Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Diskussioner om manga och anime.
satori
Fine
Inlägg: 431
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 23:34

Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Inlägg av satori »

En animefilm som bygger på Osamu Tezukas kultmanga Buddha är på gång. Dom har tänkt göra tre filmer som ska täcka hela Buddhas liv.
Första filmen har premiär i maj.
Jag har lagt upp en trailer på Ordbilders facebooksida:
http://www.facebook.com/pages/Ordbilder ... 7234000370
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Inlägg av Wakuran »

Coolt! Det är alltså biofilmer? Jag kan bli litet trött på den begränsade animationen i TV-anime.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
satori
Fine
Inlägg: 431
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 23:34

Re: Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Inlägg av satori »

Det verkar vara biofilmer, ja.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Coolt! Det är alltså biofilmer? Jag kan bli litet trött på den begränsade animationen i TV-anime.

Håll dock i tanken att även om det är biofilmer så är det inte säkert att det finns svensk distribution på dessa, eller att biografägarna väljer att ta upp dem på repertoaren.

Exempelvis Luc Bessons Adèle Blanc-Sec valde ju Nordisk Film att inte distribuera i Sverige, och ingen annan köpte biografdistributionen för den heller. Så hoppas inte för mycket kan jag bara säga.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Inlägg av Wakuran »

Den enda animen som har gått upp på svenska biografer tror jag är Miyazaki-filmer.
Jag har inte en tanke på att den här skulle kunna gå upp någonstans. Jag tycker bara det är kul med bättre kvalitet på animationen.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
satori
Fine
Inlägg: 431
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 23:34

Re: Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Inlägg av satori »

Warner bros. verkar vara inblandade på nått sätt så det är inte helt omöjligt att den dyker upp på dvd relativt snabbt.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Den enda animen som har gått upp på svenska biografer tror jag är Miyazaki-filmer.
Jag har inte en tanke på att den här skulle kunna gå upp någonstans. Jag tycker bara det är kul med bättre kvalitet på animationen.

Även Pokemon-filmerna och Yu-Gi-Oh! har gått på bio i Sverige, och Final Fantasy fast den kan man nog inte räkna som animé.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
satori
Fine
Inlägg: 431
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 23:34

Re: Osamu Tezukas Buddha blir animefilm

Inlägg av satori »

Nu finns det en längre trailer till animefilmen om buddhas liv.
Jag har lagt upp den på Ordbilders facebooksida:
http://www.facebook.com/pages/Ordbilder ... 7234000370
Skriv svar