Allmänt film eller tv serie mässigt.

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inläggav Rufus » tor 11 apr 2019, 21:54

Grumme skrev:
Rufus skrev:Igår såg jag förövrigt en till serierelaterad film på Viasat. Filmen om Wonder Womans skapare William Moulton Marston, som tydligen levde i ett polyamoröst förhållande med två kvinnor, vilka båda utgjorde inspireration till karaktären Wonder Woman. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad filmen heter.

Den heter "Professor Marston and the Wonder Women".

https://www.imdb.com/title/tt6133130/

Japp, det stämmer. Den var det.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » lör 13 apr 2019, 19:17

Jo jag har sett den med och läst än mer, intressant teknik hur han undgick genom att vara professor censur och fängelse, bondagegalen och två fruar där den ene var grunden för WW, bar samma armband tex.

Han sålde på all american comics måste det väl varit det här, dock slutligt bra att det gick, superserievärlden har få stora kvinnofigurer och visst ww sålde uselt i många omgångar genom åren, men som ikon kan man inte lägga ner, först pga att de inte ägde figuren men även idag.:-)
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Inläggav Rufus » tor 18 apr 2019, 06:12

Nu har jag sett en till film, som dock inte har lika stark seriekoppling som "Wilson" och "Professor Marston and the Wonder Women", men som är bättre, tycker jag. Filmen heter "The Florida project" och handlar om Moonee (ca 6 år) och hennes unga och omogna mamma, som är arbetslös och har svårt att få pengarna att räcka till, och som lever på ett billigt och sunkigt motell utanför Walt Disney World. Så lite anknytning till Disney, men framför allt ett intressant vardagsrealistiskt drama och verkligen imponerande skådespelarinsats av Brooklynn Prince, som alltså inte kan vara mer än ca 6 år.

Återgå till "Film, TV och bio"