The Flash

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

The Flash

Inlägg av Ala »

Såg ingen tråd om denna, och tyckte att den nog förtjänade en egen tråd.
Så vad tror ni om detta? CW fortsätter att satsa hårt på DC-karaktärer och spinner av Arrow med The Flash (Barry Allen dök ju upp i ett antal avsnitt i S02 av Arrow). Personligen så ser jag fram emot den här serien. Gillar The Flash som fan och tycker de fick till Barry Allen rätt så bra i Arrow.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Vi har pratat om det på "kommande serietidingsfilmer" där de av oss som tittat på piloten gett sina åsikter. Jag gillade pilotavsnittet, även om det led av den typen av grejer pilotavsnitt ofta lider av, lite för mycket story för 40 minuter etc.

Serien verkar lovande tycker jag.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: The Flash

Inlägg av Ala »

super85 skrev:Vi har pratat om det på "kommande serietidingsfilmer" där de av oss som tittat på piloten gett sina åsikter. Jag gillade pilotavsnittet, även om det led av den typen av grejer pilotavsnitt ofta lider av, lite för mycket story för 40 minuter etc.

Serien verkar lovande tycker jag.


Aah, missade det! Sorry! Men när serien väl drar igång så kanske det här är en vettig tråd att ha kvar ändå.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Ingen fara alls för min del :). Nämnde det bara för att tipsa dig att vi pratat lite om serien här på forumet.

Den här bilden är rätt cool :)

http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=106944
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Rätt coola nya trailers för både The Flash och tredje säsongen av Arrow.

http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=107075

på tal om Arrow -trailern så är det lite kul att se före detta Superman, Brandon Routh spela Ray Palmer :). Han verkar betydligt mer avslappnat och rutinerad i det lilla man ser av honom här, än vad han var i "Superman Returns" där han fick tyvärr väldigt begränsat material att jobba med.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: The Flash

Inlägg av Ala »

super85 skrev:Rätt coola nya trailers för både The Flash och tredje säsongen av Arrow.

http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=107075

på tal om Arrow -trailern så är det lite kul att se före detta Superman, Brandon Routh spela Ray Palmer :). Han verkar betydligt mer avslappnat och rutinerad i det lilla man ser av honom här, än vad han var i "Superman Returns" där han fick tyvärr väldigt begränsat material att jobba med.


Jag är ju rätt så svag för Superman Returns, men jag håller med dig om Routh. Han har fått mycket mer rutin och jag tror han kommer göra bra ifrån sig som Atom :)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Returns blir svagare i strukturen desto fler gånger man ser den. Den nästan helt saknar nya koncept och idéer. Är rätt illa när filmen får beröm för att kopiera musik,dialog,bilder etc från gamla filmer. Liksom att "Det var så bra när den härmade en film från 1978!" Finns inget i den jag avskyr lika mycket som t ex grejer i de "gamla" Batman-filmerna, men tja, jag uppskattar och ogillar SR samtidigt. Man of Steel däremot har växt i mina ögon, trots de problemen den filmen också har. Routh själv hade ju bara en sådan otacksam sits, jag tycker att han gjorde klart godkänt ifrån sig, men kan inte vara kul när man ska spela(eller kopiera) en roll på samma sätt som en annan skådespelare gjort tidigare.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Nu har första avsnittet av The Flash haft premiär på amerikansk TV. Vad jag förstått så är den lite omredigerad+fåttt en extra scen, så lite skillnader från den piloten som "läckte" ut på internet i sommar.

