Natascha och annat av Walthéry
Re: Natascha och annat av Walthéry
OM någon är lika galen i det belgiska fotbollslandslaget, som i Natascha... Så har Walthery tänkt göra sig en extra slant:
http://www.bedecouverte.com/fr/recherche?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=coupe&submit_search=%EE%81%92
När jag ser de där tre bilderna, så är det ju uppenbart att Natascha har satsat på fel yrke. Hon klär bättre i halvlånga shorts än i kortkort kjol.
http://www.bedecouverte.com/fr/recherche?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=coupe&submit_search=%EE%81%92
När jag ser de där tre bilderna, så är det ju uppenbart att Natascha har satsat på fel yrke. Hon klär bättre i halvlånga shorts än i kortkort kjol.
-
- Fine
- Kontakt:
Dags att väcka den här tråden till liv igen!
Från och med 91:an 9-10 så kommer vi köra Natacha (som hon numera heter även i Sverige) som följetong i tidningen.
Vi börjar med album 21, och publicerar det tre nummer i följd. Till hösten kommer album 22. Också det uppdelat på tre nummer.
I nummer 9-10 blir det också en presentation av serien och dess upphovsman. Vi försöker också reda ut den tidigare svenska utgivningskronologin.
Om serien går hem hos läsekretsen finns sedan möjlighet att fortsätta med de andra albumen som inte tidigare givits ut på svenska.
91:an nummer 9-10 utkommer den 21 april.
/Joakim på 91:an-redaktionen.
Från och med 91:an 9-10 så kommer vi köra Natacha (som hon numera heter även i Sverige) som följetong i tidningen.
Vi börjar med album 21, och publicerar det tre nummer i följd. Till hösten kommer album 22. Också det uppdelat på tre nummer.
I nummer 9-10 blir det också en presentation av serien och dess upphovsman. Vi försöker också reda ut den tidigare svenska utgivningskronologin.
Om serien går hem hos läsekretsen finns sedan möjlighet att fortsätta med de andra albumen som inte tidigare givits ut på svenska.
Trevliga nyheter.
Kanske får testa på ett nummer då. Jag hoppas trycket är bättre än i X9 som jag inte vill köpa på grund av att så många sidor har färg lagren snedtryckta att jag inte står ut att läsa nyare bättre färlagda serier.
Kanske får testa på ett nummer då. Jag hoppas trycket är bättre än i X9 som jag inte vill köpa på grund av att så många sidor har färg lagren snedtryckta att jag inte står ut att läsa nyare bättre färlagda serier.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
[img][/ihttp://cdn3.bedecouverte.com/66403-16627-thickbox_atch/affiche-poster-bd-walthery-natacha-triptyque-le-bal-de-la-rose.jpgmg]
Sexfaktorn hojs ratt rejalt I 91:an gissar jag!
Joakim Gunnarsson skrev:Dags att väcka den här tråden till liv igen!
Haha, då gissade jag ju rätt!
"Vi borde ju be honom rita Natacha i 91:an-uniform?"
![Glimt [;)]](./images/smilies/icon_smile_wink.gif)
Man kanske kan få tillåtelse att göra ett Natascha-omslag av någon reguljär stabtecknare, typ Krister Petersson eller Jonas Darnell...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial skrev:
Bildfix.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Han verkar vara rätt redo att rita henne i vilken klädsel som helst, bara det är någorlunda värdigt. Och Natacha i uniform, det säljer! Men visst ska det vara den grå uniformen?
Det bör finnas en hel del lättklädda signeringar runt om i Europa.
-
Joakim Gunnarsson skrev:Dags att väcka den här tråden till liv igen!
Det ser jag fram emot, även om jag föredragit att ni kört hela album i dubbelnumrena istället för serien som följetong. Fast det kanske är bättre med en mjukstart. Kan man hoppas på Kan man hoppas på hela album om det tas väl emot?
-
- Fine
- Kontakt:
wombat1000 skrev:Kan man hoppas på hela album om det tas väl emot?
Allt hänger på mottagandet. Men det är ingen dum idé. Dock är albumen på 44 sidor om jag minns rätt. Kanske blir en väl stor del av tidningen de tar upp i sådana fall? Men blir serien en hit, så...
-
Joakim Gunnarsson skrev:wombat1000 skrev:Kan man hoppas på hela album om det tas väl emot?
Allt hänger på mottagandet. Men det är ingen dum idé. Dock är albumen på 44 sidor om jag minns rätt. Kanske blir en väl stor del av tidningen de tar upp i sådana fall? Men blir serien en hit, så...
Även om det är en lång serie för ett nummer av 91:an, så blir det ändå mer än hälften kvar till de traditionella 91:an-serierna. Och antalet dubbelnummer är bara två om året (om det inte är inplanerad någon förändring av det), så jag tycker inte det blir någon större skillnad, mer än det positiva med att få ett helt seriealbum med i tidningen.
![Glad [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oj, nu blir Natascha film....
https://www.sortiraparis.com/sv/hobby/bioserie-festival/articles/319155-natacha-nastan-flygvardinna-camille-lou-ger-sig-ut-pa-ett-vilt-aventyr
(som vanligt får du kopiera länken och klistra in den i något sökfält)
https://www.sortiraparis.com/sv/hobby/bioserie-festival/articles/319155-natacha-nastan-flygvardinna-camille-lou-ger-sig-ut-pa-ett-vilt-aventyr
(som vanligt får du kopiera länken och klistra in den i något sökfält)