Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4389
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av RioGrande »

Brukar inte vara så mycket i denna tråd.... orkar inte bläddra flera sidor bakåt och kolla heller...
Så antagligen är detta ett helt uttömt ämne redan!
Tänkte bara säga att jag är lite sugen på Bessons Linda och Valentin-film.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av larsa66 »

RioGrande skrev:Brukar inte vara så mycket i denna tråd.... orkar inte bläddra flera sidor bakåt och kolla heller...
Så antagligen är detta ett helt uttömt ämne redan!
Tänkte bara säga att jag är lite sugen på Bessons Linda och Valentin-film.


Inte ens nån trailer ute. Men det finns ju några tecknade filmer av duon som du kan se medans du väntar.

Tyckte du inte om stålmannen och läderlappstrailern då?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Sebastian I Kongo skrev:Ja själv så är jag mest intresserad i den nya Deadpool, vilket kanske inte är en film för dom flesta här, med tanke på att karaktären är mest populär med tonåringar från vad jag har märkt.

Brukar inte kolla på Superhjälte filmer, från vad jag kommer ihåg har jag sett Live Action Fantomen filmen, några Live Action Läderlappen och några Live Action Spindelmannen. Inte mycket annat faktiskt. [:)]


Säkert är Deadpool nåt yngre gillar, men han beskrevs ganska omgående efter figuren skapats för det han än är.
Dvs många som gillad figurens stil är inte purunga längre
Svårigheten är väl att f det bra på film, flera gimmickar han har är ju gjort för serieform.

Ok visst kan han diskutera med tittarna, och visst kan han prata sin berättarröst på film, men blir det verkligen bra.

Huvudsaken är att ingen försöker göra nåt verkligt av figuren, han faller rätt fort när han blandas in i seriösa samanhang.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Senaste Batman v Superman trailern var överlägset bättre dom två tidigare. Dom andra trailarna var riktigt tråkiga och kändes som dom spoilade en massa.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Deadpool är en kioskvältare på bio. En film som är R-rated, har premiär i Februari och kostade "bara" 58 miljoner dollar (lite i jämförelse med Marvel och DC filmer brukar kosta) har dragit in runt 300 miljoner dollar world wide de första 3-4 dagarna. Det är enorma siffror, den typen av siffror som de betydligt mer publikvänliga Iron Man och Batman dragit in. Sen har Deadpool fått bra recensioner.


Och jo, senaste Batman V Superman trailern (som jag postade på förra sidan) sparkar verkligen häck. Har tittat på den säkert 15 gånger :).
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Dude »

Roligt med alla framgångar Deadpool, det borde leda till att fler vågar försöka sig på superhjältefilmer med rating R. Tänk wolverine 3 rated R [8D]

En film jag ser mer och mer fram emot är Turtles 2, i senaste trailern från superbowl får man se både Krang och hans androidkropp. Det kommer nog bli en schysst popcornrulle, eller vad tror ni?
http://youtu.be/irYr0lsq258
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Ala »

Dude skrev:Roligt med alla framgångar Deadpool, det borde leda till att fler vågar försöka sig på superhjältefilmer med rating R. Tänk wolverine 3 rated R [8D]

En film jag ser mer och mer fram emot är Turtles 2, i senaste trailern från superbowl får man se både Krang och hans androidkropp. Det kommer nog bli en schysst popcornrulle, eller vad tror ni?
http://youtu.be/irYr0lsq258


Ja, jag är lite småtaggad på TMNT2 faktiskt. Verkar mycket bättre än den första filmen. Och nu får vi Rocksteady, Beebop, Krang och Casey Jones (som spelas av Stephen Amell som spelar Green Arrow i TV-serien "Arrow").
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Dude »

Ala skrev:
Dude skrev:Roligt med alla framgångar Deadpool, det borde leda till att fler vågar försöka sig på superhjältefilmer med rating R. Tänk wolverine 3 rated R [8D]

En film jag ser mer och mer fram emot är Turtles 2, i senaste trailern från superbowl får man se både Krang och hans androidkropp. Det kommer nog bli en schysst popcornrulle, eller vad tror ni?
http://youtu.be/irYr0lsq258


Ja, jag är lite småtaggad på TMNT2 faktiskt. Verkar mycket bättre än den första filmen. Och nu får vi Rocksteady, Beebop, Krang och Casey Jones (som spelas av Stephen Amell som spelar Green Arrow i TV-serien "Arrow").


Dessutom Baxter Stockman, footsoldiers som verkar vara lite mer ninja-aktiga och att det ser ut som de krympt Turtlarna lite vilket är bra. De var lite väl stora och biffiga i första filmen.

Läste också att Todd McFarlane skriver ett filmmanus till en ny film om Spawn. Ska man tro ryktena vill han själv regissera vilket för mina tankar till Frank Miller när han regisserade the spirit. Resultatet? Jag orkade bara kolla 20 min och stängde därefter av. Filmen kanske vände tvärt därefter och blev alldeles fantastisk men det betvivlar jag. Hur som har jag ingen koll på Spawn och bryr mig inte heller så vill Todd testa sina regissörsvingar så har han min välsignelse [:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Nej, är svaret på det.

Ingwn som nånsin läst the Spirit begrep den där dyngan, helt opåkallade dumheter som helt enkelt sät själen ur figuren och hans värld.

Sen för att saker är R innebär ju inte att nu blir det bäst nånsin, utan det kan bara leda till mer jag inte alls har lust att se i superserier.

Man kan väl vara lite smart med inte bara sa på med skit, iofs verkar det varit inne just med over the top nonsens.

Den som lever får se.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Deadpool var ju lite som The Mask filmen var för tecknade serien The Mask.

Men filmen ger mycket för de som vet hur det egentligen var det gick till.

De försöker ju iaf inte sätta DP in i nån begriplig värld, det hade inte fungerat, han är galen och egentligen långt värre därann i serierna än här.

De fick förenkla hans orgin och vansinne med at spära in en blind kärring i sin kåk tex, den här lönnmördaruppdragsstälet är förenklat, ja faktikst tom förhållandet han hade eller kanske hade är förenklat klart.

Deadpool sitter ju framför TVn dagarna i ändan o väntar på att nån kanske ska ringa, han ser på repriser på diverse gamla såpoperor, men jag kan hålla med om att det är svårt at göra EN film om det där.

Han är inte trots vad han kan göra om han vill en vinnare.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Dude »

Agentum skrev:Nej, är svaret på det.

Ingwn som nånsin läst the Spirit begrep den där dyngan, helt opåkallade dumheter som helt enkelt sät själen ur figuren och hans värld.

Sen för att saker är R innebär ju inte att nu blir det bäst nånsin, utan det kan bara leda till mer jag inte alls har lust att se i superserier.

Man kan väl vara lite smart med inte bara sa på med skit, iofs verkar det varit inne just med over the top nonsens.

Den som lever får se.


Du har en poäng där att bara för en film är rated R behöver den inte vara bättre. Däremot kan filmskaparna ta ut svängarna mer i sin historia och kunna vara förlagan mer trogen. En Spidey film ska inte vara rated R, en wolverine film tycker jag ska vara det. De senaste åren har många filmer blivit PG13 istället för R och resultatet har varit mindre lyckat, ex expendables 3, die hard, terminator m.fl. nu kanske dessa inte blivit bättre av mer våld, men tonen i filmen hade passat bättre med högre rating.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Själv tycker jag inte att en såpass mainstream karaktär som Wolverine behöver vara R-rated. Tycker att han varit rätt så våldsam i de tidigare filmerna redan och det är trotts allt en PG karaktär från början. Det är inte så att det är pattar och svordomar i varje sida av vare sig Byrne/Claremont X-men eller Claremont/Miller minin. Ofta känns det som fans vill att sina karaktärer ska växa upp och bli "vuxna" eftersom de själva inte är 13 år längre.

Den senaste filmen "The Wolverine" släpptes ju i en "Unrated" version på Bluray med lite mer blod och grejer och jag vet inte om det förbättrade filmen på något sätt.

Deadpool är lite av sin egen grej, så där kan det vara passande, även om han inte var en R-rated karaktär i grunden heller. Sen funkar ju vissa grejer bra som mer "vuxet", t ex Netflix grejer. Sen skulle det vara så typiskt Hollywood att man får för sig att Deadpools framgång för det mesta är på grund av R-ratingen, och inte bara det där att filmen är rätt annorlunda för en film i den här genren och att marketing kampanjen var lysande. Skulle inte förvåna mig om Warner Brothers/DC nu skulle säga att de har "fast forward" produktionen på en LOBO film.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Dude »

Poängen är inte att våldet i sig gör en film bra utan att det är ett sätt att, vid behov, förstärka berättelsen. Det jag gillar med en film med rating R är att historien kan gå till ställen som inte pg13 film kan. Chansen att bli överraskad är större. I fallet wolverine ser jag gärna en film som rated R. inte för att jag vill se litervis med blod utan snarare som ett medel för att ge berättelsen lite mer svung, ex blod på klonarna
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Ja, om R ska till för att kunna göra mer av filmen är det bra men för att tvinga in allt man kan nu kan är det inte nåt vidare.

Lite så i serier med, med tex Marvel MAX tex allt var fasen inte bättre än det var i den vanliga stilen och då oftast för att dettvångsmässigt använde alla nu tillåtna grepp.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Agentum skrev:Ja, om R ska till för att kunna göra mer av filmen är det bra men för att tvinga in allt man kan nu kan är det inte nåt vidare.

Lite så i serier med, med tex Marvel MAX tex allt var fasen inte bättre än det var i den vanliga stilen och då oftast för att dettvångsmässigt använde alla nu tillåtna grepp.

Nä men det var ju trevligt att marvel på första gången sedan 50-talet kunde göra seriösa skräck serier (Richard Corben's Haunt of Horror).
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Dude »

En ny trailer har kommit till Civil War, och den innehåller första bilderna på Spidey. Spontant gillar jag vad jag ser, men måste sova lite på saken innan jag bestämmer mig helt. Vad jag gillar är att de verkar ha bytt material som dräkten är gjord utav. Den känns mer retro på något sätt. Jag är också nyfiken på om det är den "gamla spindeln" på hans ryggtavla.

http://youtu.be/dKrVegVI0Us

Måste säga att det är den filmen jag ser mest fram emot i år, tror att den kommer bli magisk.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Heh3, ja det där såg knepigt ut, som bomull100%.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Troligtvis min favorit live-action Spider-Man dräkt den där.

Trailern ser bra ut.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Mer cgi 100%
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Kattmannen »

Linda och Valentin på bio är jag klart intresserad av när det kommer [:)]
Skriv svar