Sen har man släppt en "HEROIC TRAILER" för första säsongen.


http://www.bleedingcool.com/2014/10/07/ ... c-trailer/

DC har även släppt bilder på Captain Cold (Spelad av Wentworth Miller från Prison Break) och kul att han har den rätta puffran :)

http://flashtvnews.com/flash-first-look ... m/#gallery
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

jo hehe jag gillar honom, han är en sån egentligen omöjlig figeur att funger som fiende till Flash men tex. Geoff Johns i sin Flash run ger honom klart mer djup, han är liksom inte bara en knäpp hulliganisk rånare utan han kan lätt bli ledare över de övriga anhanget av simplare villains som kretsar kring Flash som inte alls har sama kapacitete att var listiga som honom.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Pilotavsnittet och det sända pilotavsnittet är i stort sätt exakt identiska. Vissa små ändringar har gjorts, men jag har en känsla av att någon hos Warners eller DC Comics släppte/läckte pilotasvnitten på både Flash och Constantine med flit i somras, som gratis reklam typ.

Rekommenderar som sagt FLASH och tycker den har alla chanser på att bli den bästa superhjälte TV-serien som gjorts.

Lite spoilers här från inspelningen av ett kommande avsnitt där en väldigt känd och cool skurk är med. Ser lite komiskt ut i stillbilder och utan effekter ;)

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... /?a=108943
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Såg nyss andra avsnittet. Väldigt bra. Det är sällan en TV-serie träffar så rätt så snabbt (hihi) som den här. Bra skådespel, foto,effekter ,musik etc gjord på en TV-budget. Grant Gustin är väldigt charmig som Barry Allen och som sagt, kan inte sluta förvånas hur bra superhjälte-action man klarar av att göra med en budget som är lägre än en stor mängd andra TV-serier.

Det här är ett riktigt guldkorn som DC Comics och Warner Brothers tagit fram med Greg Berlanti och de andra inblandade. Hoppas de höga tittarsiffrorna håller i sig.

Riktigt bra.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Jag har ett problem som jag riktigt lider av, det här är inte Barry Allen alls, han var aldrig ever så här, detta är Wally West och jag bvlir besviken på den jävla löjliga grejen att väcka up tråk Barry igen och sen tvingas göra hon till allt West var, vad fan är poängen?

Jag blev tom förbannad, Barry kan dra åt helvete där han redan är död imo, han var en karikatyr arketyp enbart.

Jag fattar att folk inte begriper detta men jag blir sur helt enkelt, Wally West!!

Men ok det avklarat så kan de gott ta pengar från skräpet "Arrow" till denna serie som är mycket bättre. jag görlåter inte folk som splara alla n men min Green Arrow så är det bara, skit.

En liten skumn sak här var Stagg industries, som jag vet är inblandat med Metamorpho, hur ska man tolak detta slut?

Är allt newidiot52 idag?

Det kommer falera och det gamla komma igen, det var en chansning som lyckads på kort sikt och då med att ta Barry Allen tilbaka totalt meningsslöst imo.
Trots alt var ju avsnittet kul, synd dock att det inte kan få pengar nog över sånt fjant som Arrow, men det når inte Gotham givetvis det är en helt annat seriettyp som är lättsammare mm.

New52 skulle inte få påverka nånting, skräp i förfall imo, de bästa tiderna har varit och dessa bör användas för sånt här.

DC har verkligen gjort allt för att förskräcka sina riktiga fans, och ett tag funkade det då Marvel jönsarna kom förbi men det är snart över, det ser mest ut som ett sjunkande skepp.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jag har ett problem som jag riktigt lider av, det här är inte Barry Allen alls, han var aldrig ever så här, detta är Wally West och jag bvlir besviken på den jävla löjliga grejen att väcka up tråk Barry igen och sen tvingas göra hon till allt West var, vad fan är poängen?


Det är en ny tolkning av karaktärerna. Precis som serier rebootar saker och tar fram nya versioner så gör Hollywood det också. De gamla fansen som läst serierna i 30 år har totalt ätit upp det när Geoff Johns gjort både "Green Lantern Rebirth" och "Flash Rebirth". Och jodå, Geoff Johns version av Barry Allen märks klart och tydligt i de här två första avsnitten(där Johns varit med och skrivit manusen) av nya TV-serien. Poängen att någon har en annan hudfärg(antar att du menar Iris West?) än vad man är van vid är för att göra något till alla målgrupper eftersom alla människor i världen inte är vita män. Skulle ju vara optimalt att skapa nya karaktärer av olika kön och nationaliteter men tyvärr så brukar tv-serie/film/serietidningsskapare ofta vara lite lata. Jag absolut älskar Grant Gustin som Barry Allen.

