Den stora Batman-tråden

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint

Re: Den stora Batman-tråden

Inläggav APenny4YourThoughts » ons 29 aug 2012, 00:18

kungnima skrev:Jag fick ett meddelande från Sciver som jag ser som en bekräftelse på mina gissningar. I går skrev jag detta till honom frågade om han trodde att jag skulle bli glad "If I want you to do an arc with Hurwitz on TDK (probably Hatter)"

Ovanstående är alltså något som jag genom att ha läst diverse intervjuer från olika, håll och lagt ihop vissa antydningar och önskningar kommit fram till.

Han svarade nyss "Nima, you're amazing...! LOL."

Tar det som en bekräftelse. Rena rama julafton att en av mina favorittecknare ska teckna en av mina absoluta favoriter bland Batmans skurkar.

Och jag vet inte ifall någon här hänger på Amerikanska forum särskilt mycket, men jag sa till honom att jag ej skulle sprida det vidare så mycket, så uppskattar ifall ingen skriver det på t ex CBRs forum där folk försöker luska ut vad hans nästa projekt är.

*host*humble brag*host* :)
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu

Användarvisningsbild
Nima
Near Mint

Inläggav Nima » ons 29 aug 2012, 00:49

APenny4YourThoughts skrev:

Jaja, det är inget jag försöker dölja. Att jag är lite småstolt över att ha listat ut det, och att ingen annan online än så länge tycks ha listat ut detaljerna.
Det enda folk verkar anta är att han ska teckna Batman.

Å andra sidan anser jag att det är rakt under näsan på en om man har följt antydningar på diverse ställen.

Syftet med min post var dock inte att skryta eller något (lol) utan snarare att bekräfta några av sakerna jag och Kermit diskuterade häromdagen [^]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."

Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine

Inläggav Kermit » ons 29 aug 2012, 08:30

Bra jobbat där. :-)
Jag minns mest van Sciver från New X-Men (där han nog var stressad, den tidningen hade mycket problem med tecknare) och Green Lantern: Rebirth (som dock såg väldigt bra ut), men så mycket mer av honom har jag ingen vidare koll på. Hurwitz kör vidare på att "omdefiniera" skurkar då? Alltså, varken Penguin: pain and prejudice eller det nummer av the Dark Knight som jag har läst har varit i min smak, så jag är försiktig med kommande nummer av TDK. Får den goda vitsord så kan det bli att kolla upp, men vad Hurwitz gjort med Scarecrow är ju mest att göra honom mer EXTREME!
Det är inte lätt att vara grön.

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » lör 15 sep 2012, 13:34

Bara helt kort, vilka Batman-titlar är bra respektive dåliga numera? Och vad sysslar Batman med i de olika titlarna? Vilka Batman-trades ska man köpa från New 52? Måste man följa events för att fatta?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se

Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine

Inläggav Kermit » lör 15 sep 2012, 13:40

IMHO är Batman och Batman Inc bra, Batman & Robin hyfsad och the Dark Knight och Detective Comics dåliga. De står relativt mycket för sig själva och man behöver inte hänga med i andra events. Men Batman Inc hör ju ihop med Grant Morrisons stora Batman-epos mer än att den tillhör New 52, och Scott Snyder verkar köra på långa (men bra) historier i Batman. Detective Comics ska snart tas över av John Layman som skriver Chew. Jag funderar på att ge den en ny chans då.

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » lör 15 sep 2012, 14:04

Det finns alltså fem ongoings med Batman i hufvudrollen. Två bra, en hyffsad och två dåliga.

Om fler har åsikter kan ni fylla på här. Vill gärna veta vad som bör inhandlas. Gör det gärna tydligt som Kermit och dela in i bra, hyffsad och dålig.
Thomas Fels

super85
Very Fine

Inläggav super85 » mån 17 sep 2012, 10:04

Batman INC är en rätt underbar Batman-titel, det svåra med den är ju att den handlar om grejer Grant Morrison skrivit typ de senaste 5 åren om. "Batman" har inte varit så bra på flera år som den varit under Snyder/Capullo.

Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine

Inläggav Kermit » mån 17 sep 2012, 14:46

Jag gillar verkligen formatet Batman Inc har just nu. Varje nummer har varit en avslutad historia, men det hör ju ändå till Grant Morrisons långa run.

