Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Jo självklart är jag inte för monopol (kolla på svenska tidningsmarknaden) men jag tror absolut inte att saker kommer bli mer barnvänliga bara för att Disney är involverade.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Både ser bra ut.

Det där är ju Geoff Johns Shazam ser man direkt. Ja eller ser direkt om man har läst hans serier med Gary Frank. Även om man gjort unge Billy mer sympatisk, vilket jag tycker är rätt.

Aquaman ser riktigt snyggt ut.


Ser bra ut där.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Ala »

super85 skrev:Både ser bra ut.

Det där är ju Geoff Johns Shazam ser man direkt. Ja eller ser direkt om man har läst hans serier med Gary Frank. Även om man gjort unge Billy mer sympatisk, vilket jag tycker är rätt.

Aquaman ser riktigt snyggt ut.


Ser bra ut där.


Ja, jag tycker båda ser jäkligt vassa ut faktiskt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Shazam? jag ogillade att Captian Marvel blev det, trams.

Bästa ej original Cap. Marvel var nog 90talets Power of Shazam (de ick som bekant inte använda Captain Marvel på omslaget)

Mycket fåniga krig där, vad hade Marvel för rätt egentligen mot en figur från 40-talet? men i USA kan allt hända, de skaffade rättighter till namnet bara, de hade ju nån olidligt tråkig Marvel figur själva, som vars största grej var att han dog av canser, det var allt.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Trailer för DC/Warners kommande Joker film

https://www.youtube.com/watch?v=zAGVQLHvwOY

Ser grymt snyggt ut och Joaquin Phoenix är en av de bästa skådespelarna (enligt mig) idag. Har fortfarande inget sug efter en hel film med Jokern och hans möjliga ursprung (multiple choice ryktas det om här också) men måste säga att trailern är grymt snygg.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:Trailer för DC/Warners kommande Joker film

https://www.youtube.com/watch?v=zAGVQLHvwOY

Ser grymt snyggt ut och Joaquin Phoenix är en av de bästa skådespelarna (enligt mig) idag. Har fortfarande inget sug efter en hel film med Jokern och hans möjliga ursprung (multiple choice ryktas det om här också) men måste säga att trailern är grymt snygg.


Schysst trailer, kan nog bli riktigt bra.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Jag har slutat se filmerna numera, tycker inte de är mer än effekter.

Ropa till när nåt har seriekänsla igen, iofs skiter de väl i der då folk går ändå sk tex JLA, herregud, stryyyyyyyyyk skulle utdelas men ändå fortsätts det.

Där ändrade de ju ursprungstanken för de är ju så jävla bra i Hollywood, NEJ det är de inte, visst säljer eländet ändå men inga sånna där oförglömluga filmer görs längre.

Så nu är det väl att göra nya versioner av gamla, iofs tror de ju att golden age var de här överspelade skitfilmerna från 30-50tal, de är osebara pga att skådespelarna spelar som på en teater.

De vattnar ur det hela sen vill ingen se längre och då får inget bra chansen.
Ok att 2 timmar är för kort för det mesta, men de brukar släppa några trailers räcker man ser dem så slipper man det andra imo.

Låt dem inte skriva serier så är jag nöjd, begriplugt med tanke på priset att folk går på bio, nen i USA finns stålar och dålig smak i kubik, de skulle inte märka skillnaden ändå.
Skriver nån en sån där barnbok alla måste läsa måste man genast ha filmer av alltihop på stubben, lugn det är inte det bästa som finns känner jag, allt är kort idag, men mycket pengar trots det.
9mm, i'm never further away than that.
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av trimble »

Dina insändare faller på att du skriver som en kratta, lär dig svenska.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag är inte mycket för superhjältefilmer men erkänner att jag ser fram emot den nya tecknade TV-serien om Harley Quinn. Definitivt inte för barn och med vad det verkar mycket av den knasiga humor Amanda Conner & Jimmy Palmiotti införde i behåll:



Jag tycker dock fortfarande att Melissa Rauch är ett bättre val som Harleys röst än hennes Big Bang Theory-kollega Kaley Cuoco (ingen Brooklyn-brytning här av det som man kan höra). Men att man använder Joan Jetts version av Love is All Around (ursprungligen inspelad för NCAA Women's Basketball 1996) i trailern är klockrent (Harleen Quinzel & Mary Richards har nog mer gemensamt än vad man kan tro).

Premiär blir det av allt att döma i mitten av oktober.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

K-E Lindkvist skrev:Jag tycker dock fortfarande att Melissa Rauch är ett bättre val som Harleys röst än hennes Big Bang Theory-kollega Kaley Cuoco.


Jag håller med dig med det.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av larsa66 »

Agentum skrev:Jag har slutat se filmerna numera, tycker inte de är mer än effekter.



Har du sett into the spiderverse? Den tyckte jag ändå hade bra seriekänsla i sig.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

De äldre Harley Quinn var ju klart bättre, men det dög inte med en rolig kvinnlig karraktär.

Hellre att de gjort Gotham Sirens imo.

Men då är inte Harley superhjälte utan smågnällig med den äldre rösten från tex Mad Love på 90talet, detta förde figuren till DCU, och jag tycker mycket blev skit med tiden, varför måste alla stöpas lika i USA, visst dräkten må ha sett fånig ut men hon var ju inte klok, dock humoristisk.

Imo gjorde DC bort sig, de tjänar lite snabba stålar på att standardisera hur det mpste vara om en figur anses "viktig", sämsta eländet i serieväg var ju Suicide Squad, och den valde man, flipp i planeten, skitfilm.

Palmiotti och Connor interviewades, de hade inget med saken att göra, de hade ju spart en del av det gamla galenskaperna iaf, men ingen förstod skillnaden utanför serieläsarna.

Men visst hon är bäst animerad, men isf med Gotham Sirens, hon är en skurk/galen whatever och inget annat.
Nåja kan vara värd att se iaf så får jag tycka sen, få brukar bry sig i de animerade filmerna dag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

trimble skrev:Dina insändare faller på att du skriver som en kratta, lär dig svenska.


Inse att klagomål lämnas till moderatorerna, ich jag ser inget problem med att du inte förstår ett ord jag skriver, du är inte särskilt spännande själv, det här är ingen vänskapsklubb och jag hoppar inte på dig, men som vanligt är det fritt att hoppa på mig, oj nån bokstav var fel , ytterst barnslugt bara.

Jag tycker inte om spelfilmerna svälj det, det här med att alla andra, sålde massor mm skiter jag i för jag bryr mg bara i vad jag tycker, men det vågar ju inte vissa, om de ens har en tanke öht de kommit på själva.

Dina inlägg faller på att du är totalt flat jag isf ge tillbaka, men jag lider inte av det.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

larsa66 skrev:
Agentum skrev:Jag har slutat se filmerna numera, tycker inte de är mer än effekter.



Har du sett into the spiderverse? Den tyckte jag ändå hade bra seriekänsla i sig.


Nå visste inte ens det fanns, Spider-man orkade jag två varv med samma sak från början, sen övergav jag det, det får nya ungar se på jag vet redan storyn.
Gäller ju Batman med tex, tack det räcker nu med omstarter, fattar inte de flesta vilka de ör ändå så man kan börja en bit fram i tiden, de flesta har ju npt koncept som går på de hör filmerna kan man tycka.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Vissa av filmerna är bra, vissa är mindre bra. Rätt ofta är filmerna betydligt bättre än något som DC eller Marvel producerar nuförtiden i serietidningsväg.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Ok, jag ligger efter i serieväg, det är sant.

Traguskt om det du skriver är sant, jag hopoas de inte anpassar serierna efter filmerna sånt ör dömt att misslyckas.

Eller är det inga riktigt bra manus skrivna idag, de som är nåt skriver för de fria utgivarna och har inte ersats?
Kanske tänker de åter 90tal, skitsamna vara serier kommer ut, vi satsar på allt det andra som ger oengar som fan jämfört ynka serietidningar.

Då spår jag konkurs, blir figurerna ointressanta kommer det följa med, så mycket bra som skrivits som de tom själv haft på bestsellerlistor o skit, ändå förstår de inte.

Och det hemskade DC och marvel slås ihop i nåt vansines tänkande att alla på ett ställe måste ju vara bäst, inte första gången som vi vet.

Har luften gått ur det hela? Svprt att hitta nån som längre vill jobba pt dem? Idag kan man ju komma med sin idé ich ge ut om den är nåt, inte alls som förr, många som jag tänker på som stjärflrfattare eller tecknare har fått plöjt mycket de var halvintresserade av innan de fick en egen chans.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:Vissa av filmerna är bra, vissa är mindre bra. Rätt ofta är filmerna betydligt bättre än något som DC eller Marvel producerar nuförtiden i serietidningsväg.