Jag blev tom förbannad, Barry kan dra åt helvete där han redan är död imo, han var en karikatyr arketyp enbart.


Fast den är han ju inte här. Han är inte karikatyr eller arketyp. Som jag nämnde tidigare, det är ju på grund av de gamla fansen som varit med i "gamet" länge varför man återupplivar gamla karaktärer. Både Hal Jordan och Barry Allen har varit väldigt populära karaktärer sen Geoff Johns återinförde dem i DCU för ett antal år sedan.

Men ok det avklarat så kan de gott ta pengar från skräpet "Arrow" till denna serie som är mycket bättre. jag görlåter inte folk som splara alla n men min Green Arrow så är det bara, skit.


Arrow är en serie som fått mycket credd från gamla serieskapare och seriefans. Det är långt ifrån skräp, jag tror inte att du ens sätt mer än typ 1-2 avsnitt och bildat din åsikt efter det. Den andra säsongen av "Arrow" var grymt underhållande, och jag gillar verkligen hur man hela tiden går närmre till serieversionerna av karaktären. Som någon som verkligen diggar Green Arrow och läst så många versioner under åren, från O'Neill/Adams, Mike Grell, Kevin Smith, Brad Melzer, och Andy Diggle så tycker jag serien, speciellt under sin andra säsong verkligen träffat rätt. Populariteten med "Arrow" har ju bidragit till att DC satsat stort på TV-serier nu.

En liten skumn sak här var Stagg industries, som jag vet är inblandat med Metamorpho, hur ska man tolak detta slut?


Kändes lite som en twist. Nu har man ju introducerat tidsresande och sådant lite, så grejer kan ju ändras. Älskar sånt.

Är allt newidiot52 idag?


Om frågan är att om allt baseras på New52 så är det väl uppenbart att man när man gör TV/film versioner av karaktärer så tar man lite från det gamla och lite från det riktigt gamla samtidigt som man givetvis tar grejer från det som är officiellt idag. T ex med Flash så har man tagit mycket från Geoff Johns "Flash Rebirth" och även "Flashpoint". Både de två storys kom INNAN New52 rebooten. Sen är ju dräkten och en del av känslan inspirerad av nuvarande kontinuitet.

Det kommer falera och det gamla komma igen, det var en chansning som lyckads på kort sikt och då med att ta Barry Allen tilbaka totalt meningsslöst imo.
Trots alt var ju avsnittet kul, synd dock att det inte kan få pengar nog över sånt fjant som Arrow, men det når inte Gotham givetvis det är en helt annat seriettyp som är lättsammare mm.


Tja, karaktärerna på det stora hela har känts betydligt äktare i Arrow och Flash hittils än i Gotham. Även om Gotham visar lite förbättring. Sen behöver man ju inte kolla på sådant man gillar, det förstör liksom inte de serierna man har i bokhyllan om någon gör en version man inte gillar. Green Lantern Rebirth publicerades mellan 2004-2005, och efter det så har man gjort en långfilm, TV-spel, animerade filmer, och en animerad TV-serie med Hal Jordan. På serietidningssidan så kunde GL knappt ha en tidning förut och nu har man vad typ 4-5 typ? Flash Rebirth kom ut 2009 och även där har man märkt att "franchisen " blivit mer populär tack vare det.

New52 skulle inte få påverka nånting, skräp i förfall imo, de bästa tiderna har varit och dessa bör användas för sånt här.


Man använder som sagt "Lite av allt" när man gör Film och TV av serietidningar. Stör det dig att man tagit mycket från Geoff Johns och Gary Franks "Batman Earth One" och tidigare Batman-långfilmer när man gjort Gotham?

