Gammalt Tintin album?

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
Användarvisningsbild
Pigge
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 17:06
Ort: Sverige

Inlägg av Pigge »

Jo den blev dyr den filmen(Månen tur och retur pris 1025 kr). Det var jag som till slut fick den[:)]

Det var värt varenda krona att återse denna fantastiska film. Tyvärr så är det inte Bolme och Lindström m.fl som gjort denna dubb utan vad jag kan höra(står inga credits) så är det Olof Thunberg som Haddock och möjligtvis,enligt mina öron Jonas Bergström som Tintin (med reservation för fel) [:)]

Filmen var förresten i mycket bra skick , inget flimmer eller dåligt ljud. Även omslaget var kanonsnyggt.

Vore kul om nån vet mer om dubbningen av dessa Esselte-utgåvor
Användarvisningsbild
Skeptikern
Very Good
Inlägg: 166
Blev medlem: lör 12 aug 2006, 20:35
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Skeptikern »

[quote="Pigge"]

Jo den blev dyr den filmen(Månen tur och retur pris 1025 kr). Det var jag som till slut fick den[:)]

Det var värt varenda krona att återse denna fantastiska film. Tyvärr så är det inte Bolme och Lindström m.fl som gjort denna dubb utan vad jag kan höra(står inga credits) så är det Olof Thunberg som Haddock och möjligtvis,enligt mina öron Jonas Bergström som Tintin (med reservation för fel) [:)][/quote]
Olof Thunberg som Haddock? Låter ju underbart. Och roligt, eftersom man alltid förknippar Thunberg med Bamserösten.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Pigge"]

Tyvärr så är det inte Bolme och Lindström m.fl som gjort denna dubb utan vad jag kan höra(står inga credits) så är det Olof Thunberg som Haddock och möjligtvis,enligt mina öron Jonas Bergström som Tintin (med reservation för fel) [:)]

Vore kul om nån vet mer om dubbningen av dessa Esselte-utgåvor
[/quote]
Tusen miljoner bomber och granater. [:(]

Hur har jag kunnat missat det? Du får gärna försöka identifiera de andra rösterna också, Kalkyl och Dupontarna. Måste undersöka detta närmare, fasiken att Esselte Video inte finns kvar så man kan fråga dem.

Sorry att detta är OT. [8)]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Letar efter mer info om Thunberg som Haddock då jag tittade in på denna länk.
http://www.shoppingguiden.com/sokning/barn/17.html

Får man verkligen sälja sådant?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar