The Peanuts Movie

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

The Peanuts Movie

Inlägg av mib »

Kollade precis The Peanuts Movie och måste säga att jag blev väldigt glad. Glad för att filmen vårdats med omsorg utan att stämplas av sin samtid, inga kids med vare sig mobiler eller surfplattor. Ja den är CG 3D, men som ett hommage till 2D känsla. Lite ryck i animationerna här och där, alla bakgrunder (vad jag uppfatta) var platta och 2D. Rösterna satt där de skulle, Bill Melendez som Snoopy och Woodstock. Kids som gör rösterna till kidsen, inte vuxna som försöker förställa sin röst. Vuxna låter som de låter i barns öron, ett jädra gnällande. [:o)]

Klart sevärd tyckte jag. Snobben älskare eller inte, jag drog mig väldigt länge för att se filmen men kan i efterhand säga att mina värsta farhågor kändes som obefogade hjärnspöken. Mitt IMDB betyg blev högt, t.o.m väldigt högt 8/10
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Peanuts Movie

Inlägg av Wakuran »

Den första filmen som min systerson såg på bio, f.ö.

Den funkade väl okej. Fanns det förresten inte någon regel om att alla nya adaptioner efter Schultz död skulle utgå från hans originalhistorier, eller något sånt? Det är ju rätt begränsande för nya manusförfattare...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: The Peanuts Movie

Inlägg av mib »

Är absolut ingen expert, tror familjen Schultz hade sista ordet eller liknande gällande manus.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: The Peanuts Movie

Inlägg av Göran Semb »

Det har kommit en original-GN där gänget besöker Japan. Jag tycker den är klart trogen tonen i TV specials, men jag kommer inte ihåg vad hon som gjorde den heter och vet inte riktigt var jag har den just nu.
Skriv svar