Jag har sett alla marvelfilmerna. Jag har även alla hemma som kommit ut. Jag måste säga att de 2 senaste Avengersfilmerna är bättre än serierna. Å andra sidan har jag inte läst så mycket Avengers serier på sistone. Men Old Man Logan den första serietidningen av Mark Millar tycker jag är tex mycket bättre än filmen Logan och då tycker jag ändå den filmen var den klart bästa X-Men filmen. Sen är ju de senaste Old Man Logan serierna (speciellt de 4 första TP som jag läst) riktigt bra också tycker jag. Den sista X-Men filmen tyckte jag var sorgligt dålig, men diggar alla de andra. Den animerade filmen Spider-Man into the Spider-verse tycker jag var riktigt dålig men det kan bero på att jag gick med mitt ex och hon somnade och satt och lekte med mobilen så hon sabbade filmen lite [:(!] . Kanske skall ge den ett nytt försök, den har ju ändå fått en del priser. De två sista Tom Holland Spider-Man filmerna har jag inte tyckt om alls, men det beror kanske på att jag tycker skådisarna är lite unga. Dessutom tycker jag Spider-Man serietidningarna är mycket, mycket bättre. Jag prenumererar på alla Spidey titlar nu och tycker om de allihopa. Avengers Infinity War och Avengers Endgame tyckte jag var hur mäktiga som helst. Det skall bli spännande att se på fortsättning det är ju mycket som är på gång nu med Marvel; Black Widow, Eternals (vassa skådespelare i denna), Falcon and The Winter Soldier, Wanda and Vision, Doctor Strange, She-Hulk, Moon Knight. Black Panter 2, Howard the Duck (Kevin Smith), Guardians of the Galaxy 3, Thor 4, Blade mm, detta är bara det jag kommer på nu. Det finns mycket att se framemot. Jag tycker de har lyckas med Marvelfilmerna.

Alla Avengers filmerna är ju i 10 topp av mest sedda filmer någonsin. Det är ju inte bara serietidningsnördar som ser dessa utan det är ju nästan "alla". Captain Marvel diggade jag dock inte alls. Har tyvärr inte sett så mycket DC men det jag har sett har varit ok. Suicide Squad tycker jag var helt ok, fattar inte varför den fått så mycket kritik. MCU har ju 23 filmer i rad nu som har en tydlig röd tråd igenom dem, kul att de bygger vidare på varandra. Jag tycker i och för sig en del stora Marvel fans fokuserar för mycket på dessa 23 filmer, det kom ju så mycket innan. De första Spider-Man filmerna med Tobey Maquire tycker jag mycket om och Garfield var inte så pjåkig han heller som Spidey. Och Emma Stone var ju lysande som Gwen. Jag skulle kunna dö för att se en Spider-Gwen/Ghost Spiderfilm med Emma Stone i huvudrollen. Och nu tar ju Sony över Spidey/Tom Holland över så ingen mer Spidey i MCU, lite synd. Det blir väl så att Spidey och Venom kommer stöta på varandra i Venom 2. Carnage med Woody Harelson (fel stavning sorry) blir cool. Jag tycker Venom var riktigt bra förresten. Den är faktiskt bättre än serierna även om Flash som Agent Venom var rätt cool i serierna. Jag läste om spekulationer att Spider-Mans klon Ben Reilly kanske dyker upp snart i någon Spider-Man film framöver. Han och Spider-Man 2099. Det kan bli underbart.

Så super85 jag håller delvis med dig men inte helt. Visst Avengersfilmerna är vassa men det finns väldigt mycket godis att läsa. Spider-Man serierna tex tycker jag som sagt är mycket, mycket bättre än filmerna. Och som sagt de flesta Old Man Logan serierna är guld. Jag har hört att de nya X-Men serierna med Hickman skall vara riktigt bra, tyvärr har jag inte råd att köpa dem. De nya Hulk serien har väl också fått pris, men jag har ingen aning om det säger oss nåt. Ms Marvel är dock vass. Dan Slotts nya Fantastic Four borde väl vara grymma, men har inte läst dem. Savage Avengers med Conan, The Punisher, Voodoo, Wolverine, Venom och Elektra är helt ok. Nej jag får noga säga att Marvelserierna äger filmerna än så länge förutom de senaste två Avengers filmerna. DC läser jag inte tyvärr har inte tid. Jag tycker däremot om Titans serien.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Jag kan varna både Trimble och Agentum för att gå till personangrepp, och uppmanar er att hålla er till ämnet i framtiden.

/Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Spindelmannen Elektra

Det är bra att du gillar mycket grejer. Jag är glad för din skull. Jag läser rätt mycket serier, kollar in grejer osv. Tycker mycket nuförtiden är komplett skit. Sen finns det väldigt bra grejer också. Brukar skriva här på forumet enbart av de grejer jag gillat. Vill inte sprida negativitet längre. Tycker ärligt att det är kul att du gillar så mycket.

Jag tycker Tom Holland är toppen som Spidde. Att han var så ung var ett genidrag. Första gången de fick hans ålder rätt.

"Logan" filmen vnner alla dagar i veckan eftersom filmen har ingen Ond Hulk med incest-familj.

Du är inte på något sätt ensam om att gilla Suicide Squad. Både Suicide Squad får ju en uppföljare och Harley Quinn en egen "Birds of Prey" film snart. Tycker den serien påminner lite om Titans. De får karaktärerna rätt, men manuset borde ha varit bättre.

Sen tror jag allt att du skulle hinna läsa en DC titel ;), du bara väljer läsa Marvel. Inget fel i det, jag läser mer DC jag själv :).
Skriv svar