Stora Spirou-tråden

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Stora Spirou-tråden

Inläggav Agentum » mån 12 aug 2019, 03:22

Vissa finns bara digitalt belgfranska seier översatta till engelska, lite surt dp en del är riktigt bra, men de finns enbart digitalt.

Jag kan absolut läsa digitalt, men jag är för gammal, egentligen är det ju bra och tar ingen plats, man kan lätt sortera dem osv, men jag har ett behov att ha nåt fysiskt ändå, ok i vissa fall gällandes svenska samlingar blir de ju fyra med pren begagnade och då är ju digitalt ointressant.

Sp trots att jag förstår fördelarna så är det nåt särskilt att ta i tidningen eller boken och bläddra upp den fysiskt framför mig, i en framtid då folk inte är vana med tryckta media kommer de ju inte veta annat.
Om och när den tiden kommer, allt mer papper används även om inte just serier är de skyldiga, öven seriernas död som utropats om och om igen, men det vill inte riktigt dö.

Men en film kan man ju inte ta på fysiskt heller men där finns inget annat val som exempel, dvs en tanke att man hade ett fodral Fantomen 2019 och ett litet minnes kort i den, så man ändå kunde ha nåt på hyllan att ta fram, kanske kan va nåt.
9mm, i'm never further away than that.

Opus

Re: Stora Spirou-tråden

Inläggav Opus » tis 13 aug 2019, 19:22

Ytterligare ett digitalt album på engelska läst: "His name was Ptirou"
Är egentligen inget Spirou album fast ändå.
Lite som "Gringos Locos" bygger det på verkliga händelser men antar att även detta har vävt ut och förändrat historien kraftigt.
Handlar om RobVel när han tjänstgjorde på Atlantångare och därifrån tog inspiration till Spirou.
Tycker mycket om detta album och ger det en stark 4/5.

Återgå till "Fransk-belgiska serier"