DC har verkligen gjort allt för att förskräcka sina riktiga fans, och ett tag funkade det då Marvel jönsarna kom förbi men det är snart över, det ser mest ut som ett sjunkande skepp.


Vad definierar du som "riktiga fans"? sådana som inte ens ger något nytt material chansen? , gnäller, och anser att de som gillar det inte är "riktiga fans"? jag tycker det är väldigt luddigt att någon säger det, och lite småbarnsligt provocerande, om man nu blir lätt provocerad.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Nä det är en helt annan typ av tvserie än Gotham imo, svårt at jämföra.

Och nej jag bryr mig inte om att de ändrat Iris då hon ofta var ytters enerverande i originalet.

Ett litet problem är att det typ tog 1 min att begripa vem som ställt till det för hans farsa, det undrr jag lite vad som tänktes, oinsatt begriper givetvis inte men vi andra vet ju vem det är som är bakom det hela och liksom det är det försa de serverade.

För mig är det hr en Wally West iaf, jag brydde mig aldrig om när de tog tillbaka Allen då han ju dog för en god sak och tillhörde just silverage stela stil, att ge honom en helt anna kopierad karraktär vet jag inte riktigt vad som gör honom nåt för mycket gamla fans alls, de vill väl ha det som det var före 85 isf.

Men nu är det så iaf så, men perfekt och lysande nä det är det ju inte jag förstår att du är klart mer ett fan av Batmans värld och därför drt på Gotham med andra ögon och inte bryr dig värst om Flash bara det går att se på, det gör stor skillnad kan jag meddela i hur mna bryr sig eller stör sig.

För som du märker sväljer jag Gotham lättare än dig, medans jag och Arrow inte går bra alls och därför ser jag det inte, jag provade se på säsong 2 men nä det här är inte min GA bara, men ja ska sluta hnälla på det, som sagt vi har annat att se och snart kommer ju Constantine med.:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: The Flash

Inlägg av Kermit »

Men jag undrar också det som super85 frågade, men du inte svarade på; hur definierar du "riktiga fans"?
Det är inte lätt att vara grön.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Nä det är en helt annan typ av tvserie än Gotham imo, svårt at jämföra.


Att skriva om skådespel, ton, stil, manusförfattande, foto, klippning etc så spelar det ingen roll om genren eller sub-genren är annorlunda. En viktig grej som de flesta tv-serier/filmer som baserar sig på serietidningar har gemensamt är hur de fixar stilen/tonen på det hela och hur trovärdigt det blir. Jag köper det som Flash TV serien visar upp som sin värld och sina karaktärer. Jag har betydligt svårare med Gotham eftersom den blandar nånting trovärdigt till något som ser ut som är taget från gamla TV-serien med Adam West. IMO så är det lätt att jämföra dessa två serier.

Ett litet problem är att det typ tog 1 min att begripa vem som ställt till det för hans farsa, det undrr jag lite vad som tänktes, oinsatt begriper givetvis inte men vi andra vet ju vem det är som är bakom det hela och liksom det är det försa de serverade.


Säkert delar av det är precis som man tror det är. Sen hoppas jag att den har någon twist i det hela. En TV-serie som antyder om saker som att resa i tiden osv brukar innehålla twists och ändringar av kontinuitet. Jag tror och hoppas denna serie innehåller det också.

Men nu är det så iaf så, men perfekt och lysande nä det är det ju inte jag förstår att du är klart mer ett fan av Batmans värld och därför drt på Gotham med andra ögon och inte bryr dig värst om Flash bara det går att se på, det gör stor skillnad kan jag meddela i hur mna bryr sig eller stör sig


Tja, jag pratar mest om avsnittet, ditt förra inlägg handlade mest om hur dumma du tycker DC Comics och deras nuvarande serier är. Jag försöker berätta vad jag tycker om avsnittet och nya TV-serien. Jag gillar Batman ja, och jag brukar ofta berätta hur mycket jag älskar The Dark Knight filmerna. De filmerna är inte heller i samma kontinuitet än serietidningarna men jag älskar dem ändå. Kan du ärligt säga att någon karaktär/skådespelarinsats var lika usel i de här Flash avsnitten än t ex Fish Mooney eller Montoya/Barbara Gordon scenerna i Gotham? jag kritiserar inte ändringar i källmaterialet så mycket, mest kritiserar jag grejer jag tycker är kassa. T ex om skådespel, manus och dialog är ojämt eller dåligt. De bitarna är bättre i Flash hittils.

