Joe Bar Team

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av Wakuran »

Werner tror jag ju iofs ännu mindre på än Joe Bar Team. Framför allt är inte teckningsstilen lika infriande.

Den gick ju på svenska i någon tidning på typ 80-90-talet, iofs... Pyton eller vad det nu var...

Elixir, tydligen...

http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Werner

gulfarn skrev:tror på detsamma med Joe Bar Team...vet inte hur många som är utgivna på orginalspråket men har i alla fall sett album nr 7 på tyska (tror jag det var)...

Det ser ut som det finns åtta album av litet olika tecknare, och diverse specialare och kringutgåvor.

https://www.bedetheque.com/serie-179-BD ... -Team.html
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Albumförlaget

Inlägg av Agentum »

Jo Joe Bar Team har klart övertaget pga tekningstilen över Werner imo.

Men tyvärr lär vi inte få se den igen på svenska, om ens på engelska igen ens.

Det är väl för att man tror att utanför motorcykelintresserade går den inte att sälja skulle jag tro.

Man kan undra varför det gavs ut i lilla Norge, de har knappast en större krets av hojåkare ån Sverige.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Albumförlaget

Inlägg av germund »

Agentum skrev:Man kan undra varför det gavs ut i lilla Norge, de har knappast en större krets av hojåkare ån Sverige.
För att serien i den perioden gick i Billy (dvs norska Knasen) och det fanns ett litet antal entusiastiska läsare som älskade serien. Också tror jag att någon på Egmontredaktionen gillade Joe Bar team; det brukar krävas att det finns någon eldsjäl som propagerar för en viss serie för att den ska ges ut, som dessutom kan övertyga andra om att serien kommer att fungera försäljningsmässigt inom rimlig tid. Moderator: Är det inte dags att bryta ut detta ur Albumförlagets tråd och lägga t ex i en Joe Bar Team-tråd?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Albumförlaget

Inlägg av Wakuran »

germund skrev:Moderator: Är det inte dags att bryta ut detta ur Albumförlagets tråd och lägga t ex i en Joe Bar Team-tråd?

Det är ju ingen jättelång digression, men det kan ju iofs vara lämpligt, ändå.

Flytt utförd. /Admin

Sammanfogad med äldre trådar. /Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar