Manga forum

Diskussioner om manga och anime.
Användarvisningsbild
General Fredrik
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 17 apr 2007, 12:45
Ort: Sverige
Kontakt:

Manga forum

Inlägg av General Fredrik »

någon som vet en länkt till ett bra manga forum?
General Fredrik

Mitt Gröngölings Forum
http://grongolingarna.forumportal.se/index.php
-----------------
Innehar Titlarna
D.O.M.H.E.R.R.E= Duktig Ornitolog Med Hedervärd Engagerad Redighet och Rekord Energi

S.T.U.T.= Stabil Tålmodig och Uthållig Typ

O.R.G.B = Operation Rädda Greve Bernad
Användarvisningsbild
Ninix
Very Good
Inlägg: 119
Blev medlem: lör 22 sep 2007, 22:15

Inlägg av Ninix »

[url]http://anime.se/forum/[/url]

[url]http://www.zmanga.se/forum/index.php?sid=8529f1ada20bbd37d45fe65170e5b158[/url]

[url]http://www.bcmanga.se/[/url]
"Han skrev ned allt han såg. Oftast blev det föregående mening."
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

Kan tilläggas att man inte måste knappa in "index.php?sid=8529f1ada20bbd37d45fe65170e5b158" för att komma till Zmanga. [;)]
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

En bifråga är väl om mangan är stor nog för att ha en egen avdelning här, vid sidan av Disney, fransk-belgiskt och superserier. Det borde finnas några trådar här och där som man kan flytta dit för att lägga som bas. Jag är inget mangafan själv, men kategorin är så stor att man inte kan sopa den under mattan. Vad ska de yngre serieläsarna tro när vi har speciella avdelningar om Disney men inte om manga? (Och nej, man kan inte ha en avdelning för varenda liten nisch, men manga är ingen liten nisch.)
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="Rosen"]

Kan tilläggas att man inte måste knappa in "index.php?sid=8529f1ada20bbd37d45fe65170e5b158" för att komma till Zmanga. [;)]

[/quote]

"Man kan ju göra så, men det är inte rätt"

Yrrol
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Ingemar"]

En bifråga är väl om mangan är stor nog för att ha en egen avdelning här, vid sidan av Disney, fransk-belgiskt och superserier. Det borde finnas några trådar här och där som man kan flytta dit för att lägga som bas. Jag är inget mangafan själv, men kategorin är så stor att man inte kan sopa den under mattan. Vad ska de yngre serieläsarna tro när vi har speciella avdelningar om Disney men inte om manga? (Och nej, man kan inte ha en avdelning för varenda liten nisch, men manga är ingen liten nisch.)
[/quote]
En mycket bra synpunkt, Ingemar. Jag är ju själv inte särdeles insatt i mangautgivningen (bristade intresse ligger till grund) och därför har jag helt enkelt inte tänkt på att ge mangan ett eget utrymme. Det ska vi givetvis råda bot på genast.

/admin
Användarvisningsbild
Ninix
Very Good
Inlägg: 119
Blev medlem: lör 22 sep 2007, 22:15

Inlägg av Ninix »

[quote]Kan tilläggas att man inte måste knappa in "index.php?sid=8529f1ada20bbd37d45fe65170e5b158" för att komma till Zmanga.[/quote]

Ha, ha. Såg inte hur knasig länken blev. Det enda jag har till mitt försvar är cut and paste. [:)]
"Han skrev ned allt han såg. Oftast blev det föregående mening."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Hey!!!

Ni har fått en egen forumdel här nu.

Jaga hit lite folk nu och inte promota andra forum.

Alltså se på det här forumet, här har vi superhjältefanatiker slitit för att komma in lite, få en egen forumdel, och försöka få hit några fler, att balansera det hela lite.
När jag kom hit från början var det i princip enbart Disney och europeiskt som det snackades om.

Manga är dock totalt däckat här, och ni ska veta att det inte finns nåt större allmänt svenskt serieforum.
Jag hänger på flera amerikanska forum med, men det är nåt speciellt med ett svenskt forum där det finns lite olika åsikter och där jag kan skriva på svenska, man förstår altid varann lite bättre på sitt eget språk.

Visst det finns fler forum, men de är inte särskilt bra kan jag säga, antingen är de extremt toppstyrda eller så är de aldeles för tunna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Hellre trängas med mangan än vara totala främlingar som tittar snett på varann.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Eftersom Mangan ska vara ämnet här, fast Serieforumet verkar
var mest befolkat av medelålders män ser jag som en framgång.

Själv har jag faktiskt tagit Mangan till mitt hjärta, men precis
som med alla andra serier så är det mest skräp. Fast om man vill
testa på Mangan, så rekommenderar jag materialet från kollektivet
Clamp. "Chobits" är en trevlig serie med lätt vemodig ton,
"XXX-Holic" är ganska kul. "Magic Knight Rayearth" har en tydlig
tjejhjältinnestuk, och gillar man sådant så är den ok, fast
bystarna är lååånnngt ifrån Marvel/DC/Image stuk (gu´skelov f ö).

"Hellsing" får "Spawn" att verka som Bamse, "Naruto" är bättre
än sin Anime (där de skriker hela tiden, klart jobbigt).
"Ranma 1/2" var för lång, och man fick lite pedofilkänsla när
man läste den, fast bitvis var den ganska kul. "Emma" är trevlig.

Nackdelen med Mangan är annars att skaparna ofta håller på för
länge med sina bokserier, ofta så tröttnar de efter en fem pockets
eller så, för att dra ut på innehållet för en fast inkomst, (som vilken
hantverkare som helst i en lågkonjunktur ungefär, serietecknare
verkar ha eviga lågkonjunkturer...).

Testa Chobits, ignorera de lätt sexualiserade undertonerna och
se gärna serien som den är, den är lätt att ta till sig då, och
attans mycket intelligentare än det mesta som trycks på svenska.

Jens


Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

Såg just att pga tilltagande problem med det tekniska, störiga troll, muppar som hackar sajten och annat sånt, kommer BCmanga att packa ihop och stänga den 16/3 '09. De planerar att återlansera sig med en helt ny look (och ny mjukvara) i typ april, men mtp hur det ofta brukar gå med sådana utfästelser tänker jag nog tro på det när jag ser det.

Filer och grejs som ligger upplagda på den nuvarande sajten kommer inte att sparas, så det är upp till enskilda att tanka ner sånt som de ev vill ha kvar.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

[quote="Rosen"]

kommer BCmanga att packa ihop och stänga den 16/3 '09. De planerar att återlansera sig med en helt ny look (och ny mjukvara) i typ april, men mtp hur det ofta brukar gå med sådana utfästelser tänker jag nog tro på det när jag ser det.[/quote]
Och det gjorde man alltså rätt i - nu har de gått ut med att sajten stänger för gott. Ack ja.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Majinelias98
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 21 sep 2009, 15:43

Inlägg av Majinelias98 »

hej jag har startat ett eget manga forum som är till för att lägga in bilder av manga karaktärer och komentera andras. jag startade den väldigt nyligen och har kanppt några medlämmar så skulle gärna vilja ha med nån tack. behöver så många så möjlig, jag har knappt några på grund av att den inte har kommit ut på google.se än här är länken :D http//mangapix.lefora.com inte www. tack för att ni läst hoppas ni blir medlemmar snart MVH Majinelias98
Skriv svar