The Flash

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Aningen oväntat med att det skulle kimma en ny halva och decimera teamet.

Lite telegraferat att första snubben var skurk från början dock.

Och varför de heter West undrade man ju från början, och nu en okänd son kan han vara Wallace? Wally West på nåt sätt

And hes back, frågan vilken version dock då den vi vet ju besattes av en skurk och själv troligen inte var det.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jodå, jag är helt säker på att det dyker upp en mörkhyad Wallace West som i serierna. Troligtvis dock som en kusin eller något, blir lite för mycket om det vore typ Iris halvbror eller något.

Bra avsnitt, jag undrar också lite hur den här versionen av Harrison Wells skiljer sig från första. Det är en riktigt bra skådis Tom Cavanagh, så jag hoppas de gör honom något nytt och coolt och inte bara ännu en "Jag är egentligen någon annan och jag hatar dig Barry Allen!" story.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Absolut, men varför finns han nu i earth 1 och stjäl saker?

Ja vem vet, vi såg ju bara hur han snabbt räddade situationen med hajen, så han är ju inte bortappad utan vet nånting om allt.

I var fall tycker jag Flash av alla mest påminner just om superserier så som JAG ser dem.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Fast han kanske snodde något från konkurrerande labbet eftersom han visste att han kunde göra ett vapen av det och stoppa King-Shark (kul att de lyckades med såpass skaplig version med TV budget), han kanske är där för att han vill hjälpa Barry och gänget att stoppa "Zoom" ? den känslan fick man ju.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Jo just det trista med budget, flygande Fierstorm såg mindre bra ut, och försvann iofs för tillfället.

Jo jag hoppas inte berättelsen kring DR blir enkelt, tyvärr gissar man ju på att nu blir han en del av Star Labs, men isf gör det smart.

Jag litar dock på dem då de har hållit nivå bra ännu.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

De har lyckats väldigt bra med sin nivå hittils, jämt, och ofta tänker man "wow jag tänkte inte att de skulle våga vara så trogna serierna". T ex grejer som "Infinite Earths" osv.

Firestorm kommer ju vara med i "Legends of Tomorrow" så smingom

Du här säkert sett trailern :

https://www.youtube.com/watch?v=4MubNoWQiSc
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Ok bra avsnitt, inte för att jag mins öht att Dr Light var bov men men.

Blinddaten var bra hehehe, i cant tell you the feed is in black and white :-)
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Charmigt avsnitt. Earth-2 Harrison Wells är lite annorlunda men dryg också, och man hintar snabbt att han kan väldigt mycket om supersnabbhet. Det skulle ju som sagt vara världens lataste grej om den här versionen av karaktären också skulle vara en skurk i smyg, så jag tror att man helt enkelt ska göra honom till en allierad karaktär som bara har en jobbig personlighet, eftersom karaktären var så populär under Säsong 1.

Har ju funnits flera Dr.Light i serierna, mest kända är väl stolpskottet som var ett stolpskott som fick stryk av Teen Titans tills Brad Meltzer retconnade honom till något betydligt mörkare och vidrigare i "Identity Crisis".

Den här versionen i tv-serien var ju lite av en hybrid karaktär, Linda Park (Wally Wests fru) blandad med den här
https://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_Li ... miyo_Hoshi)

Producenterna /manusförfattarna som gör de här DC TV serierna är ju uppenbarligen serienördar, men de gillar ändra på karaktärer på det där sättet det är liksom hälften den här karaktären blandad med någon annan karaktär.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Vi kan ju se spår i att Sisco är möjlig för att iaf bli en fiende ni vet i den stil det brukar vara.

Dr. Light har du rätt i en snubbe som alltid misslyckades och hade en riktigt fånig utstyrsel.

Tror jag blandade det ihop med nån annan som just var en kvinna asiat och medlem i JL tex, så ja du har rätt förståss.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Cisco gissar jag blir en hjälte i form av Vibe . Det hintar de ju rätt starkt om. Caitlin har ju samma namn som KILLER FROST och man såg ju glimtar om hennes framtid i förra säsongsavslutningen. Eller så har jag fel om båda, manusförfattarna gillar ju som sagt ändra och göra egna varianter och låta publiken gissa.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Senaste avsnittet var toppen, speciellt hur skrämmande Zoom var och hur man gick från att avsnittet var lättsamt och lite roligt till seriöst och rätt skrämmande så snabbt.

Sen märker man att de som skriver serien har även läst "Batman: Knightfall" :). RIktigt bra avsnitt här, kanske det bästa under säsongen. Coolt också med nodden till Flashpoint och Olivier Queens farsa.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Jaha ja.
Jesse Quick dvs hon som ärvde faderns (Johnny) förmåga att bli speedser med att utala en matematik formel, senare modern Liberty Bells krafter.

Men idag vet i fan, intresant ändå, finns/funnits fler av dem tro?

