The Flash

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Flash

Inlägg av Wakuran »

Marvel skrev:Firestorm kallades för Facklan i Gigant. Syns på omslaget av Gigant 4/1982.

Det ska Human Torch också ha kallats för. Jag undrar mest för Seriewikins räkning. Om det blir nyöversättningar av namn ska de listas där.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Nej Facklan var Firestorm

"Flamman" var Human Torch på svenska.

Ok ganska lika men inte exakt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Marvel skrev:Firestorm kallades för Facklan i Gigant. Syns på omslaget av Gigant 4/1982.

Jupp du har rätt mitt fel sorry. tänkte rätt men skrev fel.

Jag kunde ju struntat i att översätta men det var mest för att förvirra lite.
Så lyckades jag förvirra för mycket [:D]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: The Flash

Inlägg av Ala »

Såg de två senaste avsnitten idag. Fan, The Flash håller verkligen riktigt hög klass tycker jag.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Ja det är lite mer "lättare" det gillar jag, TV serierna med superserier har nått vad serierna gjorde på 80talet i mycket annars, man trorb att dark and gritty alltid ger bra resultyat som är bättre än utan.

Det är bevisat fel, det handlar om innehållet 8inte ven exakt form av presentation för att nå ett bra resultat.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Det är rätt fin balans på TV-serien. Det är "lätt" på ett sätt, men sen finns det saker och karaktärer som gör att serien har rätt brutala och mörka scener också. De fångar den biten rätt. Och känslan känns rakt igenom som en schysst superhjälte-serietidning. Något jag tjatat om flera gånger.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Jo, det är helheten som är viktig med, och som sagt jag gillar att den inte bara är mörk utan att det finns en hel del av det roliga med superserier med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Avsnittet med nån Trickter var värdelöst imo, rent almänt dåligt.

Queen Bee insåg jag direkt dock även om det var lite udda just här.

Det intressanta är iofs att vi inser att kopplingen till Professor Zoom eller vad han nu heter är komplicerad och inte inebär att vi känner boven här.

Med gamaldags DCU vetande var Zoom som förbytt galen i att följa och kontrolera Allens familj(trots att han på sitt sätt lyckades få krafterna i en långt bort framtid) och då modern särskilt, och det verkar ju som att de följer den tråden.


Och efter ha verkat smart, vad är det här med The Atom? en snubbe i en Thundebolt mundering? förklara?
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Det var en variant av "Bug Eyed Bandit", skurken med insekterna. En kvinnlig variant på den här

http://en.wikipedia.org/wiki/Bug-Eyed_Bandit


Det med Atom kan nog förklaras lätt att han hela tiden pratar om sina små robotar som kan göra ett och annat, och de "jobbar upp till" innan han faktiskt har en vanlig dräkt och kan krympa sig själv. Producenterna ville använda Blue Beetle från början, men DC sa av någon anledning nej. Troligtvis för att de har andra planer för den karaktären. Så jag tror att "skämtet" är att The Atom framstår som en blek blandning mellan Iron Man och Blue Beetle, tills han helt plötsligt blir den karaktären vi alla känner igen från serierna som kan krympa. Det är nog det som är förklaringen. Man vill jävlas lite med fansen, och sen helt plöstligt ge dem det de vill ha.

Sen eftersom jag är cynisk, så tror jag också att det är bra för dem att vänta tills de har sett Marvels "Ant-Man" film, och ser vilka typen av effekter de använder. Så de kan sno de bästa av dem, och sen undvika de sämsta och inte framstå som att man rakt av kopierar konkurrentens grejer.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

aha ok, då fattar jag, BB var ju ingenjör uppfinnare och trots hur han nu framstäldes här och var inte alls så värdelös.
Jag trodde jag missat nåt även om jag ju vet att namnet Atom används för olika figurer av olika anledningar, och jag förstår vad du tänker med Ant-man som ju av förklarliga skäl skule jämföras med en DC figur baserad på nåt liknade och båda har ju en liknande bakgrund att de inte hade superkrafter utan hade "uppfunnit" de förmågor de har.

Ok så kopplingen Queen Bee var inte den jag gjorde utan bara namnet, hon kunde ju annars få nån makt över folk på som en bidrottningen har över sina bin.
Intressant.
Jag hajade inte den saken då jag inte förstod vem Atom skulle vara, men det är mao en gammal "ärkeskurk" till honom.

Att världen med folk som på olika sätt krafter eller på andra sätt väljer var superhjältar eller superskurkar är bra att föra in så det blir mer av möjligheter, det blir ju lätt annars en minivärld med en eller ett par bara som kan kännas ok med vissa figuere men Flash har ju inte varit nån som inte kan ta hjälp eller inte ställer upp.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jo. Som sagt Ray Palmer/The Atom i det här universumet är menat att vara "helt annorlunda" till början, just så att fansen kan gnälla över att han inte alls är som serieversionen. Skulle inte förvåna mig om något händer inom en snar framtid med den karaktären som gör att i ett "viktigt" avsnitt så dyker han upp med en mer traditionell dräkt och kan göra sig själv extremt liten. Det är en rätt rolig approach, men verkar som många inte riktigt uppfattat det. Det tog ett tag att se Brandon Routh som något annat än Superman. Intressant hopp där, att han går från att spela Superman i Superman Returns till att vara The Atom /Ray Palmer på Flash/Arrow.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Jo han kanske inte räknar med att få spela Superman igen och fortsätter att ta lite jobb i superbranchen:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Ok en episod till, jösses Flash for till toppen nu, det här hade jag iaf inte direkt väntat mig det är suveränt gjort då man ju nu inser att de hade tänkt ut detta scenario från början.

Imponerad är ordet.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Lite avstannat kanske men tar in en viktig ärkefiende till Flash, som man hoppas kommer med mer senare och inte bara var nån annans lakej.

Varför hyllar jag detta? jo för att de uppfinner grejor ur inget och det gör andra med i deras värld = superhjälteserier där allt kan hända och dessa uppfiningar inte egentligen gör mer än att för handligen framåt.

Så fort det ska var verklighet så kan det inte förekomma och det kan ge suveränt resultat, men att såna saker existerar som självklara kan ge lika bra resultat om det ses efter.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jag gillar hur "vågat" The Flash är. Och med vågat menar jag inte "vuxet" utan hur otroligt galna superhjäteserier avsnitten är.

Ärkefienden ser ovanligt bra ut med TV-budget.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Såg just säsongsavslutningen. Grymt bra, och man hintar t om om DCs Multiverse.

Jag är nöjd, och vill direkt se mer!
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jay Garrick i säsong 2....ser verkligen ut som Jay Garrick! :)

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... /?a=123882
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Ja det ser jag fram mot.

Serien har imo varit lyckad.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Såg just premiäravsnittet av säsong 2. Jag gillade det, blir lite tjatigt med tv-serier när de gör sin "Hjälten blir ensamvarg" avsnitt, men åtminstone antydde de att Barry hade jobbat utan sina vänner i ett halvår. Man löste det på ett avsnitt, men det handlade om månader i "deras tid". Skillnad med Gotham där folk får sparken på förmiddagen och innan de gått hem så får de jobbet tillbaka ;). De kör hårt med att göra serien väldigt "comicbooky" vilket i det här fallet är passande och kul. Gillade också nya varianten av Flash dräkt :).

Bra start.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Tja jo det var bra imo, det skulle ju in en ny proffessor i gruppen mm och vi blev av med ångestpappan i fängelse, de knöt ju ihop en del för nya tag.

Annat än Gotham där jag börjar ledsna på det.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar