Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inläggav Agentum » mån 15 feb 2021, 12:18

Tja , svårt att berömma, jag har svårt för de hör trailers som hela tiden byter filmbit, jag är nog för gammal för att hänga med riktigt och berömma det lilla.

Då det handlar om många timmars film hade jag inte smält sånt hör utan att fler inriktade på en figur tex.

Hör fattar man just inget i min mening, det är för lite och tyvärr brukar ett innebära att de inte har mycket av vikt att visa.

Vi kann hoppas på att effekter för en mer underordnad betydelse och skådespeleri åter igen tas om hand, det gör enorm skillnad mot Hollywood tycks glömt.å, nån som gör sin roll klockrent räddar fan en film i mina ögon.

Men å andra sidan lär jag inte se dessa, jag har i ca betalkanaler och att stjäla är idag rena kvaddandet, vad hände liksom?
Skojerilänkar i oändlighet plötsligt, och man ska köpa VPN? Men vad fan då kan man väl betala för det direkt.?

Typ mindre summa och man får se tv serien eller nåt som ju då ändå är visad tidigare.
9mm, i'm never further away than that.

super85
Very Fine

Inläggav super85 » mån 15 feb 2021, 13:28

jag tycker Trailern i sig är ju inte i svår

"I need warriors" = bygga team

"I had a dream, almost a premonition" = hot om en post -apocalyptisk framtid om man inte stoppar hotet i tid.

sen klipp på vad som händer. Följt av klipp på hotet (Jack Kirbys karaktärer) , teamet i action mot hotet osv.

Tycker att det är en rätt straight forward och lätt trailer. dock väldigt epic i sin skala vilket jag anser något som Justice League ska vara. Annars får det vara.

Men å andra sidan lär jag inte se dessa, jag har i ca betalkanaler och att stjäla är idag rena kvaddandet, vad hände liksom?
Skojerilänkar i oändlighet plötsligt, och man ska köpa VPN? Men vad fan då kan man väl betala för det direkt.?

Så ditt klagomål är att det är svårare att stjäla grejer nuförtiden? om man vill stjäla saker via bittorrent så funkar det fortfarande, vet många som gör det dagligen, sånt sysslar jag inte inte med längre. Föredrar betala för det jag är intresserad av. Du behöver ju int klicka på "skaffa VPN" länkar. Sen kostar VPN typ några hunka per år. Finns ju otagliga tvivelaktiga streaming-sidor där man inte behöver ladda ner något. Detta är ju inget jag rekommenderar till någon.

Zack Snyders' Justice League kommer till HBO nordic. Vilket är en streaming-tjänst. Och man får prova en vecka gratis. Så om du inte känner för att betala för din underhållning så kan man alltid skaffa det, och säga upp det inom en vecka.

Vi kann hoppas på att effekter för en mer underordnad betydelse och skådespeleri åter igen tas om hand, det gör enorm skillnad mot Hollywood tycks glömt.å, nån som gör sin roll klockrent räddar fan en film i mina ögon.

Så du tycker inte att Gal Gadot som Wonder Woman, Ben Affleck som Batman, Jeremy Irons som Alfred osv gjort sina roller tidigare klockrent?

Men å andra sidan lär jag inte se dessa

Då är det ju givetvis ditt val och förlust.

Bortsett från ditt vanliga att du är nästan bergsäker på allt suger, tycker du det finns något sådär specifikt i trailern du ogillar?

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » mån 15 feb 2021, 14:33

Nu är du bitter, så där menade jag inte, att de var dåliga eller nåt.

Och ja jag stjäl, du skule see vad jag lagt ut på det här sen för och kommer om saker är bra.

Men torrent har ju bliviy helt uppfuckat, VPN blablabla.

Tro vad du vill om saken, men jag betalr för kvalitet.

Har du aldrig känt att du funderar om nåt ätr nåt att satsa på?

super85
Very Fine

Inläggav super85 » mån 15 feb 2021, 14:44

I form av att jag är sarkastisk lite absolut. Det är en av grejerna med nätforum. Hör nästan till. Däremot så verkar du vara lite småbitter alltid om man ber dig förklara svepande grejer .

Men torrent har ju bliviy helt uppfuckat, VPN blablabla.

Med förståelse av internet och engelska, och engelska vet jag att du kan, så är det fortfarande extremt enkelt att
ladda ner torrentar, både lagligt och olagligt. Jag såg detta senast i fredags.

Tro vad du vill om saken, men jag betalr för kvalitet.

Jag brukar betala för saker som intresserar mig. Gillar att rösta med plånboken. Nuförtiden oavsett om det är serietidningar, böcker, film, musik etc så
får man så många previews, trailers etc att det blivit lättare. Och som jag sa tidigare, man kan skaffa ett HBO konto dagen innan premiären och säga upp det inom en vecka. Då kan man se det lagligt. Många av streaming-tjänsterna har konstant sådana där "prova gratis" kampanjer.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » mån 15 feb 2021, 14:57

PM skickat till dig.

Jag har tydligen helt tappat koncepten.

Jag är som jag är, tyvärr är det medfött, men jag menar inget illa då hade jag aldrig fortsatt att diskutera saker med dig.

super85
Very Fine

Inläggav super85 » mån 15 feb 2021, 15:07

Jag uppskattar att diskutera med dig. Oroa dig inte .

super85
Very Fine

Inläggav super85 » tor 18 feb 2021, 08:25

Ett stycke music från JL . Av Tom Holkeborg

https://www.comicbookmovie.com/justice_ ... #gs.tu042f

Jag gillar det.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tor 18 feb 2021, 09:45

Joj ag har gillat när DC just haft pampiga soundtrack i de animerade serierna och liknande och Marvel låtit tuggummipop.

Nu är det väl inte så länge men JLA ska ju inte vara annat än dramatiskt i stilen, det gör mer ön man tror det där, hur man uppfattar det kan ser, inga nyheter men ibland tycks de som gjort filmer glömt det, jag tror på det som har funkat där helt enkelt, inget har ändrats för hur människor fungerar.

Och här behöver de väl inte anpassa sig så hårt för alla, jag tycker det inte funkar ändå, de som ser tv serien vill se den mer än vad folk verkar göra på bio idag, förr var det ner genrer vilket kan kan tycka är föråldrat eller vad man vill, men det handlar om underhållning få filmer blir odödliga konstverk.

super85
Very Fine

Inläggav super85 » fre 19 feb 2021, 09:37

Holkenborg är helt ok. Hade föredragit att Hans Zimmer skulle ha kommit tillbaka och gjort musiken här, däremot så gissar jag att Holkenborg använder mycket av Zimmers grejer i filmen för kontinuitetens skull.

Som sagt, det där är ju bara ett 7 minuters stycke, men jag gillar det.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » fre 19 feb 2021, 19:04

Jag tyckte inte Zimmer car så fantastisk som förr i WW84, bli inte arg nu, och JLA vill jag ha mer dramatisk för det är de stora elefanterna för mig.

Och det borde de tänkt på redan förr, aldrig i livet att jag släppt en JLA film som inte slagit Avengers så är det bara.:-)

super85
Very Fine

Inläggav super85 » sön 21 feb 2021, 08:47

Jag är ett fan av Zimmer, WW84 är inte hans bästa verk, men det spöar ändå det mesta som görs.

Orkar inte kolla på vad jag skrev om honom, men gissar att jag skrev att han lyfter upp scener med sin musik och att jag gillade att det ger en kontinuitet till DCs filmer, eftersom han gjort musiken till så många av dem.

När det gäller Avengers så är ju Marvel en filmmaskin som släpper filmer i konstant flöde. Jag tycker att de senaste två Avengers-filmerna var djävulskt välgjorda och underhållande. Däremot så gör de en bra mängd medelmåttigt och tråkigt därimellan.

Sen vet jag inte vad du annars menar om JL. Ja de släppte en skitversion som inte borde ha släppts. Det är ändå förvånansvärt att original-regissören får göra om det. Det tycker ja ger heder till Warner och HBO att de ger någon möjligheten att "göra det rätt". Sen får man se hur det blir.

super85
Very Fine

Inläggav super85 » tis 23 feb 2021, 11:14

DC har rätt snygga omslag för Justice League #59 som kommer ut i Mars.

Variant omslag givetvis, i samband med att Zack Snyders Justice League får premiär på HBO.

Så om man ska någon anledning att nånsin köpa en serietidning av Bendis så är det väl för de snygga omslagen :D

Omslagen innehåller spoilers till filmen/miniserien

https://bleedingcool.com/comics/justice ... r-1-extra/

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tis 23 feb 2021, 16:52

Haha, ärligt gjorde Bendis en del bra förr, sin egna Powers och Alias var bra så länge han hade med den och hans DD var helt ok.

Men det blev för mycket, och hans tid nu hos DC har gått obemärkt förbi känner jag.

Tyckte aldrig om hans teamserier, han hade ingen känsla för olika personligheter ofta utan alla pratade på samma sätt.

Men ok nu är det ju inte fråga om karln här egentligen utan TV serien vi väntar på.

super85
Very Fine

Inläggav super85 » ons 24 feb 2021, 08:49

Absolut. Bendis har skrivit bra grejer, tycker bara att det mesta jag sett från honom hos DC är riktigt illa. Jag följde hans Action Comics men det var så otroligt segt att jag var tvungen att sluta läsa helt enkelt. Det gick inte att läsa färdigt nummren.

Omslagen här är åtminstone fina :D .

Återgå till "Film, TV och bio"