Yoko Tsuno

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av skaraborg76 »

Zara Hero skrev:Yoko tycker inte de europeiska killarna har klass. Hon sparar sig för sin "samurai hero" [poesi, skönhet, kraft].


Är inte risken större att det blir någon herre som är blå i ansiktet.
De kan ju få gröna barn! [8)]
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Zara Hero »

Men brukar hon inte blänga lite lystet på de blå tjejerna?

(Man kan ju också, i förbigående, fråga sig om Avatars upphovsmän sneglade på Yoko Tsuno eller på Smurferna)
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av skaraborg76 »

Zara Hero skrev:Men brukar hon inte blänga lite lystet på de blå tjejerna?

(Man kan ju också, i förbigående, fråga sig om Avatars upphovsmän sneglade på Yoko Tsuno eller på Smurferna)


Oj nu kommer alla fanart tecknare få ideér. Usch, skam, omoral!
Jag :oops:
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av RioGrande »

Har läst Dragen fra Hongkong och Odins ild (dvs danska album). Har noterat att YO blir bättre och roligare för varje album jag läser. En intressant serie. Berättelserna utvecklar sig ofta på lite oväntade sätt.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Peral »

På grund av bristen på utgivna album i Sverige så har YT aldrig blivit en favorit för mig. Jag har läst ett album och kommer ihåg att jag gillade bakgrunderna men fann karaktärerna allt för orörliga och stela samt historien utan engagemang. Det kan vara så att jag hade otur i mitt köp, så om jag snubblar över ett album igen i någon seriebod eller loppis så får jag ge den en andra chans.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av RioGrande »

Få serier där det är så mycket engagemang. Ofta är det någon som är sjuk som ska räddas eller också tar Yoko ställning mot våld. / I de första som publicerades i Sverige (exempelvis Djävulens orgel) var linjerna så förbannat smala att de nästan försvann. Men den aspekten är bättre i senare album. /// Däremot fortsätter det att se rätt stelt ut (både figurer och bakgrunder. Men det gör ju även kultserier som Buck Ryan och Blake/Mortimer. Det SKA vara så! Är du ärlig ser Hergés ligne claire rätt stiff ut också på sina ställen! Det blir ju aldrig Franquin (och det ska det ju inte bli heller, var sak för sig!)!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Peral »

Nu är jag inte mottaglig för kritik mot den store! När det gäller Buck Ryan så tog det ett tag innan jag insåg att detta var en deckare i en klass för sig! Men som sagt jag skall ge YT en andra chans.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Jag smög in i genren via lite Blake och Mortimer och nu har jag ett gäng album på läslistan, bland annat 4-5 Yoko Tsuno och ett gäng Franka. Det är tyvärr alldeles för få dagar och alldeles för många album. Samtidigt är det väl skönare att det är så och inte tvärtom.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Noname
Very Good
Inlägg: 126
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 20:49
Ort: Denmark

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Noname »

Samtliga 26 album har getts ut på danska...
Mathon
Good
Inlägg: 41
Blev medlem: ons 15 jun 2011, 09:06

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Mathon »

Har precis fått bekräftat från Cobolt förlag att de kommer att ge ut samlingsvolymerna av Yoko Tsuno på svenska med start nästa höst, vet man vad som ska stå på önskelistan nästa Jul [:o)]
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av zlv »

Glada nyheter, har gått i tankar om att köpa någon av de utgåvor som redan finns (danska/tyska/franska) men nu blev det ett lätt beslut.

Hoppas nu på att även Smurf-samlingarna kommer också och vem vet även Johan & Pellevin.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Grumme »

zlv skrev:Hoppas nu på att även Smurf-samlingarna kommer också och vem vet även Johan & Pellevin.


Mmmm... och Starke Staffan. Och Iznogoud. Och några andra som jag inte kommer på just nu. [^]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av larsa66 »

Någon som vet hur det går för dom?

Det fanns ju farhågor att om dom inte tjänar pengar på projekten kommer dom att lägga ner det.

Det är ju ett gott tecken med nya titlar men man vet ju hur marknadsekonomin funkar. Ibland kan såna där nyheter bara vara ett sätt att få publicitet.
Har någon sett eller hört försäljningssiffror?
Mathon
Good
Inlägg: 41
Blev medlem: ons 15 jun 2011, 09:06

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Mathon »

larsa66 skrev:Någon som vet hur det går för dom?

Det fanns ju farhågor att om dom inte tjänar pengar på projekten kommer dom att lägga ner det.

Det är ju ett gott tecken med nya titlar men man vet ju hur marknadsekonomin funkar. Ibland kan såna där nyheter bara vara ett sätt att få publicitet.
Har någon sett eller hört försäljningssiffror?


Nu va det ju inte så att de gick ut med detta som någon stor nyhet utan jag frågade helt enkelt på deras facebook-sida och fick svaret att det fanns en planerad utgivning med start nästa höst [:)]
Användarvisningsbild
Jerry Tumbler
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: sön 21 jun 2015, 19:16
Ort: Holland - EU
Kontakt:

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Jerry Tumbler »

Juni 2015: Yoko Tsuno, del 27: [url]http://www.amazon.fr/Yoko-Tsuno-27-Secret-format/dp/2800164921/ref=sr_1_3?s=books&ie=UTF8&qid=1434963517&sr=1-3&keywords=Yoko+Tsuno]25 x 1x 32 cm.[/url].
Glöm BUCK DANNY, vi har henne nu: ANGEL WINGS. [8D]
Användarvisningsbild
Jerry Tumbler
Fine
Inlägg: 325
Blev medlem: sön 21 jun 2015, 19:16
Ort: Holland - EU
Kontakt:

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Jerry Tumbler »

Yoko Tsuno, del 27: format 26 x 1 x 32 cm..
Glöm BUCK DANNY, vi har henne nu: ANGEL WINGS. [8D]
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av RioGrande »

29 euro.... Det blir väl ungefär 300 pix?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Wakuran »

268,75 , ungefär.

Hörde förresten att de här samlingsvolymerna ska vara uppdelade på tematik snarare än strikt kronologi. Kanske kan funka.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av zlv »

Det Jerry Tumbler har länkat till är lyxutgåvan av #27, den normala utgåvan går för 10,60 euro (21,8 x 0,8 x 30 cm).

Wakuran skrev:Hörde förresten att de här samlingsvolymerna ska vara uppdelade på tematik snarare än strikt kronologi. Kanske kan funka.

Hur albumen fördelar sig går att se b.la. här.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Yoko Tsuno

Inlägg av Wakuran »

zlv skrev:
Wakuran skrev:Hörde förresten att de här samlingsvolymerna ska vara uppdelade på tematik snarare än strikt kronologi. Kanske kan funka.

Hur albumen fördelar sig går att se b.la. här.

Så tydligen är de första 24 albumen uppdelade på 8 samlingsvolymer. (Den belgiska albumutgivningen verkar iofs inte vara strikt kronologisk, den heller, då det tog ett tag för de tidiga korta äventyren att samlas...)

Sen har det kommit ut tre album till, så det kan iofs bli en nionde samlingsvolym med album 25-27, men evt. kan fansen bli sura då man bara har skrapat ihop litet serier som blivit över utan eftertanke... [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar