer/serietidningar på grund av en sjuk idiot. Då ger man honom mer utrymme, det ska man aldrig ge. Men att att vänta med att ge ut nånting tycker jag kan t om vara vettigt i det här fallet.

Sen något roligare, den där listan med "Rare" Batman-berättelser. Jag har läst ungefär hälften där, och de är rätt bra. "The Many Deaths of Batman" är en klassiker, första nummret helt utan dialog. John Byrne skriver och Jim Aparo tecknar. En rätt cool story. Enda problemet är väl att Nightwing har sin gamla och rätt hemska dräkt i den ;). "Dark Knight, Dark City" är en mörk story där Riddler är rätt rubbad. Publicerad i Svenska Batman. Också en läsvärd story.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

Jag gillar Finch, men när man ser den här bilden (Batmans bröst) tror man att han har läst lite för mycket Liefield-serier på sistone.
http://i.newsarama.com/images/bmtdk12_2-3.jpg

Sen gillar jag inte alls att han har börjat tuscha sitt eget material, då det ser väldigt slarvigt ut, och tar bort (eller i alla fall sabbar) mycket detaljer.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Mithroth »

kungnima skrev:Jag gillar Finch, men när man ser den här bilden (Batmans bröst) tror man att han har läst lite för mycket Liefield-serier på sistone.
http://i.newsarama.com/images/bmtdk12_2-3.jpg

Sen gillar jag inte alls att han har börjat tuscha sitt eget material, då det ser väldigt slarvigt ut, och tar bort (eller i alla fall sabbar) mycket detaljer.


Huvudet passar inte alls in med kroppen, ser mycket udda ut [;)]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

Mithroth skrev:
Huvudet passar inte alls in med kroppen, ser mycket udda ut [;)]


Precis. Ser ut som något direkt från Liefields skissbok [:o)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Mithroth »

Har har iaf inte minimala fötter [8]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Jag förstår ju inte alls charmen med David Finch. Visst, det kan se snyggt ut, men det är så himla stelt! Ingen dynamik alls. Nej, då är Chris Burnham eller Greg Capullo många klasser bättre (om vi bara ska nämna Batman-tecknare).
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

Kan förresten lägga upp länken här med, som på Fb.
Liefield hoppade i veckan av från DC, och i går var det en massa Twitter-gräl. All heder åt Snyder som skötte det hela snyggt.
http://www.bleedingcool.com/2012/08/25/ ... ious-prick



Chris Burnham är helt OK, men då är hans förebild, Frank Quitely hundra gånger bättre, och en av mina absoluta favoriter.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Ja, de första 6 numren av Batman & Robin var en njutning att skåda! Men jag tycker Burnham har blivit bättre och bättre. De senaste numren av Batman inc har sett mycket bra ut!
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

Kermit skrev:Ja, de första 6 numren av Batman & Robin var en njutning att skåda! Men jag tycker Burnham har blivit bättre och bättre. De senaste numren av Batman inc har sett mycket bra ut!


Håller med, men Quitely tecknade bara 1-3 (samt samtliga omslag, har jag för mig).
Nr 4-6 tecknades av skicklige Philip Tan.
Tror att det är i nr 4 en av mina favoritscener var. Pingvinen ramlar ner från taket och ryter åt ett par som går förbi. Hysteriskt [:o)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Så var det kanske. Hade för mig att Tan tecknade från #6. Fast han var ett nedköp från Quitely tyckte jag.
Det är inte lätt att vara grön.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av super85 »

Tycker att Liefeld VS Snyder grejer var bara allmänt onödigt. Alltid lite tröttsamt när vuxna karlar tjafsar om sådant, även om det kan vara kul att läsa ibland.

Jag tycker att David Finch funkar bäst med omslag och den typen av sidor där folk bara ska ha häftiga poser etc. Som jag sagt tidigare jag skulle inte ha nånting emot honom om Scott Williams tuschade honom alltid.

Burnham är rätt bra ja, och Capullo varit riktigt bra. Finns så många bra som tecknar och har tecknat Batman. T ex jag gillar Norm Breyfogles Batman, och jag gillar David Mazzucchellis Batman och de är båda skiljer sig rätt mycket från varandra.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Exakt, Finch gör ju snygga teckningar, men det är stelt. I the Dark Knight har han försökt lite mer dynamik och den typen av titelsidor som t ex Manapul gör i Flash, och det fungerar inte alls.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

Jag fick ett meddelande från Sciver som jag ser som en bekräftelse på mina gissningar. I går skrev jag detta till honom frågade om han trodde att jag skulle bli glad "If I want you to do an arc with Hurwitz on TDK (probably Hatter)"

Ovanstående är alltså något som jag genom att ha läst diverse intervjuer från olika, håll och lagt ihop vissa antydningar och önskningar kommit fram till.

Han svarade nyss "Nima, you're amazing...! LOL."

Tar det som en bekräftelse. Rena rama julafton att en av mina favorittecknare ska teckna en av mina absoluta favoriter bland Batmans skurkar.

Och jag vet inte ifall någon här hänger på Amerikanska forum särskilt mycket, men jag sa till honom att jag ej skulle sprida det vidare så mycket, så uppskattar ifall ingen skriver det på t ex CBRs forum där folk försöker luska ut vad hans nästa projekt är.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Skriv svar