Fråga om okänd serie

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Fråga om okänd serie

Inlägg av Stranger »

Det här har gjort mig tokig i åratal, men jag behöver hjälp med att hitta en serie som jag läste för länge sedan. Jag vet inte ens om den var fransk-belgisk men stilen påminde mest om den. Det handlade om en pojke som hittade en magisk mask som gav honom en vuxen kropp och transporterade honom till en fantasivärld där han blir indragen i en komplott om att mörda kungen och ta över. Kan inte ge fler exakta detaljer förutom att det var mer än ett album. Någon som har nån aning om vad serien hette?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fråga om okänd serie

Inlägg av Wakuran »

Gaspards äventyr av Stephen Desberg och Johan de Moor.

Johan de Moor är son till Hergés långvarige medarbetare Bob de Moor.

Minns den där serien från biblioteken. Jag tyckte stämningen var rätt suggestiv.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fråga om okänd serie

Inlägg av Agentum »

Haha, tur forumet har dig Wakuran.

Den serien har jag helt missat fö

Stephen Desberg känner jag dock till, still going strong med många serier tex imo mycket bra The Scorpion tex.
Senast redigerad av 1 Agentum, redigerad totalt 0 gånger.
9mm, i'm never further away than that.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Fråga om okänd serie

Inlägg av Stranger »

Wakuran skrev:Gaspards äventyr av Stephen Desberg och Johan de Moor.

Johan de Moor är son till Hergés långvarige medarbetare Bob de Moor.

Minns den där serien från biblioteken. Jag tyckte stämningen var rätt suggestiv.

Yep, den är det. Tack, jag kom ihåg att jag läste det sista albumet på biblioteket för längesen men alla namn var helt borta.
Skriv svar