För som du märker sväljer jag Gotham lättare än dig, medans jag och Arrow inte går bra alls och därför ser jag det inte, jag provade se på säsong 2 men nä det här är inte min GA bara, men ja ska sluta hnälla på det, som sagt vi har annat att se och snart kommer ju Constantine med.


Kolla igen på det jag kritiserar Gotham för. Jag kritiserar de här grejerna : Dåligt skrivna scener, dåligt skådespel, konstig hoppande ton/stil som går från REALISTIC CRIME till CARTOONS FOR KIDS mellan två scener. Flash är jämnare och de som gör serien verkar lyckas med det de strävar efter, medan Gotham känns ojämt och ofärdigt...hittils.

Jag ger dig credd dock att du nämner att nånting inte är t ex "din GA bara". Du får gnälla och ogilla så mycket som du vill. Jag gör likadant. Jag har problem med din "de riktiga fansen" argument som känns som något ett barn eller en limmsniffare skulle kunna säga. Att gilla/ogilla nånting gör inte någon till mer eller mindre ett fan. Det är ett kasst argument, och det är uppenbart att du inte behöver använda den typen av låga knep för att få din poäng igenom. Ja , Constantine, vi får se, tyckte att pilotavsnittet var lite lovande.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Jag känner att skillnaden är att Flash är en fartigare och ytligare historia, egentligen har vi inte några djupa personligheter ännu, men ok 2 avsnitt bara.

Gotham försöker bygga upp en värld hur staden fungerar och hur maffiafamiljerna kommer in som kraftfullare än polisen.

Men visst alla karraktärer är inte intressanta vi har nämnt dem i gothamtråden.

Flash får gå lite fler avsnitt så man vet vad de vill.

Gotham är allmänare så långt i att alla kan se det, Flash är mer för folk som kan sträcka sig till superhjältekonceptet, för det kan långt ifrån alla.
Det var skillnaden jag menade tidigare mellan serierna.

Lite som serier med kan vara det finns inte ett sätt att göra ens en enda genre på vilket gör att man dumpar en blaska men håller en annan trots att själva genren är den samma.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Tycker att mycket med Gotham är "ytligt" eftersom mycket av berömmet den serien får handlar just om yta, det är en stilig produktion, dyr, snyggt foto osv. Sedan kommer karaktärerna som tecknade figurer utan att man vet mycket om honom. Tycker att både Barry Allen och Harrison Wells är intressantare och djupare karaktärer än någon i "Gotham". Men detta sagt, så har jag ju hela tiden även nämnt att jag tycker att "Gotham" har förbättrat sig en smula med både tredje och fjärde avsnittet. Passande nog så har The Flash varit väldigt snabba på att få det att fungera direkt.

Gotham är "allmännare" på det sättet att den inte har karaktärer med superkrafter. Däremot så är stilen annars(som jag också tjatat om) väldigt ojämn och ibland mycket mer cartoony än något som The Flash visat.


Jag hoppas Flash fortsätter att vara så här populär som den är

http://flashtvnews.com/press-release-th ... ence/17128
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Flash är ändå acceptans av allt är möjligt, och ett team som leker och en är hans ögon osv ser vi, kan det bli mer typiskt superhjälte?

Men vi får nog sluta där nu iaf då det inte är en tävling.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Ja, Flash är en superhjälteserie. Det har vi ju redan etablerat. Menade bara att det karaktärerna känts mer realistiska och äkta (trotts superkrafter) än flertalet av de i Gotham. För mig så har Gotham varit mer ytligt än Flash.
Skriv svar