Denna Dr Light är nig den jag underligt nog mindes först, asiatik kvinna som var medlem i komiska JL ett tag bla, det är för lika för att inte stämma alls.

Det käns som superserier dvs otroliga omöjliga saker händer men de käns acceptabla och inte tramsiga.
Det är en svår avvägning som många missar med att antingen campa ut allt till komik eller göra allt så trovärdigt så möjligt med kostymer och brutalitet.

Flash har balanserat det, det är inte svårare imo, gör som det gjorts i superserier sen 60tal.

Ok att Zoom är farligare än nån variant jag sett.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Ännu ett toppenavsnitt. Och ett bra avsnitt för Barrys farsa att göra comeback i. Bra att de gjorde det, eftersom avsnittet där han lämnade staden var så hafsigt gjort att de var tvungen att göra ett sånt här avsnitt.

Annars fortsätter jag vara imponerad, liksom Grodd på TV? och den här gången var han ju med en massa och såg rätt bra ut! [:)] . Sista scenen trodde jag inte att jag skulle få se, impad.

Flash är riktigt bra just nu. Svårt för dem att hålla så hög nivå som förra säsongen, men de börjar nå dit nu.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Bra säsong det här. "DCU" crossovern med Arrow var underhållande, riktigt coolt att se både Hawkman och Hawkgirl, Vandal Savage osv. Häftigt.

I "Julfinalen" så var Mark Hamill roligare som Trickster den här gången. Hans röst var nästan Jokern här och hela grejen med leksaksfabriken osv kändes som nod/homage till "Batman TAS". Zoom är en väldigt skrämmande skurk.

The Flash fortsätter vara bra.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Jo, förutom det ultra amerikanska julfirandet man har lust att sabotera så är det bra.

Dock är inte Trickster suverän imo, gammal gubbe som inte passar bra och inte är smart nog imo.

Så nån Joker nej nej, då har man låga förhoppningar på denne.
Batman är ju inte Flash så ja jag förstår, där kan en sån figur funka bättre.

Felet med Hawkgirl så långt är väl att det gick så fort att acceptera vad fan som helst, vi vet ju vad hon bygger på i denna variant och grejen där var ju att inte alls vilja ingå i nån rundgång med liv efter liv kopplat till Hawkman.

Dock är det ju en bakgrundsak, man kan ju säga ta man har Hawkgirl/Hawkman etablerade för framtidsa bruk, vi vet ju också hur väldigt komplicerad Hawkman har varit, det fanns ingen klar bild då de hopade mellan alien och egyptisk bakgrund och hade båda med.

Och så fick vi se lile Wally, jag undrade när det skule ske sen typ avsnitt 1 första säsongen pga efternamnet West på familjen där.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jo, förutom det ultra amerikanska julfirandet man har lust att sabotera så är det bra.


En helt vanlig scen där folk firar Jul. Störde mig inte det minsta, o andra sidan är julfirandet här i England precis likadant.

Dock är inte Trickster suverän imo, gammal gubbe som inte passar bra och inte är smart nog imo.

Så nån Joker nej nej, då har man låga förhoppningar på denne.
Batman är ju inte Flash så ja jag förstår, där kan en sån figur funka bättre.


Jag pratade om Tricksters röst, Mark Hamill har ju som de flesta vet gjort rösten för Jokern i animerade sammanhang i över 20 år. Och hans röst som Trickster var ofta exakt som när han gör Jokern. Scenen med Flash i leksaksfabriken kändes som en homage till Batman TAS eftersom den serien hade ofta scener med övergivna leksakslager/fabriker etc och scenen i avsnittet påminde om det.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Jo, jag tycker det var bra totalt sett och det om typiskt over the top julfirande var mest på skoj.
Jo jag förstår nu vad du menade med Joker jämförelsen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Ok The Flash är fortfarande bra imo, at tden är lite lättsammare, och att hjältar kan behöva vänner mm gör den kul att se.

Det finns alvar under givetvis, men det blir inte Dark & Gritty här.

Doch en del underliga saker som att dottern till Wells när hon blivit räddad råkar komma över när han inna deta fick välja på att stjäla och döda Flash eller få tillbaka dottern, men han erkände ju det innan och de gjorde fritagningen av henne tillsammans, sånt tycker jag inte är verkligt, ingen skulle reagera så.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

The Flash är högst intressant ännu, och når ett avgörande ögonblick som blir intressant.

Jag tycker fortfarande det käns som en superserie här, dvs en sån som har lite längre mål men händelswr på vägen, så som de kan bli när samma team blir så populära att de får skriva serien länge.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jag såg senaste avsnittet igår. Jag gillar det också, Det är troligtvis den av alla "superserier" som produceras för tillfället som känns mest som en serietidning. Jag gillar det.

Tips: förra avsnittet av Supergirl är en crossover med Flash :). Funkade som en oldskool team-up och var gulligt. På ett bra sätt.
Skriv svar