dragonball nr 1

Diskussioner om manga och anime.
Användarvisningsbild
jocke123
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: ons 06 aug 2008, 01:00
Ort: Sverige

dragonball nr 1

Inlägg av jocke123 »

hej!

köpte för länge sedan första nummret av dragonball som serietidning på svenska (nr 1 2003). undrar nu fall någon vet om det är eller kanske kommer bli något samlar värde i det nummret.

tacksamm för svar [:)]
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

1:a nr betalas oftast med ett högre pris än andra av samma tidning. Om det blir samlarvärde typ Bamse?
Det vet man aldrig i förväg, Hade man vetat i förväg om priserna på en del tidningar hade man varit rik idag. Efterfrågan och tillgång är avgörande.
Användarvisningsbild
jocke123
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: ons 06 aug 2008, 01:00
Ort: Sverige

Inlägg av jocke123 »

[quote="burnout"]

1:a nr betalas oftast med ett högre pris än andra av samma tidning. Om det blir samlarvärde typ Bamse?
Det vet man aldrig i förväg, Hade man vetat i förväg om priserna på en del tidningar hade man varit rik idag. Efterfrågan och tillgång är avgörande.
[/quote]

okej. men är det då någon som vet vad nummret kan va värt idag? hittade nämligen det inte på seriekatalogen.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Skick är viktigt för värdet.

Ingen idé att ens spara på nåt annat än absolut toppklass på en sådan ny tidning.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
jocke123
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: ons 06 aug 2008, 01:00
Ort: Sverige

Inlägg av jocke123 »

den är i nyskick minst VF...
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

nej den är inte värd mer än någon tia. Har försökt att sälja på Tradera i perfekt skick men det går inte.
Spara den så kanske värdet så småningom stiger (2003 är inte så länge sedan i serietidningsammanhang)
Användarvisningsbild
Sandman
Fine
Inlägg: 211
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 03:38
Ort: Sverige

Inlägg av Sandman »

Jag köpte också första Dragonballserietidningen och har sparat den i NM skick. Men något högt värde NU räknar jag inte med. Vänta i minst tio år för att det skall komma fram nostalgiker som inte har kvar tidningen de läste som små. Det är oftast så människor funkar. Dock måste Dragonball vara fortsatt intressant bland folk för att det skall finnas något värde i den då. Om jag hade haft en mamma/pappa som plastat in alla tidningar, utan att jag hade fått läst dem, som jag hade som liten. Så skulle kanske en liten del av dem ha ett högt värde i dag. Dessutom måste ju tidningarna vara förslutna i rätt sorts plast och ligga på ett bra ställe så de inte skadas. Seriesamlande ÄR roligt. För man har ingen aning om vad som händer i framtiden.
Skriv svar