Vad tycker ni om One piece?

Diskussioner om manga och anime.
Tobbe9975
Good
Inlägg: 41
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 19:23
Ort: Kramfors
Kontakt:

Vad tycker ni om One piece?

Inlägg av Tobbe9975 »

Själv tycker jag att det är en av de bästa serierna som kommit på svenska.
Vilka figurer gillar ni? eller vilka gillar ni Inte?
Gillar ni seriens humor?

skriv vad ni gillar eller inte gillar.
swinging90
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 01 mar 2010, 15:57

Re: Vad tycker ni om One piece?

Inlägg av swinging90 »

Jag älskar Ruffy, han är så härligt konstig. Jag skrattar jämt åt allt han har för sig... en annan sak som är lite roligt är att så fort han tar av sig sin väst så dyker det upp värsta tvättbrädan på magen, jag menar annars är han ju smal som en pinne... fast det har väl något med djävulsfrukten att göra.
Tobbe9975
Good
Inlägg: 41
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 19:23
Ort: Kramfors
Kontakt:

Re: Vad tycker ni om One piece?

Inlägg av Tobbe9975 »

Själv gillar jag ganska många figurer men mina favoriter som inte är huvudkaraktärer är Portgas D. Ace, Whitebeard och Jimbei.
Det jag gillar med serien är att det är så mycket som händer i bakgrunden (samtidigt som huvudhistorien).
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Vad tycker ni om One piece?

Inlägg av Zara Hero »

Läste bara några av de första delarna. Tyckte serien hade lite Asterix-känsla. Den kändes inte lika avig att läsa för en västerlänning som andra mangor kan kännas (typ skolflickor med stora ögon, ingen näsa och väldigt korta kjolar).
Användarvisningsbild
Grey ghost
Very Good
Inlägg: 66
Blev medlem: ons 14 okt 2009, 13:48

Re: Vad tycker ni om One piece?

Inlägg av Grey ghost »

Tycker väldigt om serien! Fräna figurer, häftiga strider, roliga skämt, en fängslande handling och en medryckande värld full med hemligheter gör att jag fortfarande läser serien fast den inte länge kommer på svenska. Har läst alla kapitel som kommit hittills (den är nu uppe i 1000 kapitel) och kommer att läsa den fram till slutet.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vad tycker ni om One piece?

Inlägg av Wakuran »

Jag läste ju en del för ett par år sen, men tröttnade litet då det som i så mycket annan manga kändes som en evighetssåpa som aldrig skulle ta slut...

Dessutom tyckte jag att Eiichiro Oda hade en tendens att ta kål på alla bra karaktärer och behålla de trista... [B)]

Zara Hero skrev:Läste bara några av de första delarna. Tyckte serien hade lite Asterix-känsla. Den kändes inte lika avig att läsa för en västerlänning som andra mangor kan kännas (typ skolflickor med stora ögon, ingen näsa och väldigt korta kjolar).


Hmm, tror Asterix är den bäst säljande fransk-belgiska serien (av samma skapare) medan One Piece är den bäst säljande mangan (av samma skapare) så det känns som en intressant åsikt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Vad tycker ni om One piece?

Inlägg av MAD »

Jag såg en del av den som animé för många år sedan och efter att min 8-åring fick upp ögonen för manga/animé tänkte jag att han kunde få se den. Han älskar den och har sett runt 600 avsnitt, sen hittade jag inga fler dubbade och han är inte riktigt lika snabb på att läsa engelska så den ligger på is för tillfället.

Jag måste dock säga själv att den var många snäpp mer sexistisk än vad jag mindes och det är trist eftersom jag uppskattar de andra delarna i den. Men men, det har visserligen ledit till en del viktiga samtal med sonen.
Skriv svar