Användarvisningsbild
Nima
Near Mint

Inläggav Nima » ons 10 okt 2012, 15:41

APenny4YourThoughts skrev:
kungnima skrev:Jag fick ett meddelande från Sciver som jag ser som en bekräftelse på mina gissningar. I går skrev jag detta till honom frågade om han trodde att jag skulle bli glad "If I want you to do an arc with Hurwitz on TDK (probably Hatter)"

Ovanstående är alltså något som jag genom att ha läst diverse intervjuer från olika, håll och lagt ihop vissa antydningar och önskningar kommit fram till.

Han svarade nyss "Nima, you're amazing...! LOL."

Tar det som en bekräftelse. Rena rama julafton att en av mina favorittecknare ska teckna en av mina absoluta favoriter bland Batmans skurkar.

Och jag vet inte ifall någon här hänger på Amerikanska forum särskilt mycket, men jag sa till honom att jag ej skulle sprida det vidare så mycket, så uppskattar ifall ingen skriver det på t ex CBRs forum där folk försöker luska ut vad hans nästa projekt är.

http://www.comicbookresources.com/?page ... e&id=41482

Aah..
[:o)]

super85
Very Fine

Inläggav super85 » ons 10 okt 2012, 15:59

Så Sciver har åtminstone några månader på sig att förbereda sig. Bra. Han har varit "flaky" i flera år och aldrig klarat av någon deadline (mycket sånt i dagens serieindustri) känns i alla fall moget att han säger att det varit fel på honom. Han "kände inte för det" liksom.

Bra tecknare, passar Batman. Hoppas det då blir monthly serier från honom.

Schysst detektivarbete där Kungnima.

Användarvisningsbild
Nima
Near Mint

Inläggav Nima » ons 10 okt 2012, 16:05

Jag är väldigt exalterad.

Han tecknar Batman oerhört snyggt, och hans Joker är i princip där uppe med Bollands, i min bok [:)]

Väldigt detaljrikt och snygga rena linjer.

Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine

Inläggav Kermit » lör 13 okt 2012, 15:44

Har någon läst Batman #13, den första delen av "Death of the Family"? Scenen när Jokern är i polishuset är så j-la otäck!

Användarvisningsbild
Nima
Near Mint

Inläggav Nima » lör 13 okt 2012, 16:05

Kermit skrev:Har någon läst Batman #13, den första delen av "Death of the Family"? Scenen när Jokern är i polishuset är så j-la otäck!

Det var ju i previewn, men var snälla skriv i spoiler ifall ni har läst numret :)
Sett fram emot detta väldigt länge nu. Men fick förra månadens serier (plus Tec 13) först i dag, s kommer ta en månad innan jag får läsa numret..

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » lör 13 okt 2012, 21:31

Ni har väl beställt Detective Comics nr 0 där en svensk tecknar?
Thomas Fels

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Den stora DC-tråden

Inläggav Labrador Road 26 » lör 13 okt 2012, 22:24

tfels skrev:Är det någon som vet något om den nya serien Talon? För vem är den värd att kolla in?

Namnmässigt låter det som något som har med Birds of Prey att göra, men det kanske är helt fel. I vilket fall som helst skulle det vara passande namn på någon BoP-miniserie eller spin-off.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine

Re: Den stora DC-tråden

Inläggav Kermit » sön 14 okt 2012, 02:11

Den handlar om en Talon, alltså en av lönnmördarna för Court of Owls, som typ rymmer och vill starta ett eget liv. Så det gäller nog att ha läst Snyders Batman.

Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine

Inläggav Kermit » sön 14 okt 2012, 09:10

Men kom igen. Jag valde att nämna en scen som jag visste var i previews och gick inte på något sätt in på detaljer om vad som hände.

Jag har läst Detective #0, och det var backup-berättelsen som en svensk tecknade. Han gjorde det riktigt bra, så det vore trevligt att se mer av honom.

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » sön 14 okt 2012, 11:23

Kommer han att vara en sorts hjälte eller antihjälte? Har han några särskilda förmågor? Vilka miljöer opererar han i?
Thomas Fels

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » sön 14 okt 2012, 11:26

Najs! Ser fram emot att läsa det! Jag minns hans teckningar som han sökte till Joe Kubert-skolan med. De var inte särskilt märkvärdiga alls. Men under sina år där har han utvecklats nåt enormt!
Thomas Fels

Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine

Inläggav Kermit » sön 14 okt 2012, 12:29

Jag har inte läst den själv, men han är väl av antihjälte-hållet, med ett förflutet som lönnmördare under en ond organisations kontroll. Han ska vara en utbrytarkung och verka i Gotham, eller det var iaf Gotham som Court of Owls handlade om.

Återgå till "Superhjältar"